Κοινός παρονομαστής στις μαρτυρίες τους είναι η μεθοδικότητα, η πίστη στις δυνάμεις τους και η στήριξη από οικογένεια και εκπαιδευτικούς. Παρά το άγχος και τις απαιτήσεις της χρονιάς, οι περισσότεροι τονίζουν ότι η ισορροπία στην καθημερινότητα, η αγάπη για το αντικείμενο που επέλεξαν και η προσήλωση στον στόχο ήταν τα στοιχεία που τους οδήγησαν στις υψηλές βαθμολογίες και στην εκπλήρωση των ακαδημαϊκών τους φιλοδοξιών
Οι φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις ανέδειξαν δεκάδες μαθητές που κατάφεραν να ξεχωρίσουν με τις επιδόσεις τους, αποδεικνύοντας ότι η επιτυχία είναι αποτέλεσμα επιμονής, σωστής προετοιμασίας και ξεκάθαρων στόχων. Από τη Ρόδο και τη Λέσβο μέχρι την Κρήτη, τη Θεσσαλονίκη και τη Λάρισα, οι αριστούχοι των εξετάσεων μοιράζονται τις προσωπικές τους ιστορίες, τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν και τα όνειρα που πλέον βρίσκονται ένα βήμα πιο κοντά στην πραγματοποίησή τους.
Κοινός παρονομαστής στις μαρτυρίες τους είναι η μεθοδικότητα, η πίστη στις δυνάμεις τους και η στήριξη από οικογένεια και εκπαιδευτικούς. Παρά το άγχος και τις απαιτήσεις της χρονιάς, οι περισσότεροι τονίζουν ότι η ισορροπία στην καθημερινότητα, η αγάπη για το αντικείμενο που επέλεξαν και η προσήλωση στον στόχο ήταν τα στοιχεία που τους οδήγησαν στις υψηλές βαθμολογίες και στην εκπλήρωση των ακαδημαϊκών τους φιλοδοξιών.
Η Ιωάννα Παπακώστα από τη Λάρισα αρίστευσε στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις και συγκεντρώνοντας 19.780 μόρια. «Περίμενα πως έχω γράψει καλά αλλά δεν περίμενα αυτόν το βαθμό. Το σχολείο μας προετοίμασε κατάλληλα και είμαι πραγματικά ευγνώμων γι’ αυτό», είπε η Ιωάννα στο onlarissa.gr.
Επιπλέον τόνισε ότι το συστηματικό διάβασμα και η προετοιμασία για τις εξετάσεις είναι απόρροια πολλών ετών και όχι μόνο μιας σχολικής χρονιάς. Ακολούθως περιγράφοντας συνοπτικά την καθημερινότητά της στη διάρκεια της πολύμηνης προετοιμασίας των εξετάσεων ανάφερε ότι: «Σίγουρα βοηθάει το συστημικό διάβασμα, αλλά το Σάββατο χρειάζεσαι μια έξοδο και να συναναστρέφεσαι με φίλους».
Μία από τις κορυφαίες επιδόσεις στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις πέτυχε η Μαρία – Μιχαέλα Χαιρέτη από τη Ρόδο, συγκεντρώνοντας 19.710 μόρια, σύμφωνα με το rodiaki.gr. «Αισθάνομαι μεγάλη χαρά και ικανοποίηση, διότι με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων δικαιώνονται οι κόποι και οι προσπάθειες πολλών χρόνων», ανέφερε. «Νιώθω διπλά υπερήφανη, καθώς κατάφερα να ολοκληρώσω αυτή τη διαδρομή και να πετύχω τον στόχο μου στηριζόμενη στις δικές μου δυνάμεις και στα εφόδια του σχολείου μου», δήλωσε.
Η αριστούχος μαθήτρια ευχαρίστησε θερμά τους καθηγητές της για τη στήριξη και την καθοδήγηση που της παρείχαν σε όλη τη διάρκεια της προετοιμασίας της, επισημαίνοντας ότι συνέβαλαν καθοριστικά στην επίτευξη του στόχου της. Παράλληλα, εξέφρασε την ευγνωμοσύνη της προς τους γονείς της, τη γιαγιά της και τον νονό της για την αγάπη και τη διαρκή υποστήριξή τους όλα αυτά τα χρόνια.
Η Ανθή Τσικουδή, με στόχο επίσης την Ιατρική Θεσσαλονίκης, συγκέντρωσε 19.080 μόρια – «στη Χημεία πήρα 20, στη Βιολογία 19,7, στη Φυσική 19,4 και στην Έκθεση 16,3». Φοίτησε στο Ανατόλια με τιμητική υποτροφία λόγω βαθμών από το γυμνάσιο, από τότε που έδωσε τις εισαγωγικές εξετάσεις, ενώ τη διατήρησε έως και την ολοκλήρωση του λυκείου. Για την Ανθή, η προετοιμασία των Πανελλαδικών κράτησε δύο χρόνια αν και η ίδια το πήρε πιο σοβαρά, στην αρχή της γ’ λυκείου. «Τότε, δεν είχα και την καλύτερη ψυχολογία, μου βγήκε το πολύ άγχος. Σκεφτόμουν πόσο σημαντικοί είναι οι βαθμοί, πόση προσπάθεια θα έπρεπε να καταβάλω. Ξεκίνησα να δουλεύω πιο σκληρά και κατάλαβα ότι εκτός από το διάβασμα, ο ψυχολογικός παράγοντας ήταν καθοριστικός», αρχίζει να λέει.
Πιο σημαντική περίοδο της προετοιμασίας της, τοποθετεί την περίοδο των Χριστουγέννων. «Τότε έχει βγει το 75% περίπου της ύλης, είναι σαν ένα ‘μαξιλάρι’ που σε βοηθά να τα μαζέψεις όλα και να το πιάσεις από την αρχή. Κι αυτό αξιοποιείς στη μελέτη σου». Αγχωμένη στην αρχή, δυσκολεύτηκε να διαχειριστεί το χρόνο της αλλά και το διάβασμά της. Η σωστή οργάνωση, τη βοήθησε να ξεπεράσει τις δυσκολίες της. «Τα σαββατοκύριακα, διάβαζα 4 ώρες το πρωί και 4 το απόγευμα. Είχα ένα πρόγραμμα – ήξερα τί θα κάνω και πότε. Είχα μία σειρά. Κι αυτό το πρόγραμμα με βοήθησε να αποβάλω το άγχος».
Από το σχολείο, είχαν λάβει κατευθύνσεις. «Σίγουρα, αξιοποίησα όσα μας είπαν. Ωστόσο, ο καθένας το κάνει διαφορετικά – εμένα μου ταίριαζε να ξυπνώ πιο αργά και διάβαζα ως αργά». Ο ελεύθερος χρόνος, περιορισμένος. «Αν και σκόπευα να πηγαίνω γυμναστήριο, τελικά δεν τα κατάφερα. Όταν δεν διάβαζα, ήθελα πιο πολύ να ξεκουράζομαι. Πήγαινα συνήθως βόλτες στη γειτονιά με καλούς μου φίλους. Φρόντιζα όμως να βγαίνω με φίλους από άλλη κατεύθυνση – γιατί με τους καλούς μου φίλους από την ίδια κατεύθυνση, μιλούσαμε όλο για τα μαθήματα και μετά αγχωνόμουν περισσότερο… (γελάει)».
Αναφορικά με τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού, σημειώνει: «Ξέρω από τώρα ότι θέλω να ασχοληθώ με την έρευνα. Οι καθηγητές μου με συμβούλευσαν να πάω Ιατρική, επειδή το πτυχίο θα είναι πιο δυνατό. Μετά, θα δηλώσω Βιολογικό και Φαρμακευτική». Και τώρα, ποια τα σχέδιά της για το καλοκαίρι; «Έχω ήδη κλείσει με τους φίλους μου, Πάρο, Μύκονο και μετά Χαλκιδική», καταλήγει.
Η Ανδριάνα Θεοφυλάτου, απόφοιτος του Πρότυπου Λυκείου Πατρών, έγραψε στη Νεοελληνική Γλώσσα 17,2, στα Μαθηματικά 19,8, στη Χημεία 19,1 και στη Φυσική 18,2. «Θα με ενδιέφερε κάποια πολυτεχνική σχολή εδώ στην Πάτρα – είμαι ανάμεσα στους Ηλεκτρολόγους και στους Μηχανολόγους. Και θέλω να διερευνήσω περισσότερο την επαγγελματική αποκατάσταση και μετά να αποφασίσω πως θα συμπληρώσω το μηχανογραφικό μου – θα με βοηθήσουν από το φροντιστήριο Διακρότημα για να αποφασίσω. Άλλωστε, έχει ήδη γίνει κάποια προετοιμασία από το φροντιστήριο, γιατί κάθε χρόνο κάνουν σεμινάρια επαγγελματικού προσανατολισμού. Παράλληλα, σκοπεύω να απευθυνθώ και σε κάποιον ειδικό από τους χώρους, που οδηγούν οι σχολές που με ενδιαφέρουν», εξηγεί η ίδια.
Σχετικά με την πορεία της μέχρι τις Πανελλαδικές εξετάσεις, υπογραμμίζει: «Ήταν δύσκολη η ισορροπία ανάμεσα στο διάβασμα και στο σχολείο. Αλλά και στη ζωή πέρα από όλα αυτά», για να προσθέσει: «Επικεντρωνόμουν στο διάβασμα και παραμέλησα τα άλλα. Είμαι πολύ αγχώδης αλλά γενικά κατάλαβα ότι μετράει το καλό και ποιοτικό διάβασμα. Προσωπικά, αφιέρωνα χρόνο ανάλογα με τις υποχρεώσεις του σχολείου και του φροντιστηρίου. Υπήρχαν μέρες που επειδή είχα πολλές ώρες φροντιστήριο, επέλεγα να μην κάνω τίποτε. Ενώ υπήρχαν και μέρες που είχα λιγότερες ώρες, που τότε μελετούσα συνέχεια. Γενικά, προσπαθούσα να μην αφήνω τις πιο δύσκολες στιγμές να με καταβάλουν, να μην επηρεάζουν την απόδοσή μου και να διατηρώ την ποιότητα της μελέτης μου».
Τελικά, έφτασε αγχωμένη στις εξετάσεις; «Όχι. Είχε γίνει καλή προετοιμασία και από το σχολείο και από το φροντιστήριο μαζί με την προσωπική μου προσπάθεια φυσικά, ενώ η οικογένειά μου με στήριξε πολύ – ψυχολογικά κυρίως. Είχαμε κάνει πολλές συζητήσεις κυρίως για το θέμα του άγχους, ώστε εκείνη τη μέρα, να είμαι όσο πιο ήρεμη μπορώ και να γράψω αυτά που ξέρω. Και τώρα, θα ήθελα πραγματικά να ευχαριστήσω το φροντιστήριό μου και τους καθηγητές τους σχολείου μου», καταλήγει. Στον ελεύθερο χρόνο της η Ανδριάνα συναντούσε τους φίλους της «αλλά μόνο για απλές βόλτες στη γειτονιά ή για καμιά ταινία. Από χόμπι, φέτος τίποτε. Δεν μπορούσα να τα συνδυάσω, οπότε έθεσα προτεραιότητες».
Στα άμεσα σχέδιά της, προέχει η ξεκούραση και η αναπλήρωση των στιγμών με τους φίλους της. «Παράλληλα, θέλω να ασχοληθώ περισσότερο τώρα με τις σχολές, τα μαθήματα, όλα αυτά για να είναι σίγουρη η απόφασή μου για τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού».
Ο Αντώνης Παπανικολάου από την Νέα Ιωνία Βόλου συγκέντρωσε στις πανελλαδικές 19.660 μόρια, γράφοντας 20 στη Βιολογία, 20 στη Φυσική, 18,4 στην Έκθεση και 19.9 στη Χημεία. «Περίμενα ότι τα πήγα καλά, όμως δεν περίμενα τόσο καθώς είχα αμφιβολίες για την Έκθεση, που είναι πιο υποκειμενικό μάθημα», είπε στο magnesianews.gr. Ο ίδιος χαρακτήρισε τη χρονιά, που μόλις έκλεισε επιτυχημένα ως απαιτητική, που ήθελε μέτρο και όχι τόσο οργάνωση. «Χρειάζονταν συστηματικό διάβασμα, 5 ωρών καθημερινά αλλά και ξεκούραση. Δεν αισθάνομαι ότι στερήθηκα πολλά, καθώς μέχρι στον Μάιο έβγαινα 2-3 φορές τον μήνα», τόνισε ο Αντώνης.
O Μάριος Άγγελος Σταματής, μαθητής του Γενικού Λυκείου Παμφίλων στη Λέσβο, αναδείχθηκε πρώτος στο νησί στην κατεύθυνση των Θετικών Σπουδών και κατέγραψε τη δεύτερη υψηλότερη βαθμολογία συνολικά στο νησί. Ο Μάριος συγκέντρωσε περίπου 19.293 μόρια.Στόχος του είναι η εισαγωγή του στη σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, μια επιλογή που, όπως ανέφερε, αποτελούσε σταθερό κίνητρο για την προσπάθειά του.
Ο ίδιος περιέγραψε τη διαδρομή προς την επιτυχία όχι ως αποτέλεσμα μιας πρόσκαιρης πίεσης των τελευταίων 3 χρόνων, αλλά ως καρπό μιας συνολικής και σταθερής πορείας. «Δεν χτίζεται μέσα σε 3 χρόνια αυτό», ανέφερε στην ιστοσελίδα stonisi.gr, εξηγώντας ότι απαιτούνται πρόγραμμα, πειθαρχία, ουσιαστική κατανόηση του αντικειμένου και όχι μηχανιστική αποστήθιση. Ιδιαίτερη σημασία έδωσε και στην αγάπη για τη γνώση, τονίζοντας ότι η μελέτη δεν πρέπει να γίνεται με τρόπο που να εξαντλεί ή να απομακρύνει τον μαθητή από το αντικείμενό του. Όπως είπε, δεν θεωρεί ότι χρειάστηκε να στερηθεί πράγματα για να φτάσει στην επίδοση αυτή. Αντίθετα, πιστεύει πως η ισορροπία και η μεθοδικότητα είναι εκείνα που μπορούν να οδηγήσουν έναν μαθητή στον στόχο του, χωρίς υπερβολές και ακρότητες.
H Λύρα Ιγνατία, μαθήτρια του 3ου Γενικού Λυκείου Μυτιλήνης, συγκέντρωσε 19.270 μόρια, ανοίγοντας τον δρόμο για την επίτευξη του μεγάλου της στόχου: την εισαγωγή στη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. «Ήταν μια προσπάθεια πολλών χρόνων, που έκανε αυτή τη χρονιά λίγο καλύτερη και λίγο πιο εύκολη. Ήμουν κάπως συνηθισμένη σε αυτό, οπότε βγήκε πιο ομαλά», ανέφερε. «Σίγουρα υπήρχε άγχος, αλλά πίστευα στον εαυτό μου και κάπως έτσι συνέχιζα χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες», είπε χαρακτηριστικά. «Ήξερα ότι είχα πάει καλά, αλλά ήθελα να δω και την επιβεβαίωση», σχολίασε μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων.
«Θέλω να περάσω στη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών στη Θεσσαλονίκη», δήλωσε, εξηγώντας ότι ο συγκεκριμένος στόχος αποτέλεσε το μεγαλύτερο κίνητρο για να παραμείνει συνεπής στην καθημερινή της προσπάθεια. «Με κρατούσε προσηλωμένη, γιατί μου έδινε πραγματικά κίνητρο», είπε. Απευθυνόμενη στους επόμενους υποψηφίους, η Λύρα δεν στάθηκε μόνο στο διάβασμα, αλλά στη σημασία της ισορροπίας στην καθημερινότητα: «Θα έλεγα να προσπαθήσουν να διατηρήσουν ισορροπίες. Να υπάρχει χρόνος για διάβασμα, αλλά και για ύπνο, για βόλτα και για κάποια δραστηριότητα. Θεωρώ ότι βοηθάει πάρα πολύ».
«Κάνω χορό πολλά χρόνια και συνέχισα και φέτος. Βοήθησε πάρα πολύ. Ήταν ένα πολύ ωραίο διάλειμμα», ανέφερε. «Η οικογένεια, οι φίλοι και όλοι οι καθηγητές μου ήταν πολύ υποστηρικτικοί. Βοήθησαν πάρα πολύ και τους ευχαριστώ», είπε, αναγνωρίζοντας τον σημαντικό ρόλο όσων στάθηκαν δίπλα της κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας. «Τώρα θέλω να πάω διακοπές. Να ξεκουραστώ. Είναι κάτι που πραγματικά το περιμένω», κατέληξε χαμογελώντας.
Η Λαμπρινή Γκανάτσα από τη Θεσσαλονίκη συγκέντρωσε 19.250 μόρια, γράφοντας άριστα 20 στα Μαθηματικά, 19,8 στη Φυσική, 19 στη Χημεία και 18,2 στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία και εισάγεται στην πρώτης της επιλογή της Ιατρική του ΑΠΘ. «Είμαι πολύ χαρούμενη και ανυπομονώ να περάσω την πόρτα της Ιατρικής», λέει ενθουσιασμένη στη Voria.gr, προσθέτοντας πως δεν έχει αποφασίσει ακόμη για την ειδικότητα που θα ήθελε να ακολουθήσει ή αν θα βγει στο εξωτερικό.
Αυτή ήταν η δεύτερη χρονιά που η Λαμπρινή Γκανάτσα έδωσε πανελλαδικές, καθώς πέρσι είχε περάσει στο Χημικό του ΑΠΘ. «Τη δεύτερη χρονιά τα βλέπεις αλλιώς τα πράγματα. Δεν είχα τις καθημερινές υποχρεώσεις στο σχολείο, είχα περισσότερο χρόνο να αφοσιωθώ μόνο στα 4 μαθήματα των εξετάσεων και φυσικά είχα την εμπειρία τού τι γράφει ο μαθητής και πώς βαθμολογεί ο καθηγητής. Ήταν σημαντικά εφόδια αυτά», αναφέρει. Όσο για την επιτυχία, πιστεύει πως δεν ήρθε τυχαία, ούτε ήταν αποτέλεσμα μιας χρονιάς. «Θεωρώ πως οι μαθητές πρέπει να έχουν βάσεις ήδη από το γυμνάσιο. Δεν είναι η προσπάθεια μιας χρονιάς, όσο και να το παλέψεις, αν δεν έχεις το υπόβαθρο δεν μπορείς να προχωρήσεις», μας λέει και στέλνει το μήνυμα: παιδιά να είστε ψύχραιμοι και συγκεντρωμένοι στον στόχο».



- Οι αριστούχοι μαθητές των Πανελλαδικών αποδίδουν την επιτυχία τους στη μεθοδικότητα, την πίστη στις δυνάμεις τους και τη στήριξη από οικογένεια και εκπαιδευτικούς.
- Η ισορροπία στην καθημερινότητα, η αγάπη για το αντικείμενο και η προσήλωση στον στόχο αποτέλεσαν κρίσιμους παράγοντες για τις υψηλές επιδόσεις τους.
- Πολλοί από τους αριστούχους μοιράστηκαν τις προσωπικές τους ιστορίες, επισημαίνοντας ότι η επιτυχία προήλθε από μακροχρόνια προετοιμασία και συστηματικό διάβασμα.
- Οι μαθητές αναγνωρίζουν την αξία της ψυχικής αντοχής και της σωστής οργάνωσης, ενώ εκφράζουν ευγνωμοσύνη προς τους δασκάλους και τις οικογένειές τους για τη στήριξη.

Δημοφιλή
Ηράκλειο: Μεγάλη φωτιά σε εργοστάσιο - Δείτε φωτογραφίες και βίντεο
Δείτε live τον χάρτη με τις παραλίες που υπάρχουν λαγοκέφαλοι!
Τα ζώδια που θα δουν τα οικονομικά τους να εκτοξεύονται
Θλίψη στη Μεσαρά: Σήμερα το τελευταίο «αντίο» στον Εμμανουήλ Αλεξανδράκη στη Νίθαυρη
Κρήτη: Συνελήφθη εν ενεργεία αξιωματικός της ΕΛ.ΑΣ. για ενδοοικογενειακό επεισόδιο
Σάλος σε βάφτιση στο Ηράκλειο - Ο παππάς έδιωξε τους νονούς από την εκκλησία
Σκηνικό καταστροφής στο εφιαλτικό πύρινο μέτωπο στο Ηράκλειο - Τι λέει στο Cretaone ο αντιπεριφερειάρχης Νίκος Συριγωνάκης
Θλίψη στα Χανιά για τον χαμό του αγαπητού ραδιοφωνικού παραγωγού Πέτρου Ζησάκη
Σταυρούλα Λεβεντάκη: Νέα τροπή στο θρίλερ - Στο στόχαστρο και η σύζυγος του 43χρονου (βίντεο)