Τα πολύτιμα όσπρια μπορούν να γίνουν ασπίδα προστασίας
Τα ψιλά φασόλια μπορούν να γίνουν διατροφικός σύμμαχος ατόμων που νόσησαν με καρκίνο του παχέος εντέρου. Σύμφωνα με νέα μελέτη από το Αντικαρκινικό Κέντρο “MD Anderson Cancer Center” του Πανεπιστημίου του Τέξας, η κατανάλωση του πλέον διαδεδομένου τύπου του οσπρίου μπορεί να έχει θετικό αντίκτυπο στη συνολική υγεία και το πεπτικό σύστημα ρυθμίζοντας δείκτες που σχετίζονται με την παχυσαρκία και τη νόσο.
Η δημοσίευση στο eBioMedicine αφορά τα ευρήματα της κλινικής δοκιμής “BE GONE”, μια τυχαιοποιημένη διασταυρούμενη μελέτη διατροφικής παρέμβασης που εξέτασε την επίδραση από την προσθήκη ψιλών φασολιών στο εντερικό μικροβίωμα υπέρβαρων και παχύσαρκων ατόμων με ιστορικό πολυπόδων ή καρκίνου του παχέος εντέρου.
Συγκεκριμένα, μια κούπα φασόλια την ημέρα στα κανονικά τους γεύματα, συνδέθηκε με θετικές αλλαγές στο μικροβίωμα, την αύξηση δηλαδή της α-ποικιλομορφίας (alpha-diversity) ή απλώς των ωφέλιμων βακτηρίων (Faecalibacterium, Eubacterium και Bifidobacterium) και μείωση των παθογόνων ή ευκαιριακών βακτηρίων. Πρόκειται για μεταβολές που σχετίζονται με την πρόληψη του καρκίνου και τη βελτίωση των θεραπευτικών αποτελεσμάτων.
«Η παρατήρηση αλλαγών στην ποικιλομορφία του μικροβιώματος παρεμβαίνοντας αποκλειστικά στη διατροφή είναι σπάνια και η παρούσα μελέτη υπογραμμίζει την ικανότητα ενός άμεσα διαθέσιμου τροφίμου – πρεβιοτικού να επιφέρει τέτοιες αλλαγές», δήλωσε η υπεύθυνη για την αλληλογραφία συγγραφέας Carrie Daniel-MacDougall, Ph.D., αναπληρώτρια καθηγήτρια Επιδημιολογίας. «Κατά τη διάρκεια των οκτώ εβδομάδων, υπήρξε βελτίωση στην υγεία του εντέρου των συμμετεχόντων, που χαρακτηρίστηκε από αύξηση των ωφέλιμων βακτηρίων έναντι των επιβλαβών».
Δημοφιλή
ΟΠΕΚΑ: Πότε ανοίγουν οι αιτήσεις για το επίδομα των 600€ - Η βασική προϋπόθεση για να τα πάρεις
Καραμπόλες στον ΒΟΑΚ: Επτά οχήματα ενεπλάκησαν σε δύο διαδοχικά τροχαία
Η ελπίδα επιστρέφει για αυτά τα 3 ζώδια – «Τώρα είναι η ώρα να κυνηγήσετε όσα ονειρεύεστε»
Πέντε ζώδια προσελκύουν χαρά και αγάπη έως τις 10 Σεπτεμβρίου
Σφοδρό τροχαίο στην Ηρακλείου - Μοιρών: Δύο άτομα στο νοσοκομείο
Το ελληνικό νησί που δεν θα δεις εύκολα στο Instagram – Κι όμως όσοι πάνε επιστρέφουν κάθε καλοκαίρι
Θρήνος στο ελληνικό ποδόσφαιρο - Πέθανε ο Νίκος Παπαδόπουλος
Ο ΟΦΗ σήκωσε την κούπα και έφερε «ζεστό» χρήμα στο Ηράκλειο - Ποιοι κέρδισαν από το Super Cup;
ΔΕΔΔΗΕ: Σε ποιες περιοχές της Κρήτης θα κοπεί σήμερα Πέμπτη 13/8 το ρεύμα