Ηράκλειο: 27oC
CretaOne Radio 102,3 Δείτε Ζωντανά
Ακούστε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3
Δείτε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3

Καρκίνος του προστάτη: Πώς η χορτοφαγική διατροφή βοηθά στην αντιμετώπιση

23.08.2024, 7:00

Τι δείχνει νέα έρευνα

Όταν άνδρες με καρκίνο του προστάτη κάνουν διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά, ενδέχεται να έχουν βραδύτερη εξέλιξη της νόσου, σε σύγκριση με αυτούς που η διατροφή τους βασίζεται στο κρέας, σύμφωνα με μελέτη.

Οι χορτοφαγικές δίαιτες συνδέονται εδώ και χρόνια με καλύτερα αποτελέσματα για την υγεία, συμπεριλαμβανομένων των χαμηλότερων πιθανοτήτων εμφάνισης διαβήτη, καρδιακών παθήσεων και πρόωρου θανάτου.

Τώρα όμως, οι ερευνητές έχουν αποκαλύψει σύνδεση μεταξύ της χορτοφαγικής διατροφής και της βραδύτερης εξέλιξης του καρκίνου του προστάτη.

Στο πλαίσιο της μελέτης, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας εξέτασαν άνδρες με καρκίνο του προστάτη από μια υπάρχουσα ερευνητική κοόρτη (ένα είδος μελέτης παρατήρησης η οποία περιγράφει μια ομάδα ατόμων που έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό) των ΗΠΑ μεταξύ 2004 και 2016 για να αξιολογήσουν την ποσότητα των φυτικών τροφών στη διατροφή τους.

«Τα ευρήματά μας ευθυγραμμίζονται με προηγούμενες αναφορές ότι οι φυτικές δίαιτες μπορεί να βελτιώσουν τα αποτελέσματα του καρκίνου του προστάτη», δήλωσαν οι ερευνητές, επικαλούμενοι έρευνες που έδειξαν ότι οι φυτικές δίαιτες μειώνουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και διαβήτη.

Οι ερευνητές πρότειναν ότι οι αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες των φρούτων και των λαχανικών μπορεί να βρίσκονται πίσω από τη συσχέτιση.

Επίσης, ανέφεραν ότι προηγούμενες μελέτες είχαν προτείνει διάφορους μηχανισμούς μέσω των οποίων οι χορτοφαγικές δίαιτες μπορούν να βελτιώσουν τα αποτελέσματα του καρκίνου του προστάτη, λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε ενώσεις, συμπεριλαμβανομένων των αντιοξειδωτικών, καθώς και της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε φυτικές ίνες, «οι οποίες μπορεί να προάγουν τον κορεσμό και να ρυθμίζουν τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα».

Οι άνδρες από τη μελέτη Cancer of the Prostate Strategic Urologic Research Endeavor (CaPSURE) κλήθηκαν να απαριθμήσουν τα λαχανικά, τα φρούτα, τους ξηρούς καρπούς, τους σπόρους, το κρέας και τα γαλακτοκομικά που κατανάλωναν κάθε μέρα.

Η ομάδα χώρισε τους άνδρες σε ομάδες με βάση την ποσότητα των λαχανικών ή του κρέατος που κατανάλωναν.

Στη συνέχεια, οι επιστήμονες μέτρησαν πόσος χρόνος χρειάστηκε για να εξελιχθεί ο καρκίνος του προστάτη με οποιονδήποτε τρόπο.

Από τους 2.000 άνδρες που έλαβαν μέρος, οι 190 παρουσίασαν κάποια μορφή εξέλιξης του καρκίνου τους κατά τη διάρκεια της μελέτης.

Διαπιστώθηκε ότι οι άνδρες με τα υψηλότερα επίπεδα λαχανικών στη διατροφή τους είχαν 47% λιγότερες πιθανότητες να προχωρήσει περαιτέρω η ασθένεια σε σύγκριση με εκείνους που έτρωγαν λιγότερα λαχανικά.

Οι ερευνητές δήλωσαν ότι απαιτούνται μελέτες μεγαλύτερης κλίμακας, ώστε να αλλάξουν οι κατευθυντήριες οδηγίες και οι διατροφικές συστάσεις για όσους διαγιγνώσκονται με καρκίνο του προστάτη.

Άλλες πρόσφατες έρευνες διαπίστωσαν ότι οι άνδρες με καρκίνο του προστάτη που έτρωγαν λιγότερο κρέας, είχαν λιγότερες πιθανότητες να αναφέρουν τις κοινές παρενέργειες της στυτικής δυσλειτουργίας και της ούρησης.

Από τους 3.500 άνδρες που μελετήθηκαν στις ΗΠΑ, εκείνοι που έτρωγαν το λιγότερο κρέας ανέφεραν καλύτερη συνολική ποιότητα ζωής.

Οι συγγραφείς της μελέτης δήλωσαν ότι τα ευρήματα «αμφισβητούν την ιστορική παρανόηση ότι η κατανάλωση κρέατος ενισχύει τη σεξουαλική λειτουργία των ανδρών», αναφέροντας ότι «στην πραγματικότητα, το αντίθετο φαίνεται να συμβαίνει».

Πηγή: news247.gr

Προσθέστε το cretaone.gr ως προτιμώμενη πηγή στο Google
πριν από 2 λεπτά
Οικονομία

ΕΛΓΑ: Στους λογαριασμούς των δικαιούχων 6,6 εκατ. ευρώ – Ποιοι παραγωγοί πληρώθηκαν

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 6 λεπτά
Style

Τα ζώδια που παίρνουν πάντα αυτό που θέλουν στη ζωή

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 7 λεπτά
Ηράκλειο

Το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηρακλείου προειδοποιεί για αύριο Παρασκευή 13/8

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 10 λεπτά
Οικονομία

Ένσημα πριν το 2002: Πώς να βρείτε τα χαμένα χρόνια στον ΕΦΚΑ

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 16 λεπτά
Ελλάδα

Ελληνικό ελαιόλαδο: Πτώση 18% στις εξαγωγές λόγω χαμηλών τιμών

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 18 λεπτά
Ελλάδα

Λευκάδα: Τουριστικό σκάφος έπεσε πάνω σε άλλα σκάφη στο λιμάνι – Προσήχθη ο πλοίαρχος από το Λιμενικό

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 19 λεπτά
Κρήτη

Δεκαπενταύγουστος με θυελλώδεις ανέμους στην Κρήτη – Ριπές έως 126 χλμ./ώρα στο Κρητικό

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 23 λεπτά
Κρήτη

Χανιά: «Με έδεσε στην καρέκλα, μου πήρε το τηλέφωνο, κλείδωσε κι έφυγε» – Συγκλονίζει ο ιδιοκτήτης καντίνας μετά τη ληστεία (βίντεο)

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 26 λεπτά
Ηράκλειο

Ο ΟΦΗ σήκωσε την κούπα και έφερε «ζεστό» χρήμα στο Ηράκλειο – Ποιοι κέρδισαν από το Super Cup;

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 37 λεπτά
Ελλάδα

Φωτιά ΤΩΡΑ σε αγροτική έκταση στο Ακόντιο Βοιωτίας

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →