Ηράκλειο: 31oC

Ηράκλειο: Οι χωματερές της «ντροπής» και οι… δεκάδες αναπάντητες κλήσεις στην υπηρεσία καθαριότητας!

05.09.2024, 12:59

Οι πιθανότητες να «πιάσουν γραμμή» οι δημότες είναι ίδιες με το να… «κερδίσουν το τζόκερ»

Τεράστιες διαστάσεις έχει πάρει το ζήτημα των ανεξέλεγκτων «χωματερών» στον Δήμο Ηρακλείουκαθώς οι πιθανότητες ένας δημότης να εντοπίσει στην καθημερινότητα του, εικόνες με μπάζα, στρώματα, παλιά έπιπλα και συσκευές σε κάδους σε κάποια γειτονιά του Ηρακλείου, είναι πλέον ίδιες με εκείνες για το αν θα ανατείλει αύριο ο ήλιος!

Η κατάσταση είναι τραγική και μέσα από αυτή καταδεικνύεται η ατομιστική λογική που έχουν ορισμένοι συνδημότες μας, δηλαδή η λογική του «να κάνω εγώ τη δουλειά μου χωρίς να υπολογίζω τους συμπολίτες μου, τους εργαζόμενους στην καθαριότητα και το… περιβάλλον». Θέμα και εικόνες που έχει αναδείξει πολλάκις, το Cretaone.gr.

Για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, η ατομική ευθύνη είναι σίγουρα υπαρκτή, καθώς οι δημότες έχουν τη δυνατότητα να επικοινωνήσουν με την υπηρεσία καθαριότητας του Δήμου και να κλείσουν ένα ραντεβού για την απομάκρυνση των ογκωδών αντικειμένων από τις περιουσίες τους.

Ωστόσο, ορισμένοι ασυνείδητοι επιλέγουν τη… «λύση» να εναποθέτουν τα ογκώδη απορρίμματά τους στους κάδους, δημιουργώντας εικόνες για τις οποίες κανένας συνδημότης μας δεν θα μπορούσε να νιώσει περήφανος!

Όμως όσο υπαρκτή είναι η ατομική ευθύνη, τόσο υπαρκτή είναι και η ευθύνη του Δήμου. 

Και αυτό διότι ενώ υπάρχει η τηλεφωνική γραμμή στην επίσημη ιστοσελίδα του δήμου, καλώντας κάποιος δημότης σε αυτή, είναι πιθανότερο «να πιάσει το τζόκερ» από ότι… να μιλήσει με κάποιον εκπρόσωπο της υπηρεσίας.

Αν και «η γραμμή λειτουργεί καθημερινά από Δευτέρα έως και Παρασκευή, από τις 8 το πρωί έως τις 15.00 μεσημέρι, ενώ τα Σαββατοκύριακα προωθείται στον εκάστοτε αντιδήμαρχο υπηρεσίας», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στο αυτοματοποιημένο μήνυμα του τηλεφωνητή, για να καταφέρει κάποιος δημότης να μιλήσει με εκπρόσωπο της υπηρεσίας, είναι ΑΔΥΝΑΤΟ.

Χαρακτηριστικά μόνο σημειώνεται πως το Cretaone επικοινώνησε δεκάδες φορές, (περισσότερες από 60) τόσο την Τετάρτη όσο και σήμερα Πέμπτη, από τις 9 έως τη 1 το μεσημέρι, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Βρισκόμαστε σε γραμμή αναμονής… ακόμα!

 

Στον αντίποδα, όπως μπορείτε να δείτε, δίνεται η «δυνατότητα» στους δημότες να συμπληρώσουν ηλεκτρονικά την αίτηση για την «απομάκρυνση ογκωδών αντικειμένων», την οποία όμως δεν συμπληρώσαμε και συνεπώς δεν μπορούμε να γνωρίζουμε πόσο άμεσα ανταποκρίνονται στα αιτήματα των δημοτών.

Σίγουρα όμως, αποκλείεται να γίνεται αυτό μέσα σε δύο ή τρεις εργάσιμες ημέρες, όπως υποστηρίζει η δημοτική αρχή.

 

Βέβαια, αξίζει να αναφερθεί ότι αν η συγκεκριμένη τηλεφωνική γραμμή απομάκρυνσης ογκωδών αντικειμένων είναι λαθεμένη ή εκτός λειτουργίας, θα έπρεπε οι ιθύνοντες να είχαν πράξει το αυτονόητο, δηλαδή να αλλάξουν το τηλέφωνο από την επίσημη ιστοσελίδα του Δήμου Ηρακλείου.

Εν κατακλείδι, σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογεί τους ασυνείδητους συνδημότες που καταφεύγουν στην εναπόθεση των ογκωδών τους αντικειμένων στους κάδους, ωστόσο δυστυχώς σίγουρα αναδεικνύει και μια δεύτερη παράμετρο, δηλαδή ότι απαιτείται καλύτερος συντονισμός και λειτουργία των υπηρεσιών για να επιτευχθεί ο στόχος που όλοι επιθυμούμε: Να είναι το Ηράκλειο μια καθαρή και ανθρώπινη πόλη.