Στους ωφελούμενους περιλαμβάνονται πολιτικοί υπάλληλοι, δικαστικοί λειτουργοί, ιατροί του ΕΣΥ, πανεπιστημιακοί, καθώς και άλλες κατηγορίες εργαζομένων του δημόσιου τομέα
Αύξηση κατά 5,68% στον κατώτατο μισθό του ιδιωτικού τομέα τίθεται σε εφαρμογή από την 1η Απριλίου 2026, με το μηνιαίο ποσό να διαμορφώνεται από τα 880 στα 930 ευρώ. Η μεταβολή αυτή αφορά περίπου 575.000 εργαζομένους σε όλη τη χώρα.
Όπως αναφέρει ο «Ελεύθερος Τύπος», η αύξηση του κατώτατου μισθού θα έχει άμεσο αντίκτυπο και στο Δημόσιο, καθώς προβλέπεται αυτόματη οριζόντια αναπροσαρμογή των βασικών μισθών κατά 50 ευρώ. Η ρύθμιση αναμένεται να επηρεάσει συνολικά 770.000 δημοσίους υπαλλήλους και λειτουργούς.
Στους ωφελούμενους περιλαμβάνονται πολιτικοί υπάλληλοι, δικαστικοί λειτουργοί, ιατροί του ΕΣΥ, πανεπιστημιακοί, καθώς και άλλες κατηγορίες εργαζομένων του δημόσιου τομέα.
| ΠΩΣ ΘΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΘΟΥΝ ΟΙ ΒΑΣΙΚΟΙ ΜΙΣΘΟΙ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΜΕ ΑΥΞΗΣΗ 50 ΕΥΡΩ | |||||||
| ΕΤΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ | ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΟ ΚΛΙΜΑΚΙΟ | ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (Υ.Ε.) | ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (Δ.Ε.) | ||||
| ΕΩΣ 31/3/2026 | ΑΠΟ 1/4/2026 | ΑΥΞΗΣΗ (%) | ΕΩΣ 31/3/2026 | ΑΠΟ 1/4/2026 | ΑΥΞΗΣΗ (%) | ||
| 0-3 | 1 | 880 | 930 | 5,68 | 958 | 1.008 | 5,22 |
| 3-6 | 2 | 923 | 973 | 5,42 | 1.018 | 1.068 | 4,91 |
| 6-9 | 3 | 966 | 1.016 | 5,18 | 1.078 | 1.128 | 4,64 |
| 9-12 | 4 | 1.009 | 1.059 | 4,96 | 1.138 | 1.188 | 4,39 |
| 12-15 | 5 | 1.052 | 1.1.02 | 4,75 | 1.198 | 1.248 | 4,17 |
| 15-18 | 6 | 1.095 | 1.145 | 4,57 | 1.258 | 1.308 | 3,97 |
| 18-21 | 7 | 1.138 | 1.188 | 4,39 | 1.318 | 1.368 | 3,79 |
| 21-24 | 8 | 1.181 | 1.231 | 4,23 | 1.378 | 1.428 | 3,63 |
| 24-27 | 9 | 1.224 | 1.274 | 4,08 | 1.438 | 1.488 | 3,48 |
| 27-30 | 10 | 1.267 | 1.317 | 3,95 | 1.498 | 1.548 | 3,34 |
| 30-33 | 11 | 1.310 | 1.360 | 3,82 | 1.558 | 1.608 | 3,21 |
| 33-36 | 12 | 1.353 | 1.403 | 3,70 | 1.618 | 1.668 | 3,09 |
| 36-39 | 13 | 1.396 | 1.446 | 3,58 | 1.678 | 1.728 | 2,98 |
| ΕΤΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ | ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΟ ΚΛΙΜΑΚΙΟ | ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (Τ.Ε.) | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (Π.Ε.) | ||||
| ΕΩΣ 31/3/2026 | ΑΠΟ 1/4/2026 | ΑΥΞΗΣΗ (%) | ΕΩΣ 31/3/2026 | ΑΠΟ 1/4/2026 | ΑΥΞΗΣΗ (%) | ||
| 0-2 | 1 | 1.1.37 | 1.187 | 4,40 | 1.192 | 1.242 | 4,19 |
| 2-4 | 2 | 1.192 | 1.242 | 4,19 | 1.251 | 1.301 | 4,00 |
| 4-6 | 3 | 1.247 | 1.297 | 4,01 | 1.310 | 1.360 | 3,82 |
| 6-8 | 4 | 1.302 | 1.352 | 3,84 | 1.369 | 1.419 | 3,65 |
| 8-10 | 5 | 1.357 | 1.407 | 3,68 | 1.428 | 1.478 | 3,50 |
| 10-12 | 6 | 1.412 | 1.462 | 3,54 | 1.487 | 1.537 | 3,36 |
| 12-14 | 7 | 1.467 | 1.517 | 3,41 | 1.546 | 1.596 | 3,23 |
| 14-16 | 8 | 1.522 | 1.572 | 3,29 | 1.605 | 1.655 | 3,12 |
| 16-18 | 9 | 1.577 | 1.627 | 3,17 | 1.664 | 1.714 | 3,00 |
| 18-20 | 10 | 1.632 | 1.682 | 3,06 | 1.723 | 1.773 | 2,90 |
| 20-22 | 11 | 1.687 | 1.737 | 2,96 | 1.782 | 1.832 | 2,81 |
| 22-24 | 12 | 1.742 | 1.792 | 2,87 | 1.841 | 1.891 | 2,72 |
| 24-26 | 13 | 1.797 | 1.847 | 2,78 | 1.900 | 1.950 | 2,63 |
| 26-28 | 14 | 1.852 | 1.902 | 2,70 | 1.959 | 2.009 | 2,55 |
| 28-30 | 15 | 1.907 | 1.957 | 2,62 | 2.018 | 2.068 | 2,48 |
| 30-32 | 16 | 1.962 | 2.012 | 2,55 | 2.077 | 2.127 | 2,41 |
| 32-34 | 17 | 2.017 | 2.067 | 2,48 | 2.136 | 2.186 | 2,34 |
| 34-36 | 18 | 2.072 | 2.122 | 2,41 | 2.195 | 2.245 | 2,28 |
| 36-38 | 19 | 2.127 | 2.177 | 2,35 | 2.254 | 2.304 | 2,22 |
ΠΗΓΗ: ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
Το μέτρο αποσκοπεί στην εξίσωση του εισαγωγικού μισθού στο Δημόσιο με τον νέο κατώτατο μισθό του ιδιωτικού τομέα, ώστε να μην υπολείπεται αυτού. Έτσι, όλοι οι βασικοί μισθοί των υπαλλήλων, ανεξαρτήτως μισθολογικού κλιμακίου ή βαθμού, θα αυξηθούν οριζόντια κατά 50 ευρώ, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.
- Αύξηση 5,68% στον κατώτατο μισθό του ιδιωτικού τομέα από 1η Απριλίου 2026, φτάνοντας τα 930 ευρώ.
- Αυτόματη οριζόντια αναπροσαρμογή των βασικών μισθών στο Δημόσιο κατά 50 ευρώ.
- Το μέτρο επηρεάζει περίπου 575.000 εργαζομένους στον ιδιωτικό τομέα και 770.000 δημοσίους υπαλλήλους.
- Στόχος είναι η εξίσωση του εισαγωγικού μισθού στο Δημόσιο με τον νέο κατώτατο μισθό του ιδιωτικού τομέα.

Δημοφιλή
Ηράκλειο: Έφυγε ο «Μαστρο-Κώστας»: Ο άνθρωπος που συνέβαλε στην ανάπτυξη του τουρισμού στη Χερσόνησο
Ελαιόλαδο στην Κρήτη: Πού κυμαίνονται οι τιμές – Πόσο πωλείται το κιλό στους παραγωγούς
Αυτά τα 3 ζώδια δεν κάνουν ποτέ λάθος
Ελεύθεροι επαγγελματίες: Ποιοι δεν θα επωφεληθούν από τις νέες φορολογικές αλλαγές του 2027
Θλίψη στο Ρέθυμνο: Έφυγε από τη ζωή η Αμαλία Νικολουδάκη σε ηλικία μόλις 43 ετών
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον ΒΟΑΚ - Ποιο σημείο «κλείνει» για δύο μήνες
Τα δύο ζώδια που είναι εργασιομανείς
«Ο γιος μου είναι άγγελος» λέει ο πατέρας του 52χρονου γυναικολόγου που συνελήφθη για πορνογραφία ανηλίκων
Από πού πήραν το όνομά τους οι συνοικίες του Ηρακλείου; Η ιστορία πίσω από ονόματα που χρησιμοποιούμε καθημερινά