Ηράκλειο: 27oC
CretaOne Radio 102,3 Δείτε Ζωντανά
Ακούστε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3
Δείτε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3

Μαύρη σοκολάτα: Γιατί πρέπει να υπάρχει στην διατροφή σας

22.12.2024, 15:18

Η μαύρη σοκολάτα, σε φυσιολογικές ποσότητες, θεωρείται μια από τις καλύτερες πηγές αντιοξειδωτικών

Έχοντας λάβει μια μικρή άφεση… αμαρτιών -συγκριτικά με την σοκολάτα γάλακτος- η μαύρη σοκολάτα, σε φυσιολογικές ποσότητες, θεωρείται μια από τις καλύτερες πηγές αντιοξειδωτικών, ειδικά εάν έχει υψηλή περιεκτικότητα σε κακάο. Παρέχει βασικά μέταλλα και μπορεί ακόμη και να σας βοηθήσει να προστατευτείτε από καρδιακές παθήσεις, αρκεί να μη χάνετε το μέτρο.

Παρακάτω, η Δρ Faith Coleman απαριθμεί έξι λόγους για τους οποίους δε θα πρέπει να την αποκλείσουμε από το διατροφικό μας πλάνο.

Πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και αντιοξειδωτικά

Η μαύρη σοκολάτα περιέχει φυτικές ίνες, σίδηρο, μαγνήσιο, κάλιο, φώσφορο, ψευδάργυρο και σελήνιο. Όλα αυτά τα στοιχεία θεωρούνται απαραίτητα για τη συνολική καλή υγεία του οργανισμού.

Τα βιολογικά ενεργά αντιοξειδωτικά στη μαύρη σοκολάτα είναι οι πολυφαινόλες, οι φλαβανόλες, οι κατεχίνες και ορισμένα άλλα. Οι πολυφαινόλες μπορεί να βοηθήσουν στη μείωση ορισμένων μορφών LDL (κακής) χοληστερόλης όταν συνδυάζονται με άλλα τρόφιμα όπως τα αμύγδαλα. Ωστόσο, αυτές οι θετικές επιδράσεις έχουν μόνο αποδειχτεί σε εργαστηριακές μελέτες και δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία.

Ρυθμίζει τις τιμές της χοληστερόλης

Μια παλαιότερη μελέτη διαπίστωσε ότι η μαύρη σοκολάτα με λυκοπένιο μείωσε σημαντικά τα επίπεδα της ολικής χοληστερόλης, της LDL χοληστερόλης και των τριγλυκεριδίων. Ορισμένες μορφές της LDL χοληστερόλης οξειδώνονται αντιδρώντας με τις ελεύθερες ρίζες στο σώμα, γεγονός που επιτρέπει στα σωματίδια της LDL (της «κακής» χοληστερόλης) να βλάπτουν τους ιστούς, όπως το τοίχωμα των αρτηριών στην καρδιά σας. Οι φλαβανόλες στη μαύρη σοκολάτα μπορούν να μειώσουν την αντίσταση στην ινσουλίνη, αλλά η μαύρη σοκολάτα με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη μπορεί να έχει το αντίθετο αποτέλεσμα.

Ρίχνει την πίεση

Διαφορετικές ελεγχόμενες μελέτες δείχνουν ότι το κακάο ή η μαύρη σοκολάτα μπορεί να βελτιώσουν τη ροή του αίματος και να μειώσει την αρτηριακή πίεση, αν και τα αποτελέσματα είναι συνήθως ήπια. Είναι πιθανό, ωστόσο, τα άτομα που λαμβάνουν ήδη θεραπεία για την υψηλή αρτηριακή πίεση να μην έχουν κανένα πρόσθετο όφελος από την προσθήκη κακάο στη διατροφή τους, καθώς χρειάζονται περισσότερες έρευνες.

Προφυλάσσει την καρδιά

Μια παλαιότερη ανασκόπηση μελετών απέδειξε ότι η κατανάλωση σοκολάτας τρεις φορές την εβδομάδα μείωσε τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου κατά 9%. Η συχνότερη κατανάλωση σοκολάτας όμως έδειξε ελάχιστο πρόσθετο όφελος.

Μια άλλη ανασκόπηση πρότεινε ότι η κατανάλωση 45 γραμμαρίων σοκολάτας την εβδομάδα μειώνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου κατά 11%. Η κατανάλωση περισσότερων από 100 γραμμαρίων την εβδομάδα δεν φαίνεται να προσφέρει σημαντικά οφέλη στην υγεία.

Προστατεύει το δέρμα

Οι φλαβανόλες μπορούν να προστατεύσουν από τις βλάβες του ήλιου, να βελτιώσουν τη ροή του αίματος στο δέρμα και να αυξήσουν την πυκνότητα και την ενυδάτωση του δέρματος. Ωστόσο, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η κατανάλωση σοκολάτας δεν μπορεί να αντικαταστήσει την αντηλιακή προστασία.

Ενισχύει τη λειτουργία του εγκεφάλου

Μελέτες δείχνουν ότι η κατανάλωση κακάο με υψηλή περιεκτικότητα σε φλαβανόλες μπορεί να βελτιώσει τη ροή του αίματος στον εγκέφαλο σε νεαρούς ενήλικες. Αυτό μπορεί να εξηγήσει γιατί η καθημερινή κατανάλωση κακάο φαίνεται να βελτιώνει την προσοχή, τη λεκτική μάθηση και τη μνήμη. Τα φλαβονοειδή του κακάο μπορεί επίσης να βοηθήσουν στη διατήρηση της γνωστικής λειτουργίας σε ηλικιωμένους ενήλικες με ήπια γνωστική εξασθένηση και να μειώσουν την πιθανότητα εξέλιξης σε άνοια. Χρειάζονται όμως περισσότερες έρευνες.

Επιπλέον, το κακάο περιέχει διεγερτικές ουσίες όπως η καφεΐνη και η θεοβρωμίνη, που θα μπορούσε να είναι ένας βασικός λόγος που βελτιώνεται η εγκεφαλική λειτουργία βραχυπρόθεσμα.

Πηγή: ygeiamou.gr

Προσθέστε το cretaone.gr ως προτιμώμενη πηγή στο Google
πριν από 1 λεπτό
Οικονομία

ΕΛΓΑ: Στους λογαριασμούς των δικαιούχων 6,6 εκατ. ευρώ – Ποιοι παραγωγοί πληρώθηκαν

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 5 λεπτά
Style

Τα ζώδια που παίρνουν πάντα αυτό που θέλουν στη ζωή

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 6 λεπτά
Ηράκλειο

Το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηρακλείου προειδοποιεί για αύριο Παρασκευή 13/8

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 9 λεπτά
Οικονομία

Ένσημα πριν το 2002: Πώς να βρείτε τα χαμένα χρόνια στον ΕΦΚΑ

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 15 λεπτά
Ελλάδα

Ελληνικό ελαιόλαδο: Πτώση 18% στις εξαγωγές λόγω χαμηλών τιμών

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 17 λεπτά
Ελλάδα

Λευκάδα: Τουριστικό σκάφος έπεσε πάνω σε άλλα σκάφη στο λιμάνι – Προσήχθη ο πλοίαρχος από το Λιμενικό

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 18 λεπτά
Κρήτη

Δεκαπενταύγουστος με θυελλώδεις ανέμους στην Κρήτη – Ριπές έως 126 χλμ./ώρα στο Κρητικό

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 22 λεπτά
Κρήτη

Χανιά: «Με έδεσε στην καρέκλα, μου πήρε το τηλέφωνο, κλείδωσε κι έφυγε» – Συγκλονίζει ο ιδιοκτήτης καντίνας μετά τη ληστεία (βίντεο)

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 25 λεπτά
Ηράκλειο

Ο ΟΦΗ σήκωσε την κούπα και έφερε «ζεστό» χρήμα στο Ηράκλειο – Ποιοι κέρδισαν από το Super Cup;

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 36 λεπτά
Ελλάδα

Φωτιά ΤΩΡΑ σε αγροτική έκταση στο Ακόντιο Βοιωτίας

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →