Το συνέδριο είναι στο επίκεντρο των εξελίξεων για τον χώρο της υγείας
Βίντεο & φωτογραφίες : Άκης Αποστολογιωργάκης
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η τελετή έναρξης του 19ο Πανελληνίου Επιστημονικού και Επαγγελματικού Νοσηλευτικού Συνεδρίου της Ένωσης Νοσηλευτών Ελλάδος, το οποίο διεξάγεται από τις 13 έως τις 16 Μαΐου 2026 στο Ηράκλειο, στα συνεδριακά κέντρα των ξενοδοχείων Aquila Atlantis Hotel και Capsis Astoria Heraklion, με πλήθος ομιλιών, επιστημονικών διαλέξεων και κλινικών φροντιστηρίων, ενώ δίνεται η δυνατότητα παρακολούθησης και διαδικτυακά σε επαγγελματίες υγείας από όλη τη χώρα.

Δείτε εδώ Live: https://conf.letscongress.eu/home/2412
Μία ημέρα μετά την Παγκόσμια Ημέρα Νοσηλευτή και σε μια περίοδο όπου οι ελλείψεις νοσηλευτικού προσωπικού εξακολουθούν να προκαλούν έντονο προβληματισμό στο Εθνικό Σύστημα Υγείας, το συνέδριο αναμένεται να βρεθεί στο επίκεντρο των εξελίξεων για τον χώρο της υγείας.


Νέες επιστημονικές μελέτες, σύγχρονες πρακτικές φροντίδας, ζητήματα επαγγελματικής εξουθένωσης, αλλά και οι προκλήσεις της επόμενης ημέρας για τη νοσηλευτική κοινότητα κυριαρχούν στη θεματολογία των εργασιών.

Στην τελετή έναρξης δίνουν το «παρών» εκπρόσωποι της πολιτικής ζωής, της αυτοδιοίκησης, της ακαδημαϊκής κοινότητας και του υγειονομικού χώρου από την Κρήτη και ολόκληρη την Ελλάδα.
Μεταξύ άλλων, η Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας Ειρήνη Αγαπηδάκη, η βουλευτής Ζωή Ράπτη, ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης, καθώς και οι βουλευτές Λευτέρης Αυγενάκης και Χάρης Μαμουλάκης.
Παράλληλα συμμετέχουν διακεκριμένοι γιατροί, πανεπιστημιακοί και νοσηλευτές, τόσο με φυσική παρουσία όσο και διαδικτυακά.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η εναρκτήρια ομιλία του Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρου Αρναουτάκη με τίτλο «Κρήτη: Παρελθόν, Παρόν, Μέλλον», η οποία αναμένεται να συνδέσει την πορεία και την ανάπτυξη της Κρήτης με τις σύγχρονες προκλήσεις στον χώρο της δημόσιας υγείας και της νοσηλευτικής επιστήμης.

Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου θα παρουσιαστούν καινοτόμες προσεγγίσεις στην κλινική πράξη, νέες τεχνολογίες στην υγειονομική φροντίδα και ερευνητικά δεδομένα που αφορούν άμεσα το μέλλον του νοσηλευτικού επαγγέλματος, σε μια περίοδο που το ανθρώπινο δυναμικό της υγείας δοκιμάζεται καθημερινά.
Η Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας Ειρήνη Αγαπηδάκη τόνισε πως:
«Ο ρόλος σας δεν είναι αυτός που θα έπρεπε, γι’αυτό και η ευγνωμοσύνη μας είναι βαθιά προς εσάς. Είναι απίστευτο να συνειδητοποιήσεις πόσο βοηθήσατε τόσους ανθρώπους σε περιόδους κρίσης, με αυτοθυσία βοηθούσατε. Σημαντικές θεσμικές αλλαγές αναφέρθηκαν στην ομιλία του πρωθυπουργού χθες σε πρωτοβάθμια φροντίδα ώστε να κάνετε καλύτερη τη δουλειά σας
Χρειάζεται η επένδυση σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό ώστε να γίνει πιο ελκυστικό το επάγγελμα αλλά και μισθολογικά. Είμαστε πάντα δίπλα σας ώστε να αναπτύξετε το όραμα με καλύτερους μισθούς και καλύτερες συνθήκες εργασίας»
Η βουλευτής Ζωή Ράπτη ανέφερε: «Οι νοσηλευτές αποτελούν βασικό πυλώνα της ποιότητας και της συνοχης της ασφάλειας του ΕΣΥ. Πίσω από κάθε νοσοκομείο, εφημερία ή ασθενείς υπάρχει πάντα ένας. Νοσηλευτές που κάνουν την δουλειά τους…στέκεστε δίπλα τους με προσωπική υπέρβαση. Λειτούργημα η νοσηλευτική με συναίσθημα απέναντι στον άνθρωπο.
Στην πανδημία μάθαμε ακόμα περισσότερο τι σημαίνει νοσηλευτές. Κρατήσατε όρθια τα νοσοκομεία την καθημερινή λειτουργία του ΕΣΥ μέσα από πρωτοφανή πίεση.
Ο πρωθυπουργός μίλησε δημόσια για τον επαγγελματισμό, αυταπάρνηση και αίσθημα ευθύνης με τα οποία φροντίζετε τους ασθενείς όπως:
Θεσμική κατοχύρωση εφημερεύοντα νοσηλευτή, πολλά τα ζητήματα που πλήττουν τον κλάδο, τη στάση Άδωνι Γεωργιάδη χθες, παρεμβάσεις για την αναβάθμιση του ρόλου, την οικονομική αναβάθμιση και τις συνθήκες μέσα στα νοσοκομεία. Ακόμη, η ενίσχυση της νοσηλευτικής είναι επένδυση, η ανθρώπινη παρουσία δεν αντικαθίσταται και η ουσιαστική ενίσχυση της νοσηλευτικής είναι προτεραιότητα για το δημόσιο σύστημα υγείας και το στηρίζω»

Ο βουλευτής Ηρακλείου της Νέας Δημοκρατίας, Λευτέρης Αυγενάκης, δήλωσε: «Μια στιγμή αναγνώρισης για ένα κλάδο που βρίσκεται στην πρώτη γραμμή, πίσω από κάθε ασθενή και οικογένεια στα νοσοκομεία υπάρχουν οι νοσηλευτές, άνθρωποι με γνώσεις με ψυχραιμία ανθρωπιά και αυταπάρνηση. Οι νοσηλευτές είναι το μέλλον μας! Σώζουν ζωές σε κάθε νοσοκομειακή μονάδα. Δεν μπορεί το ΕΣΥ να είναι ισχυρό αν δεν είναι το νοσηλευτικό του προσωπικό.Έχουν γίνει παρεμβάσεις αλλά υπάρχουν εκκρεμότητες, ανάγκες που πρέπει να απαντηθούν
Η τεχνολογία και η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζουν τα πάντα, μπορεί να βοηθήσει να βελτιώσει διαδικασίες αλλά όχι να αντικαταστήσει το ανθρώπινο βλέμμα.
Ο πυρήνας της νοσηλευτικής είναι αυτός, δηλαδή η ανθρωπιά και αυτό δεν αντικαθίσταται. Η νοσηλευτική Κοινότητα δεν βρίσκεται στο περιθώριο αλλά στην καρδιά της κυβέρνησης».
Ο Διοικητής 7ης ΥΠΕ, Παπαβασιλείου Νεκτάριος, ανέφερε: «Συγκινητικό γεγονός ότι νοσηλευτές από το πρωί του συνεδρίου εκφράζουν ζητήματα που απασχολούν τη δημόσια νοσηλευτική και το επάγγελμα. Η ενίσχυση του επαγγέλματος αποτελεί στρατηγική πολιτική με στόχο ένα ανθρωποκεντρικό σύστημα υγείας.
Η 7η ΥΠΕ στηρίζει δράσεις όλο το χρόνο και απο το συνέδριο θέλουμε να δούμε καλές πρακτικές.»
Ο Περιφερειάρχης Κρήτης, Σταύρος Αρναουτάκης μεταξύ άλλων, είπε: «Η Κρήτη δεν είναι απλώς γεωγραφικός χώρος αλλά ηθικό οικοδόμημα. Η Κρήτη μοχθεί στο παρόν, δημιουργεί και πρωταγωνιστεί.
Δεν είμαστε στην άκρη της Μεσογείου, αλλά είμαστε δυνατός πυλώνας. Εκσυγχρονισμός αγροτικού τομέα, έργα ΒΟΑΚ αεροδρόμιο Καστελλίου, ενεργειακή σύνδεση από την Πελοπόννησο και τη Αττική στο Ηράκλειο. Η Κρήτη αποκτά τις αρτηρίες που απαιτεί ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό κράτος με την συμπόρευση φορέων. Θέλουμε την αποκέντρωση με πόρους, επένδυση στην παιδεία, έρευνα και καινοτομία. Θέλουμε μια Κρήτη που δεν θα φοβάται τις γεωπολιτικές εξελίξεις γιατί θα είναι ισχυρή. Καθοριστικός ο ρόλος των νοσηλευτών στο ΕΣΥ! Από εσάς εξαρτώνται οι ασθενείς και η ποιότητα της υγείας τους. Στήριξη της Περιφέρειας Κρήτης στις δομές υγείας, αναβάθμιση υποδομών, προμήθεια σύγχρονου εξοπλισμού και προσωπικού, δράσεις καθ’όλη την χρόνια για την υγεία. Το χρέος παραμένει η πυξίδα μας με όραμα, σταθερότητα και ασφάλεια».

Ο Βουλευτής Ηρακλείου της Νέας Δημοκρατίας, Κωνσταντίνος Κεφαλογιάννης, σημείωσε: «Το υπουργείο υγείας συντελείται το μεγάλο πρόγραμμα αναβάθμισης με τα νοσοκομεία, σε συνεργασία διοικητών και 7η ΥΠΕ. Χρειάζεται περαιτέρω ενίσχυση στους νοσηλευτές αναισθησιολόγους και σε όλους που εργάζονται στο ΕΣΥ.
Υπαγωγή στα βαρέα και ανθυγιεινά , ειδικό μισθολόγιο, θεσμική θωράκιση. Πρέπει να υλοποιηθούν το επόμενο διάστημα για να αλλάξει η κατάσταση. Χωρίς ανθρώπους, το ΕΣΥ δεν μπορεί να λειτουργήσει. Ευγνωμοσύνη για τους νοσηλευτές που κράτησαν το ΕΣΥ … κάνουν το παραπάνω με φιλότιμο και με Αγάπη για τη δουλειά τους!»
Ο Τομεάρχης Οικονομικών & Ανάπτυξης Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, Βουλευτής Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης ανέφερε: «Στην πρώτη γραμμή της φροντίδας οι νοσηλευτές στους ασθενείς , στην οικογένεια και όλη την κοινωνία. Σημαντικές οι καλές πρακτικές που θα αναδειχθούν από το συνεδρίο. Πρέπει να αναγνωριστεί η προσφορά των νοσηλευτών»

Ο Διοικητής ΠαΓΝΗ, Χαλκιαδάκης Γιώργος, τόνισε: «Νοσηλευτής και γιατρός είναι ένα, δεν μπορεί το ΕΣΥ να δουλέψει χωρίς ένας τον άλλο. Συνεργασία για την προσφορά υγείας υψηλού επιπέδου. Σκοπός εδώ στο νοσοκομείο του Ηρακλείου είναι οι καλύτερες συνθήκες υγείας, νοσηλευτικές και ιατρικές».
Η Διευθύντριας Νοσηλευτικής υπηρεσίας του ΠαΓΝΗ, Πρινάρη Αγγελική είπε: «Ενδυναμωμένοι νοσηλευτές σώζουν ζωές. Θεμέλιος λίθος οι νοσηλευτές για ασφαλή και ανθεκτικά συστήματα υγείας. Οι νοσηλευτές μπορούν να προσφέρουν βελτίωση υπηρεσιών υγείας , θνησιμότητα ατόμων, συνεχιζόμενη εκπαίδευση, συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων στους νοσηλευτές, ο προσδιορισμός του οσίους αρρώστους θα πρέπει να έχει ένας νοσηλευτής για να ανταπεξέλθουν στο σημερινό ΕΣΥ. Σήμερα στο ΠαΓΝΗ νιώσαμε απογοήτευση μετά τις εξαγγελίες γιατί δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες των νοσοκομείων. Διεκδικούμε το αυτονόητο, την αναγνώριση μας! Πρέπει να γίνει σύντομα γιατί χάνουμε προσωπικό!».

Η Διευθύντρια Νοσηλευτικής υπηρεσίας Βενιζελείου, Μακράκη Ειρήνη ανέφερε: «Το συνέδριο αναδεικνύει το ρόλο των νοσηλευτών, η αναγνώριση της νοσηλευτικής δεν μπορεί να περιορίζεται σε επετειακά λόγια αλλά σε επαγγελματική εξέλιξη, μισθολογική εξέλιξη. Αξίζει τη θέση που της αναλογεί η νοσηλευτική».
Ο Εκπρόσωπος του Ιατρικού Συλλόγου, Λαθουράκης Νικόλαος, σημείωσε: «Συνεργασία γιατρού και νοσηλευτή, είναι αναγκαία για τις καλύτερες υπηρεσίες υγείας.
Αγκαλιάζετε τον ασθενή τις πιο δύσκολες ώρες, θα ακούσετε πρώτα τον ασθενή. Η νοσηλευτική είναι τέχνη, αγώνας ζωής. Ο Ιατρικός Σύλλογος στέκεται αρωγός σε κάθε προσπάθεια που χρειάζεται το νοσηλευτικό επάγγελμα, στηρίζουμε τον κλάδο σας και τα ζητήματα που θέτει»
Ο Διοικητής Βενιζελείου, Δανδουλάκης Κωνσταντίνος, ανέφερε: «Οι νοσηλευτές επιτελούν λειτούργημα, είναι η οικογένεια του ασθενή στο νοσοκομείο, είναι το δεξί χέρι του γιατρό και κρατάνε όρθιο το ΕΣΥ»

Δείτε βίντεο:
Σκουτέλης Δημήτρης, πρόεδρος της Ένωσης Νοσηλευτών Ελλάδας: «Όλοι οι νοσηλυετές πανελλαδικά δίνουν δυναμικό «παρών», μετράμε 2600 εγγραφές και συνεχίζουμε. Ένα από τα μεγαλύτερα συνέδρια του δημοσίου τομέα. Οι νοσηλευτές μας αγκάλιασαν και φέτος, όπως σε κάθε συνέδριο της ΕΝΕ. Στο συνέδριο αναμένεται να αναδειχθούν θέματα που αφορούν άμεσα τους νοσηλευτές, όπως τα βαρέα και ανθυγιεινά, ειδικό μισθολόγιο και αιτήματα διαχρονικά που οφείλει η ελληνική πολιτεία να σκύψει πάνω από αυτά και να δώσει λύση».
Αβραμίδης Γιώργος, Οργανωτικός γραμματέας του ΔΣ της Ένωσης Νοσηλευτών Ελλάδος και πρόεδρος της Κεντρικής Οργανωτικής επιτροπής του συνεδρίου:
«Πάνω από 2000 νοσηλευτές έχουν λάβει συμμετοχή μέχρι στιγμής στο συνέδριο. Πρόκειται για έναν θεσμό που έχει καθιερωθεί εδώ και χρόνια στην Ελλάδα με τη συμμετοχή Ελλήνων και Κυπρίων νοσηλευτών, οι οποίοι συμμετέχουν με στόχο να ανταλλάξουν γνώσεις και εμπειρίες με στόχο τη βελτίωση της νοσηλευτικής επιστήμης. Σχετικά με τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού και του υπουργού Υγείας, τόνισε πως υπήρξε δυσαρέσκεια και απογοήτευση των νοσηλευτών, ενω περιμέναμε έμπρακτα την στήριξη ακούσαμε υποσχέσεις για τους επόμενους μήνες χωρίς σαφές πλαίσιο, αποτέλεσαν το χειρότερο δώρο για την Παγκόσμια Ημέρα των Νοσηλευτών».
Τζανής Πολυκανδριώτης, Γενικός Γραμματέας Ένωσης Νοσηλευτών Ελλάδος: «Υγεία όλων των πολιτών είναι κάτι αδιαπραγμάτευτο, χρειαζόμαστε “όπλα”, χρειαζόμαστε κίνητρα για να μπορέσουμε να προσφέρουμε στην δημόσια υγεία όπως κάνουμε διαχρονικά όλα αυτά τα χρόνια».
Ξυδάκη Ευαγγελία Πρόεδρος του 5ου Περιφερειακού τμήματος Κρήτης της Ένωσης Νοσηλευτών Ελλάδος και Προϊσταμένη στην καρδιολογική του Γενικού Νοσοκομείου Χανίων: «Είμαστε πάρα πολύ περήφανοι μετά από το 15ο συνέδριο που έγινε στα Χανιά και ηγηθήκαμε για αυτό. Σήμερα την σκυτάλη την παίρνει ο νομός Ηρακλείου που γίνεται η νοσηλευτική κοινότητα όλης της Ελλάδος».
Ο Διευθυντής του Κωνσταντοπούλειου Γενικού Νοσοκομείου Νέας Ιωνίας, τόνισε: «Οι νοσηλευτές είναι και θα παραμείνουν μεγάλη δύναμη στα νοσοκομεία! Για εμάς αυτό που παίζει μοναδικό ρόλο είναι ο ασθενής, η φροντίδα του η αγάπη που πρέπει να δώσουμε, η αλληλεγγύη μας και ο σεβασμός μας».
- Το 19ο Πανελλήνιο Νοσηλευτικό Συνέδριο της ΈΝΕ πραγματοποιείται στο Ηράκλειο από τις 13 έως τις 16 Μαΐου 2026.
- Συζητούνται θέματα όπως ελλείψεις προσωπικού, επαγγελματική εξουθένωση και προκλήσεις στη νοσηλευτική κοινότητα.
- Στην έναρξη παρευρίσκονται εκπρόσωποι από την πολιτική, την αυτοδιοίκηση και τον υγειονομικό χώρο της Ελλάδας.
- Το συνέδριο παρουσιάζει νέες τεχνολογίες και ερευνητικά δεδομένα για το μέλλον της νοσηλευτικής.

Δημοφιλή
Νεκρός 48χρονος άνδρας στα Χανιά
Τροχαίο με... οικογενειακή διάσταση στο Ηράκλειο: Συμπέθεροι συγκρούστηκαν με τα αυτοκίνητά τους - Στο νοσοκομείο 4 άτομα
Κόνιτσα: Απανθρακώθηκαν τέσσερα αδέρφια μετά από πυρκαγιά σε κοντέινερ
Έξι αλλαγές που βελτιώνουν το σεξ μετά τα 50
Τα ζευγάρια ζωδίων που συνεχίζουν να κάνουν σεξ μετά από τον χωρισμό τους
Πύθωνας 7,5 μέτρων σκότωσε και καταβρόχθισε 44χρονη γυναίκα
Σήμερα το τελευταίο αντίο στον 47χρονο Γιάννη - Θλίψη στο Ηράκλειο για τον άδικο χαμό του μετά το φονικό τροχαίο
Επίδομα παιδιού: Μέχρι πότε θα γίνει η καταβολή των 150 ευρώ – Ποιοι είναι οι δικαιούχοι
ΔΕΔΔΗΕ: Oι προγραμματισμένες διακοπές ρεύματος στην Κρήτη σήμερα Δευτέρα 15/6