Ηράκλειο: 27oC
CretaOne Radio 102,3 Δείτε Ζωντανά
Ακούστε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3
Δείτε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3

Μελέτη: Η κατανάλωση κόκκινου και επεξεργασμένου κρέατος αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2

21.08.2024, 23:06

Tι έδειξε η ανάλυση δεδομένων από 1,97 εκατομμύρια συμμετέχοντες

Η κατανάλωση κόκκινου ή επεξεργασμένου κρέατος σχετίζεται με υψηλότερο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2, σύμφωνα με ανάλυση δεδομένων από 1,97 εκατομμύρια συμμετέχοντες, που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό «The Lancet Diabetes & Endocrinology».

Οι ερευνητές, με επικεφαλής ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ, ανέλυσαν δεδομένα από 31 ομάδες μελετών που πραγματοποιήθηκαν σε 20 χώρες στο πλαίσιο του InterConnect, ενός προγράμματος για την κατανόηση του διαβήτη τύπου 2 και της παχυσαρκίας σε διαφορετικούς πληθυσμούς. Η εκτενής ανάλυσή τους έλαβε υπόψη παράγοντες όπως η ηλικία, το φύλο, οι συμπεριφορές που σχετίζονται με την υγεία, η ενεργειακή πρόσληψη και ο δείκτης μάζας σώματος.

Η ομάδα διαπίστωσε ότι η καθημερινή κατανάλωση 50 γραμμαρίων επεξεργασμένου κρέατος – που ισοδυναμεί με δύο φέτες ζαμπόν – σχετίστηκε με 15% υψηλότερο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2 μέσα στα επόμενα 10 χρόνια. Η καθημερινή κατανάλωση 100 γραμμαρίων μη επεξεργασμένου κόκκινου κρέατος -που ισοδυναμεί με μια μικρή μπριζόλα- συσχετίστηκε με 10% υψηλότερο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2.

Η καθημερινή κατανάλωση 100 γραμμαρίων πουλερικών συσχετίστηκε με 8% υψηλότερο κίνδυνο, αλλά όταν διεξήχθησαν περαιτέρω αναλύσεις, η συσχέτιση αποδείχθηκε πιο αδύναμη. Αντίθετα, η σύνδεση του διαβήτη τύπου 2 με το επεξεργασμένο ή μη επεξεργασμένο κόκκινο κρέας, παρέμεινε ισχυρή.

«Ενώ τα ευρήματά μας παρέχουν πιο ολοκληρωμένα στοιχεία για τη συσχέτιση μεταξύ της κατανάλωσης πουλερικών και του διαβήτη τύπου 2 από ό,τι ήταν προηγουμένως διαθέσιμη, η σχέση παραμένει αβέβαιη και πρέπει να διερευνηθεί περαιτέρω» δήλωσε η καθηγήτρια Νίτα Φορούχι από τη Μονάδα Επιδημιολογίας του Συμβουλίου Ιατρικής Έρευνας (MRC) στο Πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ και επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης.

Οι περισσότερες μελέτες για τη σύνδεση της κατανάλωσης του κόκκινου κρέατος με τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2 έχουν διεξαχθεί στις ΗΠΑ, την Ευρώπη και την Ανατολική Ασία. Αυτή η έρευνα περιλαμβάνει μελέτες και από τη Μέση Ανατολή, τη Λατινική Αμερική και τη Νότια Ασία.

Πηγή: Medicalxpress, ertnews

Προσθέστε το cretaone.gr ως προτιμώμενη πηγή στο Google
πριν από 1 λεπτό
Ελλάδα

Φωτιά στη Χαλκιδική: Φωτογραφίες και βίντεο από την επιχείρηση απομάκρυνσης κατοίκων και επισκεπτών δια θαλάσσης από την παραλία της Σίβηρης

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 2 λεπτά
Ελλάδα

Ταυτοποιήθηκε ο οδηγός του βυτιοφόρου που έκανε επικίνδυνη προσπέραση στη Λίμνη Πλαστήρα

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 13 λεπτά
Ηράκλειο

Αναπληρωτές με μια βαλίτσα στο χέρι: Κάθε χρόνο μια νέα αρχή, κάθε χρόνο η ίδια… αγωνία

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 18 λεπτά
Κρήτη

Χανιά: «Μπλόκο» σε 32χρονο με 382 γραμμάρια πιθανής κοκαΐνης – Τον εντόπισε σκύλος του Λιμενικού

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 20 λεπτά
Ελλάδα

Συναγερμός στις Αρχές: Εντοπίστηκε σορός άνδρα στον Ισθμό της Κορίνθου

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 21 λεπτά
Οικονομία

Σύστημα IRIS: Διευκρινίσεις από την ΑΑΔΕ για τις μεταφορές χρημάτων μεταξύ συγγενών

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 28 λεπτά
Ελλάδα

Φωτιά στην Κασσάνδρα – Στο νοσοκομείο ένας πυροσβέστης

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 33 λεπτά
Κρήτη

Δεκαπενταύγουστος στην Κρήτη: Τα μέρη όπου αξίζει να βρεθείς στις 14 και 15 Αυγούστου – Τι θα ζήσεις εκεί

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 33 λεπτά
Κόσμος

Ιταλία: Έκρηξη σε εργοστάσιο πυρομαχικών

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 36 λεπτά
Αθλητικά

O Eρασιτέχνης ΟΦΗ δήλωσε κανονικά στην Α’ Εθνική, την ομάδα ποδοσφαίρου γυναικών του ΟΦΗ

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →