Οι Έλληνες και ξένοι τουρίστες περιορίζουν τη συνήθεια της εξόδου για φαγητό σε ταβέρνες και εστιατόρια
Σημαντική μείωση της κατανάλωσης σε εστιατόρια και ταβέρνες φέτος, με κάποιες περιοχές να καταγράφουν διψήφιο ποσοστό πτώσης σε σχέση με το περσινό καλοκαίρι, σύμφωνα με τους επαγγελματίες στα δημοφιλή νησιά.
Οι Έλληνες και ξένοι τουρίστες περιορίζουν τη συνήθεια της εξόδου για φαγητό σε ταβέρνες και εστιατόρια και προτιμούν τις αγορές στο σούπερ μάρκετ ώστε να μαγειρέψουν στο κατάλυμά τους ή το φαγητό στο χέρι και το take away, σε μια προσπάθεια να μειώσουν το κόστος των διακοπών τους.
Η τάση αυτή παρατηρήθηκε και το περσινό καλοκαίρι, φέτος ωστόσο ήταν σε εντονότερο βαθμό, όπως επισημαίνει στο CNN Greece o κ. Γιάννης Παπαδόπουλος, Περιφερειάρχης της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εστιατορικών και Συναφών Επαγγελμάτων Νοτίου Αιγαίου και πρόεδρος του Σωματείου Μαζικής Εστίασης Νάξου.
«Η κίνηση στα νησιά ήταν αυξημένη μετά τις 15 Ιουλίου. Ωστόσο, οι επισκέπτες μειώνουν τις ημέρες παραμονής τους και περιορίζουν την κατανάλωση στην εστίαση. Αντίθετα ενισχύονται οι αγορές στο σούπερ μάρκετ, το φαγητό στο χέρι και το delivery» εξηγεί ο κ. Παπαδόπουλος.
Από τις αρχές του καλοκαιριού μάλιστα όπως σημειώνει ο ίδιος, άνοιξαν αρκετά νέα καταστήματα με street food και γρήγορα σνακ από επιχειρηματίες που θέλησαν να «πιάσουν» αυτή την καινούρια καταναλωτική τάση ενώ άλλες επιχειρήσεις αποφάσισαν να κάνουν «στροφή» στο self service.
Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον Ιούλιο του 2025, οι υπηρεσίες στην κατηγορία «Εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία» κατέγραψαν αύξηση της τάξεως του 6%. Αναφερόμενος στο ζήτημα των τιμών ο κ. Παπαδόπουλος επισημαίνει το λειτουργικό κόστος που πιέζει τις επιχειρήσεις του κλάδου σημειώνοντας ότι τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί άνω του 40%. Αντίστοιχα, οι αυξήσεις στις οποίες προχώρησαν οι επιχειρήσεις εστίασης κατά το ίδιο διάστημα ήταν έως και 20%, στο ανώτερο ποσοστό τους, συμπληρώνει.
Η παραπάνω εικόνα σχετικά με τις νέες… διατροφικές συνήθειες των τουριστών στις διακοπές τους, επιβεβαιώνεται και από τις πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ στις νησιωτικές περιοχές της χώρας. Τα πιο πρόσφατα στοιχεία για το πρώτο εξάμηνο του έτους, της εταιρείας μετρήσεων Circana, δείχνουν πως τα νησιά του Αιγαίου και η Κρήτη «τρέχουν» με τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης – κατά 9,5% και 8,1% αντίστοιχα – σε σχέση με τις υπόλοιπες γεωγραφικές περιοχές της χώρας. Ακολουθούν η Πελοπόννησος με 6,8%, η Θεσσαλονίκη (5,7%), η Αττική (5,6%), η κεντρική Ελλάδα (4,2%) και τέλος, η βόρεια Ελλάδα με 4,1%.
Η διαφορά στον ρυθμό ανάπτυξης μεταξύ των νησιών και της ηπειρωτικής χώρας διευρύνεται ακόμη περισσότερο τους καλοκαιρινούς μήνες. Με βάση τα στοιχεία για το περσινό καλοκαίρι, οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ των νησιών κινήθηκαν ανοδικά σε αξία κατά 8% και της Κρήτης κατά 5,7%. Στην ηπειρωτική Ελλάδα αντίστοιχα «έτρεξαν» με +3,9%.
Πηγή: cnn.gr
Σύνοψη άρθρου
- Οι τουρίστες στα ελληνικά νησιά μειώνουν την κατανάλωση σε εστιατόρια, προτιμώντας το φαγητό στο χέρι και take away για να μειώσουν τα έξοδα.
- Η τάση για φαγητό εκτός εστιατορίων ήταν εντονότερη φέτος, με τα σούπερ μάρκετ να καταγράφουν αύξηση πωλήσεων.
- Οι επιχειρήσεις εστίασης αντιμετωπίζουν αυξημένο λειτουργικό κόστος, ενώ οι αυξήσεις τιμών δεν ξεπέρασαν το 20%.
- Νέα καταστήματα street food άνοιξαν για να εξυπηρετήσουν τη ζήτηση για γρήγορο και οικονομικό φαγητό.
Δημοφιλή
Πέθανε ο δημοσιογράφος Δημήτρης Κωνσταντάρας σε ηλικία 79 χρόνων
Βαρύ πένθος για το Ντέμη Νικολαΐδη - Πέθανε η σύντροφος του Αλεξάνδρα
Θρήνος στο Ρέθυμνο: Έφυγε πρόωρα από τη ζωή η Εύη Αποκορωνιωτάκη
Κάνει τις διακοπές της και φεύγει «κυρία» χωρίς να πληρώσει – Τρεις αναφορές σε Κύθνο και Λαύριο
Θλίψη στα Χανιά: Έφυγε από τη ζωή ο καλός φίλος του Μίκη Θεοδωράκη
Ρέθυμνο: Σήμερα η κηδεία της Εύης Αποκορωνιωτάκη
Νέο τροχαίο ατύχημα με σοβαρά τραυματισμένη γυναίκα - Την χτύπησε και έφυγε
«Βόμβα» από το Πρωτοδικείο για τους άνω των 60 - Ποιοι δεν βγαίνουν στη σύνταξη
Πέθανε ο ηθοποιός του «The Sopranos»