Το βίντεο με το «Ω έλατο» στη νοηματική δεν είναι η πρώτη δράση του
Μαθητές από Θεσσαλονίκη και Κρήτη τραγούδησαν μαζί το «Ω Έλατο» στη νοηματική γλώσσα.
Στη νοηματική γλώσσα, η λέξη «έλατο» αποδίδεται με συγκεκριμένη κίνηση των χεριών και οι μαθητές από σχολεία της Θεσσαλονίκης και της Κρήτης, υπό τις οδηγίες του εκπαιδευτικού τους, την έμαθαν εύκολα, όπως άλλωστε και τους υπόλοιπους στίχους του χριστουγεννιάτικου τραγουδιού, το οποίο ερμηνεύουν στη νοηματική.
«Η ιδέα γεννήθηκε από την ανάγκη να δημιουργήσουμε ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον όπου η νοηματική γλώσσα θα έχει τον δικό της χώρο, όχι μόνο ως μέσο επικοινωνίας αλλά και ως γέφυρα για τη συμπερίληψη και την κατανόηση της διαφορετικότητας», εξηγεί, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο φιλόλογος Απόστολος Γαρούφος, που έκανε τα μαθήματα στα παιδιά και υλοποίησε τη δράση.
Επισημαίνει, μάλιστα, ότι το τραγούδι είναι ένας όμορφος και βιωματικός τρόπος για να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με τη νοηματική γλώσσα και επέλεξαν το γνωστό και αγαπημένο τραγούδι «Ω Έλατο», καθώς έχει απλούς στίχους και ρυθμό κάτι που διευκόλυνε την εκμάθηση.
Η διαδικασία διδασκαλίας ήταν απλή, διασκεδαστική και κυρίως προσιτή, όπως λέει ο εκπαιδευτικός. Τα μαθήματα ξεκίνησαν στις αρχές Δεκεμβρίου, με τις βασικές κινήσεις που αντιστοιχούν στις λέξεις του τραγουδιού. Οι μαθητές χρησιμοποίησαν οπτικό υλικό και ακολούθησαν τον ρυθμό του τραγουδιού, επαναλαμβάνοντας κάθε φράση μέχρι να συνδεθεί με την κίνηση.
«Η συνεργασία και η χαρά των παιδιών ήταν ο οδηγός μας, καθώς το τραγούδι εξελίχθηκε σε μια βιωματική εμπειρία που συνδυάζει μάθηση και παιχνίδι. Η συνεργασία με τα σχολεία και τους συναδέλφους ήταν εξαιρετική, ενώ τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό και μεγάλη αφοσίωση. Μέσα από αυτή τη δράση, αναδείξαμε την ομορφιά και τη δύναμη της νοηματικής γλώσσας, δίνοντας στα παιδιά ένα ακόμη εργαλείο έκφρασης και επικοινωνίας», σημειώνει ο εκπαιδευτικός.
Ο Απόστολος Γαρούφος είναι φιλόλογος, απόφοιτος του τμήματος ελληνικής Φιλολογίας στην Κομοτηνή και υποψήφιος διδάκτορας στο ίδιο Πανεπιστήμιο, στον τομέα της Ψηφιακής Λεξικογραφίας.
Έχει επιπλέον μακρόχρονη εμπειρία στην υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων νοηματικής γλώσσας στα σχολεία όπου έχει διδάξει, με στόχο να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές και να προωθήσει την έννοια της ισότιμης επικοινωνίας.
Το βίντεο με το «Ω έλατο» στη νοηματική δεν είναι η πρώτη δράση του.
Πηγή: newsbomb.gr
Δημοφιλή
Απόφαση σταθμός για τους άνω των 60 - Ποιοι δεν βγαίνουν στη σύνταξη
Πένθος στο Ηράκλειο: Έφυγε από τη ζωή ιδιοκτήτης ραδιοφωνικού σταθμού
Ηράκλειο: Συγκίνηση για τον θάνατο του Θεόδωρου Χαλκιαδάκη
Νησιά σε καθεστώς… take away - Οι τουρίστες γυρνούν την πλάτη στην εστίαση
Τι λέει ο Γεωργιάδης για τη γυναίκα έχασε τη ζωή της στην Αίγινα εξαιτίας έλλειψης οδηγού ασθενοφόρου στο Κέντρο Υγείας
Νέες ταυτότητες: Πότε λήγει η προθεσμία για την υποχρεωτική αντικατάστασή τους
Ήταν λάθος μου, έπρεπε να τον είχα πάρει μαζί μου, λέει η αδερφή του 5χρονου στα Καμίνια
Με αίμα βάφτηκε ξανά η άσφαλτος: Νεκρός 30χρονος οδηγός μηχανής σε τροχαίο
ΕΦΚΑ: Σήμερα η πληρωμή των αναδρομικών – Ποιους αφορά