Ηράκλειο: 32oC

Κρήτη: Πολλά τα τροχαία ατυχήματα στους δρόμους του νησιού – Άμεση ανάγκη για αλλαγή νοοτροπίας

13.07.2025, 18:32

Δείτε αναλυτικά τα στοιχεία για το 2024

Η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) ανακοίνωσε τα προσωρινά στοιχεία της έρευνας για τα «Οδικά Τροχαία Ατυχήματα», μηνός Απριλίου 2025.

Η Έρευνα Οδικών Τροχαίων Ατυχημάτων διενεργείται σε μηνιαία βάση και παρακολουθεί κατά Περιφέρεια και Νομό για κάθε μήνα χωριστά, τον αριθμό των οδικών τροχαίων ατυχημάτων κατά βαρύτητα (θανατηφόρα και/ή με τραυματισμούς) και τον αριθμό των παθόντων ατόμων κατά κατηγορία αυτών (οδηγοί, μεταφερόμενοι, πεζοί).

Σε ετήσια βάση γίνεται ευρύτερη ανάλυση των ατυχημάτων.

Αρμόδιες για τη συμπλήρωση των Δελτίων Οδικών Τροχαίων Ατυχημάτων (Δ.Ο.Τ.Α.) είναι οι Αστυνομικές και Λιμενικές αρχές της χώρας.

Εξέλιξη

Ειδικότερα τα Οδικά Τροχαία Ατυχήματα, που συνέβησαν σε ολόκληρη τη χώρα και προκάλεσαν τον θάνατο ή τον τραυματισμό ατόμων, μειώθηκαν κατά 16,2% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2024 (895 τον Απρίλιο του 2025, έναντι 1.068 τον Απρίλιο του 2024).

Από τα παθόντα πρόσωπα των οδικών τροχαίων ατυχημάτων σε εθνικό επίπεδο τον Απρίλιο του 2025 καταγράφηκαν 42 νεκροί, 54 βαριά τραυματίες και 1.030 ελαφρά τραυματίες, ενώ τον Απρίλιο του 2024 ήταν 50 νεκροί, 51 βαριά τραυματίες και 1.226 ελαφρά τραυματίες, παρουσιάζοντας μείωση κατά 16,0% σε νεκρούς και σε ελαφρά τραυματίες και αύξηση κατά 5,9% σε βαριά τραυματίες.

Τον Απρίλιο του 2023 ήταν 58 οι νεκροί, 55 βαριά τραυματίες και 973 ελαφριά τραυματίες.

Στην Κρήτη

Ανατρέχοντας στα στοιχεία για τα τροχαία ατυχήματα που συνέβησαν τον Απρίλιο του 2024 και του 2025 στους τέσσερις νομούς της Κρήτης προκύπτει μια αρκετά ενδιαφέρουσα εικόνα με διαφορές από χρονιά σε χρονιά και από περιοχή σε περιοχή.

Ξεκινώντας από το Λασίθι, το 2024 ο νομός δεν κατέγραψε ούτε ένα τροχαίο ατύχημα τον Απρίλιο. Ωστόσο, έναν χρόνο μετά τον Απρίλιο του 2025, σημειώθηκαν δύο τροχαία περιστατικά. Δυστυχώς, το ένα από αυτά είχε τραγική κατάληξη, καθώς ένας άνθρωπος έχασε τη ζωή του.

Προχωρώντας στο Ηράκλειο, βλέπουμε μια σχετική μείωση των τροχαίων από το 2024 στο 2025. Τον Απρίλιο του 2024 καταγράφηκαν συνολικά 14 τροχαία, αριθμός αρκετά υψηλός, ενώ τον αντίστοιχο μήνα του 2025 μειώθηκαν σημαντικά στα 4. Το 2024 είχαμε 4 θανάτους από αυτά τα ατυχήματα, ενώ το 2025, αν και τα περιστατικά ήταν σαφώς λιγότερα, υπήρξε δυστυχώς ένας νεκρός.

Στο Ρέθυμνο, τον Απρίλιο του 2024 σημειώθηκαν 2 τροχαία ατυχήματα και το 2025 1. Ευτυχώς, καμία από τις δύο χρονιές δεν υπήρξε θανατηφόρο περιστατικό.

Όσον αφορά τα Χανιά, τον Απρίλιο του 2024 καταγράφηκαν 6 τροχαία, ενώ ένα χρόνο αργότερα ο αριθμός τους μειώθηκε ελαφρώς σε 5. Όμως το 2024 είχαμε 3 θανάτους από αυτά τα ατυχήματα, ενώ τον Απρίλιο του 2025 δεν καταγράφηκε κανένας θάνατος.

Οι αριθμοί τόσο των τροχαίων, όσο και των θυμάτων υπογραμμίζουν τη σημασία της συνεχούς προσπάθειας για βελτίωση της οδικής ασφάλειας σε όλη την Κρήτη.

Οι έλεγχοι που διενεργεί η Τροχαία στους δρόμους είναι εντατικοί και σε πολλές περιπτώσεις εξαιρετικά αυστηροί, με στόχο την πρόληψη και την αποτροπή επικίνδυνων συμπεριφορών.

Παράλληλα, τα πρόστιμα που επιβάλλονται σε περίπτωση παράβασης του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας είναι ιδιαίτερα τσουχτερά γεγονός που θα πρέπει να λειτουργεί αποτρεπτικά για πολλούς οδηγούς.

Ωστόσο, όσο σημαντικοί κι αν είναι οι συχνοί έλεγχοι και τα αυστηρά διοικητικά μέτρα δεν αρκούν από μόνα τους για να εξασφαλίσουν την οδική ασφάλεια. Το ουσιαστικό ζητούμενο παραμένει η βαθύτερη αλλαγή της νοοτροπίας των ίδιων των οδηγών. Είναι ανάγκη να καλλιεργηθεί πραγματική συνείδηση οδικής ασφάλειας, ώστε να οδηγούμε όλοι με υπευθυνότητα και σεβασμό στον ΚΟΚ προστατεύοντας τόσο τη δική μας ζωή όσο και τη ζωή των συνανθρώπων μας. Μόνο έτσι μπορούμε να μιλάμε για ασφαλείς δρόμους και λιγότερα δυστυχήματα.

Σύνοψη άρθρου

  • Τα τροχαία ατυχήματα στην Κρήτη παρουσιάζουν διακυμάνσεις ανά νομό και χρονιά, με μείωση σε ορισμένες περιοχές το 2025.
  • Οι έλεγχοι της Τροχαίας είναι αυστηροί και συχνοί, ενώ τα πρόστιμα για παραβάσεις του ΚΟΚ παραμένουν υψηλά.
  • Παρά τις προσπάθειες βελτίωσης της οδικής ασφάλειας, η αλλαγή νοοτροπίας των οδηγών κρίνεται απαραίτητη.
  • Η ανάπτυξη συνείδησης οδικής ασφάλειας είναι κλειδί για τη μείωση των ατυχημάτων και την προστασία της ζωής.
Advertisment