Οι αρχικές προσδοκίες των επιχειρηματιών δεν επιβεβαιώθηκαν
Οι αρχικές προσδοκίες των επιχειρηματιών της Κρήτης που διατηρούν καταστήματα εμπορίου και εστίασης δεν επαληθεύτηκαν, την φετινή σαιζόν, αφού βλέπουν τους τζίρους τους να μην είναι αυτοί που περίμεναν. Οι τουρίστες κάνουν αγορές με το… σταγονόμετρο, καθώς έρχονται με συγκεκριμένο μπάτζετ, χωρίς να αφήνουν χρήματα στην αγορά.
Το καλό κλίμα στην τοπική επιχειρηματικότητα εξελίσσεται σε… όνειρο θερινής νυχτός με τους εμπόρους να περιμένουν τον τελικό απολογισμό στο φινάλε της σαιζόν.
Το cretaone.gr επικοινώνησε με τους φορείς του τουρισμού που έχουν γνώση της κατάστασης στο νησί και μας παραθέτουν στοιχεία σχετικά με την κίνηση της αγοράς από τις αρχές της περιόδου μέχρι και την «καρδιά» του Καλοκαιριού, δηλαδή τον Δεκαπενταύγουστο.
«Έρχονται πολλά κεφάλια με μειωμένη αγοραστική δύναμη»
Ο Πρόεδρος του Εμπορικού συλλόγου Ηρακλείου, Μανώλης Κουμαντάκης υποστηρίζει πως οι τουρίστες έχουν μειώσει κατά πολύ τις αγορές τους φέτος και πως έχει αλλάξει άρδην η ποιότητα του τουριστικού προϊόντος που επισκέπτεται την Κρήτη τα τελευταία χρόνια.
«Πέρυσι τα πράγματα από πλευράς της αγοράς και εννοώ όλο το πρίσμα και του εμπορίου και της εστίασης δεν ήταν σε καλό επίπεδο. Φέτος είναι σε χειρότερο επίπεδο, γιατί υπάρχει ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα το οποίο έχει σχέση με την ρευστότητα της χώρας μας. Έρχεται τουρισμός που δεν έχει όπως παλιά την σωστή εισοδηματική κατάσταση. Καταφθάνουν τουρίστες που έχουν κι αυτοί προβλήματα στις οικονομίες τους και τα εισοδηματικά τους δεδομένα είναι χαμηλότερα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Το αποτέλεσμα είναι ότι οι τουρίστες κλείνουν πακέτα στα ξενοδοχεία. Έρχονται τουρίστες αλλά δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να δώσουν επιπλέον κεφάλαιο- χρήματα στη χώρα μας».
Ο Αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Κρήτης και Μέλος του Εμπορικού συλλόγου Ρεθύμνου, Γιώργος Πολιουδάκης αναφέρεται σε πελάτες, που είναι επιφυλακτικοί στις αγορές τους και δεν καταναλώνουν.
«Η αγοραστική κίνηση είναι πάντα πάνω κάτω στα περσινά επίπεδα. Φέτος έχει παραπάνω κόσμο και αυτό μεταφράζεται στο ότι η αγοραστική δύναμη είναι μειωμένη. Έχουμε περισσότερο κόσμο που δεν ψωνίζει φέτος», τόνισε χαρακτηριστικά.
«Βαρίδι» τα λειτουργικά έξοδα των επιχειρήσεων – Δύσκολη η εύρεση προσωπικού
«Τα λειτουργικά έξοδα μιας επιχείρησης είναι αυξημένα από τα περσινά δεδομένα και αυτό οφειλόταν σε πολλούς καινούργιους φόρους. Η ενέργεια είναι σε υψηλό επίπεδο, οι μισθοδοσίες έχουν αυξηθεί και από την άλλη μεριά τα έσοδα είναι μειωμένα. Αυτό αποτυπώνεται και στο οικονομικό αποτέλεσμα της επιχείρησης», αναφέρει ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου.
Ερωτώμενος για το πιο είναι το μεγαλύτερο αγκάθι για να έναν επιχειρηματία απαντά πως, «Αυτή στιγμή υπάρχει ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα εκτός από τα οικονομικά δεδομένα. Είναι το θέμα του εργατικού δυναμικού, ένα μεγάλο αγκάθι που αν δεν λυθεί είναι ένα θέμα που φταίνε όλοι και η πολιτική και οικογένεια και όλο το σύστημα που λειτουργεί. Πρέπει να ληφθούν από τη μεριά της κυβέρνησης πολύ σοβαρές αποφάσεις».
«Περιοχές βουλιάζουν από κόσμο… αλλά το ταμείο είναι μείον!»
Το Ρέθυμνο «βουλιάζει» στην… κυριολεξία από κόσμο, όμως αυτό δεν αποτυπώνεται στις εισπράξεις των ταμείων, σύμφωνα με τον Αντιπρόεδρο της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Κρήτης και μέλος του Εμπορικού Συλλόγου Ρεθύμνου, Γιώργο Πολιουδάκη.
Χαρακτηριστικά αναφέρει:
«Το Ρέθυμνο έχει πάρα πολύ τουρισμό. Τα ξενοδοχεία είναι γεμάτα, τα ενοικιαζόμενα δωμάτια είναι γεμάτα αλλά αυτό όμως δεν μεταφράζεται σε εισπράξεις στα μαγαζιά και της εστίασης και της ένδυσης και της υπόδησης, οι τουρίστες δεν αφήνουν τα χρήματα που περιμέναμε να αφήσουν».
«Τα χρήματα που ξοδεύουν στο εμπόριο και στην εστίαση είναι λίγα»
«Πηγαίνουν στην εστίαση όχι σε ακριβά μαγαζιά, θα πάρουν κάποιο φτηνό σουβενίρ από εμπορικά καταστήματα, κάποια μπλούζα αλλά τα χρήματα που ξοδεύουν είναι λίγα. Δυστυχώς αλλά περιμέναμε αλλά βλέπουμε, παρόλο που έχει πάρα πολύ κόσμο δεν είναι αυτά τα έσοδα που περίμεναν οι επιχειρηματίες. Ο απολογισμός θα γίνει τέλη Σεπτέμβρη αρχές Οκτώβρη», τονίζει ο Γιώργος Πολιουδάκης.
Υπογραμμίζει ταυτόχρονα πως η αγορά έχει ξεκινήσει να κινείται από τον Αύγουστο και σε αυτή την κατάσταση έχει βοηθήσει ο Ελληνικός τουρισμός.
«Από την 1 Αυγούστου και μετά η αγορά έχει ανέβει καλά αλλά αυτό οφείλεται και στους Έλληνες τουρίστες που έχουν κατέβει και ξοδεύουν σίγουρα περισσότερα από αυτά που ξοδεύουν οι ξένοι τουρίστες. Η αγορά έχει πάρει μία καλή ανάσα τώρα τον Αύγουστο».
Γκρίνια από την μεριά των επιχειρηματιών για τον δύσκολο Χειμώνα που έρχεται
«Οι επιχειρηματίες σίγουρα παραπονιούνται γιατί όταν βλέπεις ότι η πόλη σου είναι γεμάτη με κόσμο που κυκλοφορεί , αλλά δεν ψωνίζει κάπου υπάρχει μία δυσαρέσκεια υπάρχει απογοήτευση. Γιατί αν δεν είχε κόσμο , θα έλεγες , δεν έχει κόσμο , δεν έχουμε δουλειά αλλά να βλέπεις τόσο κόσμο να κυκλοφορεί στην αγορά, στην παραλία , στα στενά του Ρεθύμνου και να μην ξοδεύει πολλά είναι κάπως απογοητευτικό για τους συναδέλφους. Περιμένουν λοιπόν κάθε χρόνο μια καλή τουριστική σεζόν για να αναπνεύσουν ενόψει του δύσκολου χειμώνα που έρχεται, αλλά αυτό δεν έχει γίνει, σε ένα μικρό ποσοστό έχει γίνει», υπογραμμίζει Γιώργος Πολιουδάκης.
Το cretaone.gr επικοινώνησε και με τον Αντιπρόεδρο Τουριστικών Πρακτόρων Κρήτης, Κώστα Κουρκουνάκη, ο οποίος επισημαίνει ότι φέτος είναι μία δυνατή σαιζόν για τα ξενοδοχεία και όχι όμως για την αγορά.
«Φέτος είναι μία καλή σαιζόν, δύσκολη φυσικά τελευταία στιγμής και το αποτέλεσμα είναι ότι καταφθάνουν πελάτες που έχουν κλείσει τουριστικά πακέτα και δεν έχουν μεγάλη αγοραστική δύναμη. Τα ξενοδοχεία αυτή τη στιγμή είναι γεμάτα. Η αγορά έξω υποφέρει, τα καταστήματα δεν έχουν την κίνηση που περίμεναν να έχουν ή την κίνηση που είχαν συνηθίσει στις χρόνιες μετά κόβιντ , στις χρονιές που ο κόσμος έβγαινε έξω και ξόδευε χρήματα .Τώρα ο κόσμος κάθεται μέσα στα ξενοδοχεία κάθονται και απολαμβάνουν το all inclusive που έχουν πληρώσει και δεν βγαίνουν έξω για να ξοδέψουν χρήματα ούτε να νοικιάσουν αυτοκίνητα, ούτε εκδρομές πηγαίνουν».
Η μόνη ελπίδα: O πελάτης του Αυγούστου
Παράλληλα ο Αντιπρόεδρος Τουριστικών Πρακτόρων Κρήτης, Κώστας Κουρκουνάκης συμπληρώνει πως ο Αύγουστος έχει δώσει ανάσα στις αγορές, γιατί ο πελάτης είναι καλύτερος σε σύγκριση με τους πελάτες των προηγούμενων μηνών.
«Τώρα Αύγουστο τον Αύγουστο υπάρχει μία μεγαλύτερη κίνηση γιατί ο πελάτης του Αυγούστου είναι καλύτερος , γιατί πληρώνει υψηλότερες τιμές στα ξενοδοχεία αλλά δεν παύει να έχουμε αυτό το φαινόμενο του last minit. Η αγοραστική κίνηση σε σύγκριση με πέρυσι έχει πέσει τουλάχιστον 40%».
Τόνισε, πως δεν υπάρχουν πλέον οικονομικά δυνατοί πελάτες σε σχέση με άλλες χρονιές.
«Δεν υπάρχει πλέον ποιος πελάτης είναι αυτός που θα ξοδέψει. Παλιά είχαμε τους Ρώσους που διέφεραν. Τώρα είναι όλοι το ίδιο. Οι Γερμανοί και οι Άγγλοι ακούγονται και φαίνονται περισσότεροι». Καταλαβαίνετε όταν υπάρχει ένας λαός που έρχεται κατά εκατομμύρια ότι μέσα σ’ αυτά τα εκατομμύρια υπάρχει και κόσμος που ξοδεύει και φαίνεται περισσότερο από τους άλλους που είναι συγκριτικά μικρότερες χώρες που έρχονται εδώ. Δεν ξοδεύουν σε καταστήματα στην αγορά και στο φαγητό έξω. Έχει πέσει πολύ η κίνηση στην εστίαση».
Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα
Δημοφιλή
Χανιά: Συγκέντρωση διαμαρτυρίας κατά των μεταναστών στην πλατεία Σούδας
Κρήτη: Δείτε το βίντεο με την viral μαντινάδα που γράφτηκε για τον ΟΠΕΚΕΠΕ - «Όλη την επιδότηση την έχω φαγωμένη»
Ηράκλειο: Σε αυξημένη επιφυλακή την Κυριακή 13 Ιουλίου το Λιμεναρχείο Ηρακλείου
Βόλος: Συνελήφθη ο κυβερνήτης του πολυτελούς γιοτ του Κριστιάνο Ρονάλντο
Έρχεται ο πιο παρατεταμένος καύσωνας - Προειδοποίηση για την Ελλάδα
Ποιο πρόσωπο «παίρνει» την θέση του Γιώργου Παπαδάκη στο «Καλημέρα Ελλάδα»
Αυτά τα 5 ζώδια θα έχουν μόνο χαρές για το υπόλοιπο του 2025 - «Μετά τη θύελλα, έρχονται καλύτερες μέρες με πολλές ευκαιρίες»
ΟΠΕΚΕΠΕ: Έρχονται νέες διώξεις κατά βουλευτών και υπουργών για το σκάνδαλο των μαϊμού επιδοτήσεων
Τα 2 ζώδια που θα ζήσουν το πιο όμορφο καλοκαίρι