Ηράκλειο: 27oC
CretaOne Radio 102,3 Δείτε Ζωντανά
Ακούστε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3
Δείτε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3

Οι καρποί που δυναμώνουν το σπέρμα

14.02.2025, 8:00

Τι υποστηρίζει επιστημονική μελέτη και οι ερευνητές για τους καρπούς που ενισχύουν το σπέρμα

Πολλοί παράγοντες του περιβάλλοντος και του τρόπου ζωής έχουν θεωρηθεί κατά καιρούς υπεύθυνοι, με τη διατροφή να αποτελεί έναν από αυτούς που αποδυναμώνουν το σπέρμα, τα τελευταία χρόνια.

Επιπλέον, διάφορες μελέτες έχουν αναφέρει έναν άμεσο συσχετισμό μεταξύ αλλαγών της μεθυλίωσης του DNA του σπέρματος και της ποιότητάς του. Μέχρι σήμερα, όμως, δεν έχουν δημοσιευθεί τυχαιοποιημένες κλινικές δοκιμές που να αξιολογούν τις επιπτώσεις της διατροφής στις αλλαγές αυτές στη λειτουργία του DNA του σπέρματος.

Ερευνητές από τα Πανεπιστήμια Rovira i Virgili και της Utah αξιολόγησαν, λοιπόν, για πρώτη φορά την επίδραση της κατανάλωσης ενός μείγματος τριών ξηρών καρπών από αμύγδαλα, φουντούκια και καρύδια για μικρό/μεσαίο χρονικό διάστημα στα μοτίβα μεθυλίωσης του DNA του σπέρματος σε υγιείς ενήλικες που ακολουθούσαν μια δυτικού τύπου διατροφή.

Η ανάλυση δημοσιεύθηκε το 2018 και αποκάλυψε ότι η κατανάλωση του μείγματος των καρπών για 14 εβδομάδες βελτίωσε σημαντικά τον αριθμό, τη βιωσιμότητα, την κινητικότητα και τη μορφολογία των σπερματοζωαρίων.

Η μελέτη πραγματοποιήθηκε σε 71 υγιείς, μη καπνίζοντες νεαρούς συμμετέχοντες στη δοκιμή FERTINUTS, με τους 24 να θεωρούνται ομάδα ελέγχου και δημοσιεύθηκε στο Andrology. Όπως αναφέρεται, οι ερευνητές παρατήρησαν ότι η μεθυλίωση 36 γονιδιακών περιοχών ήταν σημαντικά διαφορετική ανάμεσα στην αρχή και το τέλος της δοκιμής μόνο στην ομάδα που κατανάλωνε τους ξηρούς καρπούς και ότι το 97,2% των περιοχών παρουσίαζαν υπερμεθυλίωση.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, τα ευρήματα αυτά παρέχουν τα πρώτα στοιχεία για το γεγονός ότι η προσθήκη ξηρών καρπών στις διατροφές δυτικού τύπου επηρεάζει τη μεθυλίωση του DNA του σπέρματος σε ορισμένες περιοχές.

«Η εργασία αυτή αποδεικνύει ότι υπάρχουν κάποιες ευαίσθητες περιοχές στο επιγονιδίωμα του σπέρματος που ανταποκρίνονται στη διατροφή και μπορούν να συντελέσουν σε αλλαγές στο σπέρμα και στην ικανότητα γονιμοποίησης», σχολιάζει σχετικά ο πρώτος συγγραφέας της μελέτης, Δρ. Albert Salas-Huetos.

Οι ερευνητές καταλήγουν, τέλος, πως τα ευρήματα αναδεικνύουν δυνητικά οφέλη για την υγεία, γι’ αυτό και χρειάζονται περισσότερες μελέτες για την επιβεβαίωσή τους και σε άλλους πληθυσμούς.

Προσθέστε το cretaone.gr ως προτιμώμενη πηγή στο Google
πριν από 2 λεπτά
Ελλάδα

Φόβοι για αναζωπύρωση της φωτιάς στη Χαλκιδική: Καμένα σπίτια στη Σίβηρη – Δραματικές εκκενώσεις δια θαλάσσης

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 16 λεπτά
Ελλάδα

Άργος: Άγρια επίθεση σε διασώστη του ΕΚΑΒ την ώρα που παρείχε βοήθεια σε μεθυσμένο άνδρα

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 17 λεπτά
Αθλητικά

Η Άννα Ντουντουνάκη διέλυσε το πανελλήνιο ρεκόρ και προκρίθηκε στον τελικό των 100μ. πεταλούδα

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 19 λεπτά
Ελλάδα

Πυροσβέστης κατέρρευσε την ώρα που εκκένωναν την παραλία Σίβηρης, διασώστης του έδωσε στις πρώτες βοήθειες

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 28 λεπτά
Style

Τα πιο δύσκολα ζώδια για να κάνεις σχέση

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 28 λεπτά
Ελλάδα

Θανατηφόρος αέρας: Η Ελλάδα στο κόκκινο – Ποια πόλη είναι σε συναγερμό

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 48 λεπτά
Κρήτη

Ρέθυμνο: Δέκα ημέρες μετά τη μεγάλη πυρκαγιά στον Άγ. Βασίλειο – Από τη μάχη με τις φλόγες στη μάχη της αποκατάστασης

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 49 λεπτά
Ηράκλειο

Ηράκλειο: Θλίψη για τον θάνατο του 38χρονου Κωνσταντίνου Καρανδίνου – Την Παρασκευή το τελευταίο «αντίο»

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 58 λεπτά
Ελλάδα

Φωτιά στη Σίβηρη: «Από πτώση δέντρου σε καλώδια ρεύματος ξεκίνησε η φωτιά» – Μαρτυρίες

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 1 ώρα
Κόσμος

Πέθανε ο Πρίτσαρντ Κολόν σε ηλικία 33 ετών, θρήνος στον κόσμο της πυγμαχίας

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →