Τα τέλη ανά επιβάτη στην κρουαζιέρα είναι πολύ χαμηλά σε σχέση με τον ανταγωνισμό στην Μεσόγειο – ανάγκη να εξορθολογιστούν ανάλογα με την ελκυστικότητα του προορισμού
Αλλάζουν όλα στα τέλη που θα καταβάλλουν τα κρουαζιερόπλοια ανά επιβάτη στα λιμάνια, εκτός των 13 οργανισμών λιμένων, και τα δημοτικά λιμενικά ταμεία σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του Υπουργείου Ναυτιλίας, με στόχο την αύξηση των εσόδων από την κρουαζιέρα.
Σήμερα, όπως αναφέρουν παράγοντες του Υπουργείου Ναυτιλίας που εξετάζουν το όλο θέμα, τα τέλη ανά επιβάτη κρουαζιέρας είναι τα ίδια για όλα τα λιμενικά ταμεία.
Έτσι τα ίδια τέλη που ανέρχονται σε 0,35 ευρώ ανά επιβάτη μικτά (0,33 καθαρά), καταβάλει ο επιβάτης κρουαζιέρας στο λιμάνι της Σαντορίνης τα ίδια και στο λιμάνι της Πάτμου ή σε οποιοδήποτε άλλο νησί. Όπως έχει αναφέρει ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Θήρας, Γιώργος Νομικός, τα έσοδα του ταμείου από τους 1.298.968 επιβάτες κρουαζιέρας το 2023, ήταν μόλις 428.659 ευρώ!.
Στόχος του Υπουργείου είναι να διαμορφωθεί μια πλατφόρμα που θα παρέχει μια ευελιξία στα δημοτικά λιμενικά ταμεία να ορίζουν τα τέλη ανάλογα με την ελκυστικότητα του κάθε προορισμού αλλά και την πολιτική προσέλκυσης κρουαζιερόπλοιων.
Σε κάθε περίπτωση αναμένεται μια αύξηση καθώς σύμφωνα με εκτιμήσεις, γιατί μια ολοκληρωμένη μελέτη δεν υπάρχει, τα τέλη ανά επιβάτη κρουαζιέρας στα ελληνικά νησιά, είναι από τα χαμηλότερα στην Ανατολική Μεσόγειο. Στην ίδια εκτίμηση κατατείνουν και παράγοντες του κλάδους της κρουαζιέρας, ενώ για το θέμα αναμένεται να υλοποιήσει σχετική μελέτη το παράρτημα της Διεθνούς Ένωσης κρουαζιέρας (CLIA) στη χώρα μας.
Το θέμα των τελών συζητήθηκε και σε πρόσφατη κυβερνητική σύσκεψη στην Προεδρία της Κυβέρνησης με τη συμμετοχή των υπουργών Τουρισμού, Όλγας Κεφαλογιάννη, Ναυτιλίας, Χρήστου Στυλιανίδη, Επικρατείας, Άκη Σκέρτσου, και του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρη Πολίτη, με αντικείμενο την αποτελεσματικότερη και πιο ορθολογική διαχείριση των λιμένων κρουαζιέρας της χώρας μας.
Όπως τονίσθηκε είναι απαραίτητο να εξεταστούν οι πολιτικές χρεώσεων στους λιμένες κρουαζιέρας -που σήμερα βρίσκονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα-, εναλλακτικά μοντέλα διοίκησης των λιμένων, όπως και ψηφιακά εργαλεία διαχείρισης στόλου που θα συμβάλλουν σε μια πιο ορθολογική και αποτελεσματική διευθέτηση της αυξανόμενης ζήτησης, πάντα προς όφελος των τοπικών κοινωνιών.
Διαβάστε επίσης
Το Κρεμλίνο αποκλείει οποιαδήποτε άμεση διπλωματική πρόοδο με το Κίεβο
ΝΑΤΟ και ΕΕ χαιρέτισαν την ανταλλαγή κρατουμένων Ρωσίας-Δύσης
Ρωσία: Τα μαχητικά αεροσκάφη F-16 που θα παραδοθούν στην Ουκρανία θα «καταρριφθούν»

Δημοφιλή
Σοκ και θλίψη για τον θάνατο της 26χρονης Μαρίνας στον ΒΟΑΚ - Ο οδηγός κάνει like στις αναρτήσεις για την αδελφή μου» λέει η οικογένεια
Λασίθι: «Βροχή» οι μπαλωθιές σε γλέντι λίγα 24ωρα μετά τις ανακοινώσεις Χρυσοχοΐδη
Ηράκλειο: Αυτός είναι ο πιλότος της Πολεμικής Αεροπορίας που... «έσκισε» τον ουρανό της πόλης
Βορίζια: Αυτά ήταν τα τελευταία λόγια της 56χρονης πριν ξεψυχήσει
Η Κρητικοπούλα που «μάγεψε» με τον χορό της - Δείτε το βίντεο
Βορίζια: Ταυτοποιήθηκε το άτομο που έβαλε τη βόμβα και ξεκίνησε το μακελειό - Σε ποια οικογένεια ανήκει
Ηράκλειο: Τροχαίο ατύχημα στον Αη Γιάννη - Δείτε φωτογραφίες
Θρήνος στη Ροδιά Ηρακλείου: «Έφυγε» ο Θόδωρας Κασαπάκης σε ηλικία 56 ετών
Το σκοτεινό παρελθόν του Φανούρη Καργάκη: Ο καβγάς που οδήγησε στον θάνατo έναν 59χρονο