Ηράκλειο: 27oC
CretaOne Radio 102,3 Δείτε Ζωντανά
Ακούστε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3
Δείτε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3

Μουσική: Ωφελεί σημαντικά την υγεία του εγκεφάλου

07.06.2024, 5:56

Τι δείχνει νέα μελέτη

Η ενασχόληση με τη μουσική και ιδιαίτερα η εκμάθηση ενός μουσικού οργάνου καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής μας ωφελεί σημαντικά την υγεία του εγκεφάλου, υποστηρίζουν Βρετανοί ερευνητές. Η εκμάθηση και η ανάγνωση μουσικής μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση της καλής μνήμης και της ικανότητας επίλυσης σύνθετων εργασιών, αναφέρει η μελέτη τους, η οποία. δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό «International Journal of Geriatric Psychiatry».

Στη μελέτη συμμετείχαν περισσότερα από 1.100 άτομα ηλικίας άνω των 40 ετών, με μέση ηλικία τα 68 έτη. Οι επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Έξετερ μελέτησαν τα δεδομένα της εγκεφαλικής λειτουργίας των συμμετεχόντων στο πλαίσιο μιας ευρύτερης μελέτης που διερευνά τη γήρανση του εγκέφαλου και την εμφάνιση άνοιας. Συνέκριναν τα γνωστικά δεδομένα όσων συμμετείχαν στη μελέτη και είχαν ασχοληθεί με τη μουσική κάποια στιγμή στη ζωή τους, με εκείνους που δεν είχαν ασχοληθεί ποτέ. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα άτομα που έπαιζαν κάποιο μουσικό όργανο είχαν βελτιωμένες επιδόσεις σε διάφορες παραμέτρους της νοητικής λειτουργίας, γεγονός που μπορεί να οφείλεται στις «πολλαπλές γνωστικές απαιτήσεις» της συγκεκριμένης δραστηριότητας.

Όπως αναφέρει το ertnews.gr, η εκμάθηση ενός μουσικού οργάνου όπως το πιάνο ή τα πνευστά φάνηκε να είναι ιδιαίτερα ευεργετική. Ωστόσο, η ακρόαση της μουσικής δεν φάνηκε να βοηθά τη γνωστική υγεία. Οφέλη παρατηρήθηκαν και με το τραγούδι, γεγονός που μπορεί να οφείλεται εν μέρει στις κοινωνικές πτυχές της συμμετοχής σε χορωδία ή ομάδα, σύμφωνα με τους ερευνητές.

«Επειδή διαθέτουμε τόσο ευαίσθητα τεστ εγκεφάλου για αυτή τη μελέτη, είμαστε σε θέση να εξετάσουμε μεμονωμένες πτυχές της λειτουργίας του εγκεφάλου, όπως η βραχυπρόθεσμη μνήμη, η μακροπρόθεσμη μνήμη και η επίλυση προβλημάτων, και πώς η μουσική επηρεάζει αυτά», δήλωσε στο BBC η επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης Αν Κορμπέτ.

«Σίγουρα αυτό επιβεβαιώνει και εδραιώνει σε πολύ μεγαλύτερη κλίμακα αυτό που ήδη γνωρίζουμε για τα οφέλη της μουσικής. Συγκεκριμένα, η εκμάθηση ενός μουσικού οργάνου έχει ιδιαίτερα σημαντική επίδραση και οι άνθρωποι που συνεχίζουν να παίζουν σε μεγαλύτερη ηλικία είχαν πρόσθετα οφέλη», σημείωσε.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι άνθρωποι που διάβαζαν τακτικά μουσική είχαν καλύτερη αριθμητική μνήμη.

«Ο εγκέφαλός μας είναι ένας μυς και πρέπει να ασκείται. Η εκμάθηση μουσικής είναι λίγο σαν την εκμάθηση μιας νέας γλώσσας, είναι μια πρόκληση», εξήγησε η ερευνήτρια.

Οι ερευνητές δεν εξέτασαν τα πιθανά οφέλη της ενασχόλησης με ένα μουσικό όργανο για πρώτη φορά αργότερα στη ζωή, αλλά η Κορμπέτ εκτιμά ότι με βάση τα σημερινά στοιχεία θα ήταν «πολύ ευεργετικό».

Η ερευνήτρια δήλωσε ότι, αν και απαιτείται περαιτέρω έρευνα, η προώθηση της μουσικής εκπαίδευσης θα μπορούσε να αποτελέσει «πολύτιμο» μέρος των πρωτοβουλιών δημόσιας υγείας, όπως και η ενθάρρυνση των ηλικιωμένων να επιστρέψουν στη μουσική.

Ωστόσο, τόνισε ότι «θα ήταν αφελές να πιστεύουμε ότι η ενασχόληση με ένα μουσικό όργανο θα σήμαινε ότι δεν θα αναπτύξετε άνοια. Δεν είναι τόσο απλό».

Προσθέστε το cretaone.gr ως προτιμώμενη πηγή στο Google
πριν από 6 λεπτά
Style

Ζώδια: Ποια δέχονται ένα τυχερό μήνυμα που αλλάζει τη διάθεσή τους σήμερα 15/8

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 12 λεπτά
Κρήτη

Κρήτη κάτω από τη θάλασσα: Οι αρχαίες πόλεις και τα λιμάνια που σήμερα βρίσκονται βυθισμένα

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 14 λεπτά
Ελλάδα

Οριοθετημένη η φωτιά στην Κω – Σε επιφυλακή η Πυροσβεστική

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 16 λεπτά
Οικονομία

Πληρωμές e-ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ: Ποιοι θα λάβουν χρήματα μετά τον Δεκαπενταύγουστο

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 24 λεπτά
Style

Ζώδια: Για 4 έρχεται η στιγμή να πάρουν μια μεγάλη απόφαση – Ποιοι αλλάζουν σελίδα στη ζωή τους

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 29 λεπτά
Ελλάδα

Απαγορευτικό απόπλου σήμερα 15 Αυγούστου για Ραφήνα και Λαύριο – Τροποποιήσεις στον Πειραιά

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 32 λεπτά
Κόσμος

Ο Τραμπ θέλει τα Στενά του Ορμούζ έδαφος των ΗΠΑ και απειλεί το Ιράν με νέα χτυπήματα

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 36 λεπτά
Ελλάδα

Από σήμερα αρχίζει η «δεύτερη» περίοδος των διακοπών: Ποιοι ελληνικοί προορισμοί αξίζουν περισσότερο μετά τις 15 Αυγούστου

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 42 λεπτά
Κόσμος

Ισχυρός σεισμός 7,7 Ρίχτερ στην Ινδονησία: Τουλάχιστον δύο νεκροί, σοβαρές ζημιές σε κτίρια (βίντεο)

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 48 λεπτά
Ελλάδα

Δεκαπενταύγουστος: Τι αλλάζει πραγματικά από αύριο; Γιατί η 16η Αυγούστου θεωρούνταν παλιά η αρχή του τέλους του καλοκαιριού

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →