Ηράκλειο: 37oC

Η τεχνητή νοημοσύνη και η παγκόσμια εστίαση

14.01.2024, 4:17

Η ΑΙ σε κάθε μορφή εστίασης και τα θετικά της σε 4 κατηγορίες εστιατορίων

Boomers, Gen X, Millennials και Gen Z, οι τέσσερις γενιές που αυτή τη στιγμή κινούν όλες τις αγορές του κόσμου, έχουν πολλές διαφορές, αλλά και ένα κοινό. Όλες βγαίνουν για φαγητό. Εξοικειωμένες λιγότερο ή περισσότερο με τις νέες τεχνολογίες, οι γενιές που προηγούνται της νεότερης Gen Z, έχουν να διαχειριστούν μία καινούργια κατάσταση: Την τεχνητή νοημοσύνη (Al) στους χώρους εστίασης.

Επί του παρόντος, η ΑΙ να είναι ως επί το πλείστον ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για την εσωτερική λειτουργία πολλών εστιατορίων, ωστόσο το μέλλον που η τεχνητή νοημοσύνη θα αλληλοεπιδρά σε μεγάλο βαθμό και με τους πελάτες, δεν είναι μακριά.

Τα θετικά της ΑΙ σε 4 κατηγορίες εστιατορίων

Σε πρόσφατη μελέτη των επιστημόνων Yao-Chin Wang του Πανεπιστημίου της Φλόριντα και Αβραάμ Παπασταθόπουλου του Πανεπιστημίου του Ντουμπάι, με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη σε εστιατόρια πολυτελείας, σε καλά εστιατόρια, σε καθημερινά εστιατόρια και σε εστιατόρια γρήγορου φαγητού, συμμετείχαν σε κάθε κατηγορία περίπου 430 Αμερικανοί οι οποίοι ανήκουν στις γενιές Boomers, Gen X και Gen Y. Μεταξύ άλλων, η έρευνα διαπίστωσε ότι, γενικότερα, οι άνδρες πελάτες είχαν ισχυρότερες συνδέσεις από ό,τι οι γυναίκες όσον αφορά στην εμπιστοσύνη στην τεχνολογία και μεγαλύτερες προσδοκίες στην απόδοσή της.

Συνεπώς, κατά την προώθηση ρομπότ υπηρεσιών που βασίζονται σε τεχνητή νοημοσύνη σε εστιατόρια, οι ομάδες μάρκετινγκ και οι διαχειριστές εστιατορίων πολυτελείας, καλών εστιατορίων και καθημερινών εστιατορίων, θα μπορούσαν να επικεντρωθούν στην επικοινωνία μάρκετινγκ που βασίζεται στην εμπιστοσύνη, ειδικά προς άντρες πελάτες. Όταν οι πελάτες αυτοί επιλέγουν ένα εστιατόριο για οικογενειακές ή κοινωνικές συγκεντρώσεις, εμφανίζεται μια καλή ευκαιρία μάρκετινγκ, η οποία μπορεί να τους παροτρύνει να δειπνήσουν σε ένα ρομποτικό εστιατόριο. Εν τω μεταξύ, οι εργαζόμενοι της πρώτης γραμμής θα πρέπει να εκπαιδεύονται ώστε να επικεντρώνονται στα θετικά της τεχνητής νοημοσύνης όταν παρουσιάζουν τα ρομπότ εξυπηρέτησης.

Πάντως, τα κύρια αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι για να κερδίσουν την αποδοχή των ρομπότ τεχνητής νοημοσύνης από τους πελάτες τους, οι ιδιοκτήτες εστιατορίων και οι μάνατζερ θα πρέπει να επικεντρωθούν στην ενίσχυση της εμπιστοσύνης των πελατών προς την τεχνολογία και στο «θετικό» προσδόκιμο απόδοσης AI. Αντί να παρατηρούν πιθανά προβλήματα, όπως είναι η αποκατάσταση της αποτυχίας μίας υπηρεσίας ή τις προκλήσεις επικοινωνίας που απορρέουν από την ηχητική αναγνώριση, το μάρκετινγκ εστιατορίων θα πρέπει να προβάλλει τη θετική πλευρά της τεχνολογίας AI και του τι μπορούν να κάνουν τα ρομπότ υπηρεσιών που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη για να προσφέρουν μια καλύτερη γευστική εμπειρία. Εν κατακλείδι, το μάρκετινγκ που βασίζεται στην εμπιστοσύνη, είναι ο βασικός μοχλός για να κερδίσει το εστιατόριο την αποδοχή των πελατών του.