Η δήλωση του προέδρου του σωματείου, Δημήτρη Βρύσαλη
Την έντονη αντίδραση του Σωματείου Εργαζομένων του ΠΑΓΝΗ προκαλούν τα στοιχεία που κατατάσσουν το νοσοκομείο στις πρώτες θέσεις πανελλαδικά σε αριθμό επισκέψεων στα επί πληρωμή απογευματινά ιατρεία.
Με δήλωσή του, ο πρόεδρος του Σωματείου, Δημήτρης Βρύσαλης, κάνει λόγο για «αφαίμαξη» των ασθενών, υποστηρίζοντας ότι χιλιάδες πολίτες αναγκάζονται να βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη προκειμένου να εξυπηρετηθούν, εξαιτίας των μεγάλων ελλείψεων και των πολύμηνων αναμονών στο δημόσιο σύστημα υγείας.
ΔΗΛΩΣΗ ΔΗΜΗΤΡΗ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΠΑΓΝΗ -ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΙΑ ΤΟΥ ΠΑΓΝΗ ΣΤΗΝ ΑΦΑΙΜΑΞΗ ΤΩΝ ΑΣΘΕΝΩΝ:
«Θα πρέπει δηλαδή ο λαός που πληρώνει να χαίρεται; Το ΠΑΓΝΗ είναι ψηλά στη λίστα αδυναμίας εξεύρεσης πρωινού, δωρεάν ιατρείου και ψηλά στη λίστα πληρωμών για ιατρικές εξετάσεις”,“Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου υγείας το ΠΑΓΝΗ συγκαταλέγεται σε ένα από εκείνα τα νοσοκομεία το οποίο βρίσκεται ψηλά στη λίστα των επιπληρωμή απογευματινών ιατρείων με 33037 επισκέψεις Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι Ηρακλειώτες και όχι μόνο ,πλήρωσαν από την τσέπη τους περίπου 2.000.000 ευρώ.
Για να θυμηθούν οι παλιότεροι και να γνωρίσουν οι νεότεροι Τα απογευματινά ιατρεία – επί πληρωμή των ασθενών – στα δημόσια νοσοκομεία φτιάχτηκαν επί ΠΑΣΟΚ και γιγαντώθηκαν επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ με πρόσχημα τη μείωση τη λίστας αναμονής για τα πρωινά ραντεβού
Τα βασικά επιχειρήματα της κυβέρνησης ήταν πως το συγκεκριμένο μέτρο θα μειώσει τη λίστα αναμονής για τα πρωινά ραντεβού , θα βελτιώσει τους απαράδεκτους μισθούς των γιατρών και άλλων υγειονομικών, θα συμβάλει στα έσοδα των νοσοκομείων διότι θα αξιοποιούν τις ανεκμετάλλευτες υποδομές Η ζωή όμως έδειξε ότι οι αναμονές ΔΕΝ μειώθηκαν αλλά πλέον θεωρείται από την πλειοψηφία του κόσμου ότι θα βρεις ραντεβού μόνο σε απογευματινό ιατρείο και βέβαια ως οδήγησε μερίδα των υγειονομικών να εργάζεται έως και 16 ώρες
Τα επιχειρήματα αυτά έχουν ως κοινό παρονομαστή την ενίσχυση των κανόνων της αγοράς για τη «λύση» των προβλημάτων των ασθενών, τα οποία γεννιούνται και αναπαράγονται ακριβώς από την πολιτική ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας και της εμπορευματοποίησης των εργασιών των δημόσιων μονάδων Υγείας.
Παρουσιάζουν δηλαδή την αιτία ως λύση και χρησιμοποιούν τα ίδια αντιλαϊκά εργαλεία που θα έχουν το ίδιο και χειρότερο αντιλαϊκό αποτέλεσμα. Τέτοιας κατεύθυνσης μέτρα εφαρμόστηκαν απ’ όλες τις κυβερνήσεις, με τα επιχειρήματα του «εξορθολογισμού των δαπανών» και της «βιωσιμότητας» των μονάδων Υγείας, τα οποία διαμόρφωσαν τη σημερινή κατάσταση
Εάν οι κυβερνήσεις – τωρινή και προηγούμενες – ανησυχούσαν για τις μακροχρόνιες αναμονές και τις σοβαρές τους συνέπειες στην υγεία του λαού, θα είχαν προσλάβει όλο το αναγκαίο προσωπικό, θα καταργούσαν τις περικοπές των μισθών, ώστε να μπορούν να λειτουργούν και το απόγευμα χωρίς ο ασθενής να χρειάζεται να πληρώσει τίποτα επιπλέον. θα ενίσχυαν την ΠΦΥ
Ταυτόχρονα με τα απογευματινά ιατρεία η κυβέρνηση της ΝΔ εμβαθύνει και εφαρμόζει μια ακόμα πλευρά ιδιωτικοοικονομικής και εμπορευματικής λειτουργίας των νοσοκομείων, η οποία δεν είναι καθόλου νέα την εφαρμογή των απογευματινών χειρουργείων Τα ειχε εξαγγείλει η ίδια το 2019 (τα σχέδια αναβλήθηκαν λόγω κορωνοϊού) αλλά είχε ήδη θεσμοθετηθεί από το 2002 επί κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ και παρέμεινε επί ΣΥΡΙΖΑ που «ξέχασε» να την καταργήσει.
Η εξέλιξη αυτή είναι ενταγμένη στις κατευθύνσεις της ΕΕ και των αστικών κομμάτων και στοχεύει στην ενίσχυση των δημόσιων νοσοκομείων ως αυτοχρηματοδοτούμενων επιχειρηματικών μονάδων, με δικά τους έσοδα, από την πώληση των εργασιών τους στα ασφαλιστικά ταμεία και άμεσα στους ασθενείς. Στόχος είναι να απεμπλακεί στον μεγαλύτερο βαθμό ο κρατικός προϋπολογισμός από τη χρηματοδότηση των νοσοκομείων προκειμένου να περισσέψει κρατικό χρήμα για την παντός είδους στήριξη των επιχειρηματικών ομίλων.
Οι ασθενείς και όλοι μας ως εν δυνάμει ασθενείς έχουμε βάλει ήδη βαθιά το χέρι στην τσέπη (άμεσοι και έμμεσοι φόροι, ασφαλιστικές εισφορές) για να δικαιούμαστε αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν Υγεία αντίστοιχη με την αλματώδη εξέλιξη της επιστήμης και της τεχνολογίας στον 21ο αιώνα».
- Το ΠΑΓΝΗ κατατάσσεται στις πρώτες θέσεις πανελλαδικά για πληρωμές σε απογευματινά ιατρεία, με περίπου 2 εκατ. ευρώ από τους ασθενείς.
- Η δήλωση του Δημήτρη Βρύσαλη επισημαίνει την "αφαίμαξη" των ασθενών λόγω μεγάλων αναμονών στο δημόσιο σύστημα υγείας.
- Τα απογευματινά ιατρεία δημιουργήθηκαν για να μειώσουν την αναμονή, αλλά οι ασθενείς πλέον βρίσκουν ραντεβού κυρίως τις απογευματινές ώρες με κόστος.
- Η κυβέρνηση ΝΔ συνεχίζει την πολιτική ιδιωτικοοικονομικής λειτουργίας των νοσοκομείων, με στόχο τη μείωση της κρατικής χρηματοδότησης.

Δημοφιλή
Νεκρός 48χρονος άνδρας στα Χανιά
Έσβησε στην άσφαλτο: Θλίψη για τον 47χρονο Γιάννη μετά το φονικό τροχαίο στις Αρχάνες
Τροχαίο με... οικογενειακή διάσταση στο Ηράκλειο: Συμπέθεροι συγκρούστηκαν με τα αυτοκίνητά τους - Στο νοσοκομείο 4 άτομα
Συλλήψεις στο Μαλεβίζι: Όπλα, ναρκωτικά και χιλιάδες ευρώ εντόπισαν οι Αρχές (Φώτο)
Πυροβολισμοί στα Εξάρχεια - Ένας νεκρός
Γαστούνη: 57χρονος βρέθηκε νεκρός σε ποιμνιοστάσιο
«Σήκωσε» το Ηράκλειο ο ΛΕΞ – «Πλημμύρισε» από κόσμο το Παγκρήτιο Στάδιο
Εκτεταμένοι έλεγχοι στην Κρήτη: 656 παραβάσεις και 86 ακινητοποιημένα οχήματα σε μία ημέρα
Χανιά: Θλίψη για τον πρόωρο θάνατο του 43χρονου Νικόλα