Ηράκλειο: 27oC
CretaOne Radio 102,3 Δείτε Ζωντανά
Ακούστε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3
Δείτε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3

Μεταφορές χρημάτων με IRIS: Πότε θεωρούνται εισόδημα – Τι ισχύει για τα δώρα γάμου;

12.09.2025, 11:03

Πολύ προσεκτικοί πρέπει να είναι οι πολίτες που χρησιμοποιούν το IRIS για προσωπική χρήση

Τον Ιούνιο του 2025 ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ανακοίνωσε πως διπλασιάζεται στα 1.000 ευρώ (από 500 ευρώ) το ημερήσιο όριο συναλλαγών μέσω της εφαρμογής IRIS.

Ωστόσο, πολύ προσεκτικοί πρέπει να είναι οι πολίτες που χρησιμοποιούν το IRIS για προσωπική χρήση.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, περίπου 3,8 εκατομμύρια πολίτες χρησιμοποιούν το IRIS και το 2024 πραγματοποίησαν συναλλαγές που ξεπέρασαν τα 6 δισ. ευρώ, για να τακτοποιήσουν κοινά έξοδα της «παρέας», όπως φαγητό, ποτό και σινεμά, μεταξύ άλλων.

Για παράδειγμα, ο ένας πληρώνει τον λογαριασμό και οι υπόλοιποι στέλνουν τα χρήματα που τους αναλογούν μέσω IRIS, ωστόσο αν αυτό γίνεται πολύ συχνά ή με μεγάλα ποσά δεν αποκλείεται να κρούσει το «καμπανάκι» της ΑΑΔΕ για ελέγχους.

Μάλιστα, σύμφωνα με το cnn.gr αν γίνονται μεταφορές μέσω IRIS συχνά και μεγαλύτερων ποσών 300€-400€ μπορεί να θεωρηθεί εισόδημα και να φορολογηθεί.

Για τον λόγο αυτό, η ΑΑΔΕ συνιστά να υπάρχει πάντα μια αιτιολογία στη συναλλαγή (φαγητό, καφές, δώρο) και να έχει τη σχετική απόδειξη ή να έχει τη πληρωμή του λογαριασμού, στα μεγαλύτερα ποσά.

Τι ισχύει με τα δώρα του γάμου

Σύμφωνα με τους φοροτεχνικούς, για τυχόν αποφυγή του φόρου σε περίπτωση ελέγχου στα ποσά που έχει δεχθεί ένα ζευγάρι, λόγω γάμου, καλό θα ήταν να υπάρχουν τα εξής:

Α) Λίστα με καλεσμένους.

Β) Στην αιτιολογία της τραπεζικής κατάθεσης να αναγράφεται «δώρο γάμου».

Γ) Να σχετίζεται η ημερομηνία κατάθεσης με την ημερομηνία γάμου, χωρίς μεγάλη απόκλιση.

  • Το ημερήσιο όριο συναλλαγών μέσω IRIS αυξάνεται στα 1.000 ευρώ από τον Ιούνιο του 2025.
  • Πολίτες που χρησιμοποιούν το IRIS για προσωπική χρήση πρέπει να είναι προσεκτικοί με τη συχνότητα και το ύψος των συναλλαγών.
  • Μεταφορές χρημάτων μέσω IRIS άνω των 300€-400€ μπορεί να θεωρηθούν εισόδημα και να φορολογηθούν.
  • Για δώρα γάμου, συστήνεται λίστα καλεσμένων και αιτιολόγηση των καταθέσεων ως "δώρο γάμου" για αποφυγή φορολογικών ελέγχων.
Προσθέστε το cretaone.gr ως προτιμώμενη πηγή στο Google
πριν από 2 λεπτά
Ελλάδα

Δίκη για τον θάνατο του Σήφη Βαλυράκη: Σήμερα η απόφαση για τους δύο κατηγορούμενους ψαράδες

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 8 λεπτά
Ελλάδα

Φωτιά σε διαμέρισμα στου Ρέντη – Δύο άτομα στο νοσοκομείο

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 9 λεπτά
Πνευματικά

Εορτολόγιο 8 Οκτωβρίου: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα – Μην ξεχάσετε να τους πείτε «χρόνια πολλά»

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 14 λεπτά
Ηράκλειο

ΔΕΔΔΗΕ: Σε ποιες περιοχές της Κρήτης θα κοπεί το ρεύμα σήμερα Πέμπτη

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 20 λεπτά
Ηράκλειο

Κρήτη: Ηλιοφάνεια και ζέστη σήμερα Πέμπτη 8/10 – Που θα φτάσει η θερμοκρασία

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 8 ώρες
Style

Κλήρωση ΛΟΤΤΟ 2768: Αυτοί είναι οι τυχεροί αριθμοί

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 8 ώρες
Κόσμος

Η Γαλλία θα αποδεσμεύσει 10 εκατομμύρια βαρέλια ντίζελ από τα στρατηγικά της αποθέματα

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 8 ώρες
Style

Ηλίας Ψινάκης: «Με τον Καρβέλα παίξαμε μπουνιές στον δρόμο μπροστά στα αυτοκίνητα» (βίντεο)

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 8 ώρες
Ελλάδα

Βίντεο ντοκουμέντο από την επίθεση του 55χρονου με τσεκούρι σε 49χρονο οδηγό στην Ιερά Οδό

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 8 ώρες
Κόσμος

ΗΠΑ: Ο Τραμπ θέλει ένα από τα θέρετρά του να γίνει επίσημη προεδρική κατοικία

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →