Ηράκλειο: 27oC
CretaOne Radio 102,3 Δείτε Ζωντανά
Ακούστε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3
Δείτε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3

Με ποια εγκεφαλική νόσο συνδέεται το κρέας και οι επεξεργασμένες τροφές

11.02.2024, 23:36

Τι δείχνει νέα μελέτη

Μια μελέτη βρήκε μια ισχυρή σχέση μεταξύ της νόσου του Αλτσχάιμερ και της καθημερινής κατανάλωσης επεξεργασμένων τροφίμων και τροφίμων με βάση το κρέας.

Οι ερευνητές στο Πανεπιστήμιο Bond κατέληξαν στο συμπέρασμα αφού εξέτασαν τη διατροφή 438 Αυστραλών (108 με Αλτσχάιμερ και 330 σε μια υγιή ομάδα ελέγχου).

Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο Journal of Alzheimer’s Disease, χρησιμοποίησε δεδομένα από την μεγάλη και διαρκή έρευνα Australian Imaging Biomarker and Lifestyle Study of Aging, η οποία από το 2006 παρακολουθεί μια ομάδα ανθρώπων και παρατηρεί την ανάπτυξη του Αλτσχάιμερ σε ορισμένους συμμετέχοντες.

Όσοι είχαν διαγνωστεί με Αλτσχάιμερ:

  • Έτειναν να τρώνε τακτικά τροφές όπως κρεατόπιτες, λουκάνικα, ζαμπόν, πίτσες και χάμπουργκερ.
  • Κατανάλωναν επίσης λιγότερα φρούτα και λαχανικά όπως πορτοκάλια, φράουλες, αβοκάντο, πιπεριές, αγγούρια, καρότα, λάχανο και σπανάκι.
  • Εν τω μεταξύ, η κατανάλωση κρασιού (τόσο κόκκινου, όσο και λευκού) ήταν χαμηλότερη σε σύγκριση με την υγιή ομάδα.

Αλτσχάιμερ: Η πρόληψη ξεκινάει από τη νεαρή ηλικία

Η επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης και υποψήφια διδάκτως, Tahera Ahmed, είπε ότι ελπίζει τα ευρήματα αυτά να ενθαρρύνουν τους νέους να υιοθετήσουν πιο υγιεινά διατροφικά πρότυπα, για να προστατεύσουν τον εγκέφαλό τους από τη γνωστική εξασθένηση:

“Η ανάπτυξη του Αλτσχάιμερ στον εγκέφαλο ξεκινά στην μέση ηλικία και τα αποτελέσματά του μπορούν να αποδοθούν σε έναν μη υγιεινό τρόπο ζωής από μικρότερη ηλικία. Η ευαισθητοποίηση των νέων σχετικά με τα οφέλη της κατανάλωσης φυλλωδών λαχανικών, βιολογικών τροφίμων ή σπιτικών γευμάτων είναι απαραίτητη, σε αντίθεση με την τακτική κατανάλωση πρόχειρων ή επεξεργασμένων τροφίμων. Τέτοιες διατροφικές συνήθειες επηρεάζουν την υγεία του εγκεφάλου και συμβάλλουν σε αγγειακά προβλήματα και παχυσαρκία, υπογραμμίζοντας τη διασύνδεση αυτών των ανησυχιών για την υγεία”.

Όπως αναφέρει το onmed.gr, προηγούμενες μελέτες έχουν υπογραμμίσει τις θετικές επιπτώσεις της μεσογειακής διατροφής ή της δίαιτας DASH στην υγεία του εγκεφάλου. Αλλά αυτή πιστεύεται ότι αυτή είναι η πρώτη που συνδέει τα επεξεργασμένα τρόφιμα με το Αλτσχάιμερ.

Η Ahmed, η οποία εργάζεται στον τομέα των Στατιστικών Υγείας στο Bond Business School, ολοκλήρωσε την μελέτη υπό την επίβλεψη του δρ. Ping Zhang και του καθηγητή Kuldeep Kumar, ο οποίος είναι μέλος της Βασιλικής Στατιστικής Εταιρείας και πιστοποιημένος στατιστικολόγος.

Η Ahmed σκοπεύει να συνεχίσει τη μελέτη της για το Αλτσχάιμερ εξετάζοντας πιθανές σχέσεις μεταξύ της νόσου και των διαταραχών ύπνου, της κατάθλιψης, των διατροφικών διαταραχών, του επαγγέλματος και της οικογενειακής κατάστασης.

Προσθέστε το cretaone.gr ως προτιμώμενη πηγή στο Google
πριν από 3 λεπτά
Κρήτη

15 Αυγούστου στην Κρήτη: Τα χωριά που σήμερα έχουν μια εντελώς διαφορετική εικόνα – Πού αξίζει να κάνεις μια βόλτα

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 8 λεπτά
Ελλάδα

Αναστάτωση στην Κόρινθο: Η στιγμή που άγνωστος βάζει φωτιά σε παρκαρισμένα αυτοκίνητα (βίντεο)

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 15 λεπτά
Ελλάδα

Κάτω από αυτό το ελληνικό χωριό υπάρχει ένας άλλος κόσμος – Οι στοές που κρύβονται στο υπέδαφος

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 20 λεπτά
Κόσμος

Μεσόγειος: Εντοπίστηκαν 11 πτώματα μεταναστών ανοιχτά της Λιβύης

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 26 λεπτά
Ταξίδια

Μετά τον Δεκαπενταύγουστο πού πάμε διακοπές; 7 μέρη στην Ελλάδα που τώρα μπαίνουν στην καλύτερη περίοδό τους

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 32 λεπτά
Style

Ζώδια: Ποια δέχονται ένα τυχερό μήνυμα που αλλάζει τη διάθεσή τους σήμερα 15/8

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 38 λεπτά
Κρήτη

Κρήτη κάτω από τη θάλασσα: Οι αρχαίες πόλεις και τα λιμάνια που σήμερα βρίσκονται βυθισμένα

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 41 λεπτά
Ελλάδα

Οριοθετημένη η φωτιά στην Κω – Σε επιφυλακή η Πυροσβεστική

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 42 λεπτά
Οικονομία

Πληρωμές e-ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ: Ποιοι θα λάβουν χρήματα μετά τον Δεκαπενταύγουστο

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 50 λεπτά
Style

Ζώδια: Για 4 έρχεται η στιγμή να πάρουν μια μεγάλη απόφαση – Ποιοι αλλάζουν σελίδα στη ζωή τους

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →