Ηράκλειο: 27oC

Ποιες ετικέτες κρασιών επιλέγουν οι νέοι;

29.12.2023, 15:06

Η ετικέτα δεν πρέπει να είναι πολύ ακραία για να μην υπερισχύει του περιεχόμενου

Κάθε ετικέτα κρασιού έχει τον δικό της στόχο μάρκετινγκ. Ένα προφανές γεγονός που αξίζει να θυμούνται οι επαγγελματίες όταν θα μπουν στον πειρασμό να εκσυγχρονίσουν υπερβολικά τις συσκευασίες τους για να προσελκύσουν νέους καταναλωτές, οι οποίοι δεν ζητούν τόσα πολλά.

Αllegro… ma non troppo! Σύγχρονες, εκλεπτυσμένες και παράξενες ετικέτες, αλλά όχι για όλους τους στόχους και τις περιστάσεις κατανάλωσης, επισημαίνει η ΚΕΟΣΟΕ σε σχετική ανάρτησή της. Αυτό είναι ένα από τα μαθήματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά από την Opinion Way για τους Vignerons Indépendants (Ανεξάρτητους Οινοποιούς) στις 8 και 9 Νοεμβρίου 2023 σε δείγμα 1.007 ατόμων, αντιπροσωπευτικών του γαλλικού πληθυσμού ηλικίας 18 ετών και άνω (με μέθοδο ποσόστωσης).

Μεταξύ 18 και 35 ετών, το 63% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι εκτιμά τις ετικέτες που ξεφεύγουν από τους κώδικες του κρασιού μέσω των σχεδίων και των λογοπαίγνιων τους. Αλλά αυτή η ελκυστικότητα για φαντεζί οινοποιήσεις περιορίζεται σε εορταστικά ποτά και κρασιά με φίλους.

«Σε αντίθεση με τις προκατασκευασμένες ιδέες που μας οδηγούν να υποθέσουμε ότι η ετικέτα πρέπει να απελευθερωθεί εντελώς από την παράδοση για να προσελκύσει νέο-καταναλωτές και νέους, η έρευνα δείχνει ότι εάν αυτή η νέα γενιά (1 νέος στους 2) αποδεχτεί νέους κώδικες, τους περιορίζει στην κατανάλωση μεταξύ φίλων (42%) και σε κρασιά κάτω των 10 ευρώ (31%)» αναφέρει η έρευνα, προσθέτοντας ότι «μετά την ηλικία των 35 ετών, μόνο το 9% σχεδιάζει να αγοράσει ένα κρασί άνω των 20 ευρώ με πρωτότυπη ετικέτα» και ότι «πάνω από το 80% των άνω των 65 προτιμούν την παράδοση» στις ετικέτες. Συνολικά, το 85% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι «οι λιτές ετικέτες είναι πιο ενθαρρυντικές για αγορά, πολύ πιο μπροστά από τις υπερβολικές ετικέτες (12%)».

Η σημασία της αισθητικής

Ευαίσθητοι στις εικονοκλαστικές ετικέτες, οι οποίες μπορούν να βρεθούν συχνά στη γκάμα στις μπίρες craft, οι νέοι και περιστασιακοί καταναλωτές προσαρμόζουν τις αγορές τους στις θεσμοθετημένες ετικέτες για τις ανάγκες ενός οικογενειακού γεύματος ή πιο επίσημων στιγμών από ένα απεριτίφ με φίλους.

Πρέπει να πούμε ότι όλες οι ηλικίες δίνουν σημασία στις ετικέτες (64%) και τις θεωρούν έναυσμα για αγορές (69%). Γνωρίζοντας ότι «η αναφορά στο κτήμα (75%) και στον οινοποιό (47%) παραμένει ουσιαστική» η έρευνα αναδεικνύει και το εξής: οι τακτικοί καταναλωτές είναι πιο προσεκτικοί στην εμφάνιση του μπουκαλιού (77%) από τους περιστασιακούς καταναλωτές (72%) και τους μη καταναλωτές (52%), αναδεικνύοντας ότι η σημασία της αισθητικής ισχύει ακόμη για τους γνώστες.

 

 

Πηγή: ot.gr

πριν από 6 λεπτά
Ελλάδα

Σε κρίσιμη κατάσταση 33χρονος που έπεσε από πέμπτο όροφο πολυκατοικίας

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 12 λεπτά
Κόσμος

Σοκ στη Σκωτία: 14χρονη αμύνεται με τσεκούρι κατά επίδοξου βιαστή – Συνελήφθη η ίδια!

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 20 λεπτά
Ελλάδα

Πολύ υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς την Πέμπτη 28/8 – Δείτε χάρτη

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 24 λεπτά
Ηράκλειο

Προειδοποιεί για αύριο Πέμπτη το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηρακλείου

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 25 λεπτά
Υγεία

Γυμναστική: Ποιες ώρες της ημέρας πρέπει να γυμναζόμαστε

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 29 λεπτά
Κρήτη

Χανιά: Δημιουργείται νέος χώρος πρασίνου στην πόλη

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 39 λεπτά
Κόσμος

Καρέ καρέ η συντριβή του αεροσκάφους στην Αλάσκα – Δείτε το συγκλονιστικό βίντεο

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 40 λεπτά
Κρήτη

Δύο παιδιά νεκρά σε πυροβολισμούς σε εκκλησία στη Μινεάπολη (βίντεο)

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 45 λεπτά
Καιρός

Τι καιρό θα έχουμε αύριο στην Κρήτη

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 47 λεπτά
Ελλάδα

Σάλος στη Χαλκίδα: Απέλυσαν εργαζόμενη με κινητική αναπηρία – Σφοδρές αντιδράσεις και κινητοποιήσεις

Διαβάστε περισσότερα