Πώς κύλησε η τουριστική σεζόν τη φετινή χρονιά – Τι δήλωσε στο Cretaone ο Πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Καταλυμάτων Ν. Ηρακλείου
Λίγο πριν εκπνεύσει η τουριστική περίοδος στην Κρήτη, ο Πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Καταλυμάτων Ν. Ηρακλείου και της Ομοσπονδίας καταλυμάτων Ανατολικής Κρήτης, κ. Γεώργιος Χριστοδουλάκης μίλησε στο cretaone.gr και έκανε έναν απολογισμό της φετινής τουριστικής σεζόν, αναδεικνύοντας τα διαχρονικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος και εξηγώντας γιατί ο ποιοτικός τουρισμός αποτελεί μονόδρομο για την προσέλκυση επαναλαμβανόμενων επισκεπτών στην Κρήτη.
Πώς κύλησε η τουριστική σεζόν τη φετινή χρονιά
Δύσκολη χαρακτήρισε τη φετινή χρονιά για τον κλάδο των ενοικιαζόμενων καταλυμάτων ο κ. Χριστοδουλάκης.
Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε «μπορεί η σεζόν αυτή τη στιγμή να έχει ισορροπήσει, αλλά ξεκίνησε με δυσκολία, καθώς οι πληρότητες ήταν πολύ χαμηλές και υπήρχε ένα σχετικό άγχος για το πως θα εξελιχθεί η χρονιά».
«Υπήρχε μια συγκρατημένη αισιοδοξία ότι θα ισορροπήσει λίγο με τις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής (last-minute), μιας και κάθε χρόνο είναι ιδιαίτερα αυξημένες στο νησί».
«Η κίνηση, λοιπόν, ήταν πεσμένη σε σχέση με άλλες χρονιές ενώ κι η ποιότητα του κόσμου έχει διαφοροποιηθεί και επιλέγουν κι άλλων ειδών διαμονής, όπως τα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης (Airbnb)», σημείωσε ο κ. Χριστοδουλάκης.
Αναφορικά με τις πληρότητες στα καταλύματα δήλωσε: «Οι πληρότητες δεν ήταν θέμα τιμών, υπήρχε υπερβολική διαθεσιμότητα σε καταλύματα, καθώς πλέον έχουν μπει επιπρόσθετα ενοικιαζόμενα δωμάτια και διαμερίσματα, όμως υπήρχαν απώλειες για το λόγο ότι είναι μεγαλύτερη η προσφορά και λιγότερη ζήτηση».
Ο ίδιος τόνισε πως «υπήρχε διαφοροποίηση ανα περιοχή στην Κρήτη για το πότε ξεκίνησαν οι πληρότητες να ανεβαίνουν και τα καταλύματα να γεμίζουν».
Συνέχισε λέγοντας: «Αυτό το αποτύπωμα μπορεί να φανεί στην αγορά μιας και μέχρι τα μέσα Ιουλίου οι επιχειρηματίες έκαναν έντονα παράπονα ότι η κίνηση ήταν χαμηλή και δεν υπήρχαν πολλοί επισκέπτες».
freepik
«Οι θέσεις των αεροπλάνων είναι υψηλές και συγκεκριμένες, δηλαδή η δυνατότητα εξυπηρέτησης πελατών του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης» είναι άριστη αλλά συγκεκριμένη και εξυπηρετεί στο μέγιστο βαθμό που μπορεί να υποστηρίξει ένα αεροδρόμιο, μιας και υπάρχουν αρκετές πτήσεις».
«Αυτή την περιόδο, όπως αναφέρει, υπάρχει πολύ μεγάλη διαθεσιμότητα κλινών που είναι πιο δύσκολο να καλυφθεί από τις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής».
Στο κλείσιμο της σεζόν, δουλεύει πολύ το last-minute, το οποίο όμως δεν λειτουργεί όπως τα προηγούμενα χρόνια, δηλαδή δεν είναι τόσο αυξημένες οι κρατήσεις
Ο κ. Χριστοδουλάκης ανέφερε μερικούς από τους παράγοντες που συμβάλλουν στο γεγονός ότι οι κρατήσεις τελευταίας στιγμής στα ενοικιαζόμενα καταλύματα δεν είναι τόσο αυξημένες όπως σε προηγούμενες τουριστικές σεζόν, κάνοντας λόγο για τρομερές προσφορές από τις μεγάλες τουριστικές μονάδες, μεγάλη διαθεσιμότητα κλινών που δεν μπορούν να καλυφθούν από τις λίγες κρατήσεις της τελευταίας στιγμής αλλά και την ποιότητα του κόσμου, η οποία διαφοροποιείται με τα χρόνια αλλά αντίστοιχα και ο μέσος όρος διαμονής των επισκεπτών.
Συγκεκριμένα, τονίζει πως «οι μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες προχωρούν σε τεράστιες προσφορές, με αποτέλεσμα τα ενοικιαζόμενα καταλύματα να έχουν μικρότερη επισκεψιμότητα ενώ εξίσου σημαντικό είναι η μεγάλη διαθεσιμότητα των κλινών σε τέτοιου είδους καταλύματα, τις οποίες οι κρατήσεις της τελευταίας στιγμής δεν μπορούν να καλύψουν».
Επίσης, όπως λέει, «η ποιότητα του κόσμου έχει διαφοροποιηθεί, ο μέσος όρος διαμονής έχει μειωθεί με αποτέλεσμα να διαφοροποιούνται λίγο οι αγορές μιας και ο κόσμος έχει πλέον μικρότερη οικονομική δυνατότητα». «Κάθε χρόνο είναι και πιο σφιχτά οικονομικά ο επισκέπτης», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Καταλήγοντας, επεσήμανε ότι «θέλει πολλή δουλειά και προσπάθεια για να αλλάξει η ποιότητα των επισκεπτών και πλέον να έχουμε επισκέπτες άλλης φιλοσοφίας και κουλτούρας».
pexels
Ο ποιοτικός τουρισμός δημιουργεί συχνούς επισκέπτες
Ο κ. Χριστοδουλάκης τόνισε πως «για να κρατήσουμε ποιοτικό κόσμο θα πρέπει να αλλάξουν πολλά πράγματα, πολύ απλά και καθημερινά που χρήζουν καλής λειτουργίας και συντονισμού των φορέων αλλά και πράγματα που αφορούν μεγάλες επενδύσεις και συντονισμό της πολιτείας με τους υπόλοιπους φορείς».
«Στον κλάδο των ενοικιαζόμενων καταλυμάτων κυριαρχούν πάντα οι Γερμανοί και μετά ακολουθούν Γάλλοι, Άγγλοι, Αυστριακοί και Ολλανδοί».
«Ωστόσο, κι οι επισκέπτες από την Πολωνία είναι αρκετά αυξημένοι στον κλάδο και κάθε φορά αυξάνονται και περισσότερο».
«Η απουσία της Ρωσικής αγοράς είναι εμφανής στον κλάδο, καθώς ήταν οι επισκέπτες που σπαταλούσαν πολλά χρήματα όχι μόνο για τη διαμονή τους αλλά και στην αγορά».
«Οι επισκέπτες του κλάδου είναι επισκέπτες που δίνουν ζωή στην αγορά γενικότερα», υπογραμμίζει.
Ειδικότερα, «οι επισκέπτες έρχονται σε άμεση επαφή με τους ιδιοκτήτες των καταλυμάτων και δημιουργούνται πολύ δυναμικές σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ τους».
«Αυτό είναι και το δυνατό χαρτί του κλάδου, όπως υπογραμμίζει, δηλαδή οι προτάσεις προς τους επισκέπτες, αυτό είναι που δημιουργεί τους επαναλαμβανόμενους πελάτες».
«Υπάρχει δυνατότητα καθοδήγησης των επισκεπτών ενώ κι οι ιδιοκτήτες τους συμβουλεύουν για το που θα απολαύσουν το φαγητό τους, ποια είναι τα καλύτερα σημεία και μέρη της Κρήτης που θα πρέπει να επισκεπτούν ώστε να έχουν μια ολοκληρωμένη εμπειρία».
«Χρειάζεται και γίνεται έτσι κι αλλιώς μεγάλη προσπάθεια για μια όμορφη τουριστική γαστρονομική ή άλλου είδους εμπειρία προς τους επισκέπτες».
«Στόχος του κλάδου είναι αυτή η προσπάθεια να γίνει πιο οργανωμένα στο μέλλον, για να προσφέρουμε ολοκληρωμένες εμπειρίεςπου θα βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να ξεχωρίσουν προκειμένου να αυξηθεί κι η ποιότητα των ταξιδιωτών στην Κρήτη».
Πηγή: pexels
Ολική αναδιοργάνωση του στρατηγικού σχεδιασμού για τον Τουρισμό– «Βροχή» τα προβλήματα
«Πολλά τα προβλήματα που υπάρχουν στις υποδομές του νησιού, ενώ εξίσου κακή είναι και η συντήρηση του οδοστρώματος και των πεζοδρομίων», υποστηρίζει ο κ. Χριστοδουλάκης.
«Το κομμάτι της υδροδότησης είναι ακόμα ένα πρόβλημα που ταλαιπωρεί τον κλάδο του τουρισμού, είναι απαραίτητο δηλαδή οι επισκέπτες να έχουν όλες τις παροχές που χρειάζονται».
«Πολλές και συχνές διακοπές ρεύματος σημειώνονται στο νησί με αποκορύφωμα τις διακοπές στην περιοχή της Αμμουδάρας φέτος, όπου δεν είχε ούτε ρεύμα ούτε νερό για όλη τη νύχτα με αποτέλεσμα να καίγονται κλιματιστικά και να δημιουργείται μια δυσάρεστη εμπειρία για τον επισκέπτη», συμπληρώνει.
Ο ίδιος εξηγεί πως «όλα αυτά είναι προβλήματα που ζουν καθημερινά οι επισκέπτες στο νησί, όπως και το θέμα της καθαριότητας, των σκουπιδιών σε πολλά σημεία των δρόμων».
«Μεγάλη μερίδα των τουριστών που έρχονται, θα ξαναέρθουν, είναι δηλαδή επαναλαμβανόμενοι πελάτες για πολλά χρόνια στην Κρήτη, και είναι λογικό να απογοητεύονται με την κατάσταση και να ελπίζουν κάθε φορά ότι κάτι θα έχει αλλάξει την επόμενη χρονιά, κι αυτό δεν συμβαίνει και βλέπουν την ίδια εικόνα τα τελευταία χρόνια στο νησί», δηλώνει χαρακτηριστικά.
«Οι συγκεκριμένοι επισκέπτες ταξιδεύουν σε άλλες χώρες και σε άλλες αγορές με τη διαφορά να αρχίζει να γιγαντώνεται σχετικά με τις υποδομές από χώρα σε χώρα σε σχέση με την Ελλάδα».
«Όποια προσπάθεια κι αν γίνεται με τα ξενοδοχεία, καταλύματα αμαυρώνεται απόλυτα με την γενικότερη εικόνα της κάθε πόλης, περιοχής, δήμου του νησιού».
«Πρέπει να σταματήσει να βάλλεται το τουριστικό προιόν»
Ο κ. Χριστοδουλάκης δεν παρέλειψε να αναφερθεί στις πρόσφατες εξελίξεις και τις κινητοποιήσεις που έλαβαν χώρα στο νησί, όπως το κλείσιμο των δρόμων από τους αγρότες, καθώς και διαμαρτυρίες πολιτών σχετικά με τα πλοία που μετέφεραν Ισραηλινούς επισκέπτες, λέγοντας πως συνέβαλαν στην ζημιά του τουριστικού προιόντος.
«Θα πρέπει να μην βάλλεται το τουριστικό προιόν» ενώ θα είναι καλύτερο «να διεκδικούμε με άλλους τρόπους αυτά που θέλουμε», σημείωσε.
«Ο τουριστικός κλάδος έχει επίσης δικαιώματα, οπότε κι οι υπόλοιποι φορείς θα πρέπει να τα σέβονται και να διεκδικούν τα δικαιώματά τους χωρίς να προκαλούν ζημιές στο νησί και γενικότερα στον κλάδο», καταλήγει ο Πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών καταλυμάτων νομού Ηρακλείου και της ομοσπονδίας καταλυμάτων ανατολικής Κρήτης.
Σύνοψη άρθρου
- Η φετινή τουριστική σεζόν στην Κρήτη ήταν δύσκολη, με χαμηλές πληρότητες και διαφοροποιημένη ποιότητα επισκεπτών.
- Η προσφορά καταλυμάτων υπερβαίνει τη ζήτηση, ενώ οι κρατήσεις τελευταίας στιγμής δεν επαρκούν για την κάλυψη της διαθεσιμότητας.
- Υπάρχουν προβλήματα στις υποδομές και τις παροχές του νησιού, δημιουργώντας αρνητική εικόνα για τους επισκέπτες.
- Οι πρόσφατες κοινωνικές κινητοποιήσεις επηρέασαν αρνητικά το τουριστικό προϊόν, με την ανάγκη για διαφορετική προσέγγιση στη διαχείριση των διεκδικήσεων.
Δημοφιλή
Δεν άντεξε την απώλεια του γιού του και «έφυγε» λίγες μέρες μετά ο Αντώνης Μακαρώνας!
Ηράκλειο: Θρήνος στην Ελιά για τον πρόωρο χαμό του 43χρονου Παναγιώτη
Στην Κρήτη εντοπίστηκε η σύζυγος του Πολωνού τουρίστα- Έφυγαν άρον-άρον από το νησί
Κρήτη: Θλίψη για τον μεγάλο επιχειρηματία που έφυγε από την ζωή
Ηράκλειο: «Δολοφονική» προσπέραση πάνω στην στροφή - Δείτε το εξοργιστικό βίντεο
Βαρύ πένθος στο Μεταξοχώρι της Κρήτης
Σοβαρό τροχαίο στο Ηράκλειο: Αυτοκίνητο ντελαπάρισε μετά τη γέφυρα του Καρτερού - Δείτε εικόνες
Ηράκλειο: Έχασε τη γυναίκα του στο αεροδρόμιο λίγο μετά την αποβίβαση - Το περίεργο μήνυμα στο κινητό του
Θλίψη στην Κρήτη: Έφυγε από τη ζωή ο Δημητρός Χαιρέτης, μια εμβληματική μορφή των Ανωγείων