Ηράκλειο: 24oC

Νέο ηλεκτρονικό «μάτι» ενεργοποιεί η ΑΑΔΕ

06.08.2024, 11:06

ΗΑΑΔΕ θέτει σε εφαρμογή ένα νέο σύστημα παρακολούθησης και καταγραφής φορτίων, που θα αλλάξει τον τρόπο διακίνησης εμπορευμάτων στην αγορά.

Η ΑΑΔΕ θέτει σε εφαρμογή ένα νέο σύστημα παρακολούθησης και καταγραφής φορτίων, που θα αλλάξει τον τρόπο διακίνησης εμπορευμάτων στην αγορά. Το νέο αυτό εργαλείο, γνωστό ως Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής, θα ενεργοποιηθεί πιλοτικά με κριτήρια τζίρου, ενώ στη συνέχεια θα εφαρμοστεί πλήρως σε συγκεκριμένους κλάδους με υψηλή φοροδιαφυγή, όπως τα οικοδομικά υλικά και τα αγροτικά προϊόντα.
Με το νέο σύστημα, κάθε δελτίο αποστολής που εκδίδεται θα αφήνει ηλεκτρονικά ίχνη. Οι ελεγκτές, σκανάροντας τον κωδικό QR, θα μπορούν να δουν ποιο προϊόν, σε ποια ποσότητα και πότε ακριβώς βγήκε για παράδοση, ενώ και ο παραλήπτης θα ελέγχεται για το τι και πότε παρέλαβε. Η ΑΑΔΕ έχει αναπτύξει ένα ηλεκτρονικό παρατηρητήριο διακίνησης αγαθών, το οποίο θα παρακολουθεί όλα τα στάδια και το κύκλωμα παράδοσης των αγαθών μεταξύ των επιχειρήσεων, μέχρι να φτάσουν στον τελικό καταναλωτή.

Στην αρχική φάση, οι επιχειρήσεις θα μπορούν να αναφέρουν ηλεκτρονικά στη φορολογική Διοίκηση το δελτίο αποστολής με όλα τα δεδομένα που περιλαμβάνονται και στο χειρόγραφο δελτίο. Η εφαρμογή θα επεκταθεί πλήρως, ώστε η Εφορία να γνωρίζει λεπτομερώς τα στοιχεία κάθε φορτίου, όπως τα στοιχεία του οδηγού, το ωφέλιμο φορτίο και την τοποθεσία του φορτηγού. Ακόμη και οι αλλαγές στο βάρος του φορτίου θα καταγράφονται. Όλα τα δεδομένα θα εισάγονται στην πλατφόρμα myDATA με QR code και μοναδικό αριθμό καταχώρισης για κάθε αγαθό που διακινείται εντός και εκτός Ελλάδας. Η ημερομηνία διακίνησης δεν θα υπερβαίνει τις πέντε ημέρες από την ημερομηνία έκδοσης του παραστατικού διακίνησης.

Σημειώνεται ότι η ΑΑΔΕ δίνει ήδη τη δυνατότητα έκδοσης ψηφιακών δελτίων αποστολής μέσω της εφαρμογής «timologio». Τα ψηφιακά δελτία αποστολής αφορούν όλες τις μορφές διακίνησης αγαθών, από χονδρική και λιανική πώληση έως διακίνηση για λογαριασμό τρίτων και ενδοκοινοτικές αποκτήσεις.

Τα στοιχεία που θα πρέπει να καταχωρούνται στην πλατφόρμα myDATA περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων: ΑΦΜ εκδότη και λήπτη παραστατικού, ονοματεπώνυμο ή επωνυμία, χώρα οντότητας, τύπο παραστατικού, σειρά και αριθμό παραστατικού, ημερομηνία έκδοσης και έναρξης αποστολής, ώρα έναρξης αποστολής, διεύθυνση εγκατάστασης, σκοπό διακίνησης και αριθμό μεταφορικού μέσου.

Πηγή:.dnews.gr

Διαβάστε επίσης:

 

πριν από 2 λεπτά
Τεχνολογία

Οι χειρότερες μάρκες κινητών τηλεφώνων όσον αφορά τις βλάβες: Ποια smartphones είναι πιο αξιόπιστα (vid)

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 3 λεπτά
Style

Τα ζώδια που είναι πιθανότερο να απιστήσουν και να κρύψουν καλά τις «παράνομες» σχέσεις τους

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 17 λεπτά
Κρήτη

Σύλληψη 45χρονου στο Ρέθυμνο για κατοχή κάνναβης και ζυγαριών ακριβείας

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 20 λεπτά
Πολιτική

Δημοσκόπηση: Προβάδισμα 12,4 μονάδων για τη ΝΔ και 17,4 για τον Μητσοτάκη

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 23 λεπτά
Κρήτη

Κρήτη: 4χρονο παρασύρθηκε από αυτοκίνητο – Στο νοσοκομείο το παιδί

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 28 λεπτά
Ελλάδα

Ο δικηγορικός κόσμος ζητά να εξετάσει η Δικαιοσύνη το αίτημα εκταφής της σορού του γιου του Ρούτσι

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 29 λεπτά
Αθλητικά

Γιούνγκ Μπόις – Παναθηναϊκός: Θέλει να βάλει το Ευρωπαϊκό του κοστούμι – Σέντρα στις 22:00

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 33 λεπτά
Style

Ηλία Μαμαλάκης: Μας δείχνει το σαλόνι του που είναι «ταξιδιωτικό μουσείο»

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 34 λεπτά
Οικονομία

Amazon: Πρόστιμο 2,5 δισ. δολαρίων για εξαπάτηση πελατών

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 46 λεπτά
Κρήτη

Σκηνές βγαλμένες από ταινία στην Μεσαρά της Κρήτης – Δύο αδέλφια μαχαιρωμένα σε χωράφι

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →