Ηράκλειο: 13oC

Ποιες ετικέτες κρασιών επιλέγουν οι νέοι;

29.12.2023, 15:06

Η ετικέτα δεν πρέπει να είναι πολύ ακραία για να μην υπερισχύει του περιεχόμενου

Κάθε ετικέτα κρασιού έχει τον δικό της στόχο μάρκετινγκ. Ένα προφανές γεγονός που αξίζει να θυμούνται οι επαγγελματίες όταν θα μπουν στον πειρασμό να εκσυγχρονίσουν υπερβολικά τις συσκευασίες τους για να προσελκύσουν νέους καταναλωτές, οι οποίοι δεν ζητούν τόσα πολλά.

Αllegro… ma non troppo! Σύγχρονες, εκλεπτυσμένες και παράξενες ετικέτες, αλλά όχι για όλους τους στόχους και τις περιστάσεις κατανάλωσης, επισημαίνει η ΚΕΟΣΟΕ σε σχετική ανάρτησή της. Αυτό είναι ένα από τα μαθήματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά από την Opinion Way για τους Vignerons Indépendants (Ανεξάρτητους Οινοποιούς) στις 8 και 9 Νοεμβρίου 2023 σε δείγμα 1.007 ατόμων, αντιπροσωπευτικών του γαλλικού πληθυσμού ηλικίας 18 ετών και άνω (με μέθοδο ποσόστωσης).

Μεταξύ 18 και 35 ετών, το 63% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι εκτιμά τις ετικέτες που ξεφεύγουν από τους κώδικες του κρασιού μέσω των σχεδίων και των λογοπαίγνιων τους. Αλλά αυτή η ελκυστικότητα για φαντεζί οινοποιήσεις περιορίζεται σε εορταστικά ποτά και κρασιά με φίλους.

«Σε αντίθεση με τις προκατασκευασμένες ιδέες που μας οδηγούν να υποθέσουμε ότι η ετικέτα πρέπει να απελευθερωθεί εντελώς από την παράδοση για να προσελκύσει νέο-καταναλωτές και νέους, η έρευνα δείχνει ότι εάν αυτή η νέα γενιά (1 νέος στους 2) αποδεχτεί νέους κώδικες, τους περιορίζει στην κατανάλωση μεταξύ φίλων (42%) και σε κρασιά κάτω των 10 ευρώ (31%)» αναφέρει η έρευνα, προσθέτοντας ότι «μετά την ηλικία των 35 ετών, μόνο το 9% σχεδιάζει να αγοράσει ένα κρασί άνω των 20 ευρώ με πρωτότυπη ετικέτα» και ότι «πάνω από το 80% των άνω των 65 προτιμούν την παράδοση» στις ετικέτες. Συνολικά, το 85% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι «οι λιτές ετικέτες είναι πιο ενθαρρυντικές για αγορά, πολύ πιο μπροστά από τις υπερβολικές ετικέτες (12%)».

Η σημασία της αισθητικής

Ευαίσθητοι στις εικονοκλαστικές ετικέτες, οι οποίες μπορούν να βρεθούν συχνά στη γκάμα στις μπίρες craft, οι νέοι και περιστασιακοί καταναλωτές προσαρμόζουν τις αγορές τους στις θεσμοθετημένες ετικέτες για τις ανάγκες ενός οικογενειακού γεύματος ή πιο επίσημων στιγμών από ένα απεριτίφ με φίλους.

Πρέπει να πούμε ότι όλες οι ηλικίες δίνουν σημασία στις ετικέτες (64%) και τις θεωρούν έναυσμα για αγορές (69%). Γνωρίζοντας ότι «η αναφορά στο κτήμα (75%) και στον οινοποιό (47%) παραμένει ουσιαστική» η έρευνα αναδεικνύει και το εξής: οι τακτικοί καταναλωτές είναι πιο προσεκτικοί στην εμφάνιση του μπουκαλιού (77%) από τους περιστασιακούς καταναλωτές (72%) και τους μη καταναλωτές (52%), αναδεικνύοντας ότι η σημασία της αισθητικής ισχύει ακόμη για τους γνώστες.

 

 

Πηγή: ot.gr

πριν από 13 λεπτά
Υγεία

Ποιοι είναι οι «πρωινοί» υδατάνθρακες που βοηθούν στην απώλεια βάρους

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 2 ώρες
Αθλητικά

Conference League: Άλωσε την Φλωρεντία η ΑΕΚ και φουλάρει για πρόκριση

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 2 ώρες
Αθλητικά

Europa League: Νίκησε τη Στουρμ και βλέπει 8άδα ο Παναθηναϊκός

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 4 ώρες
Υγεία

Καρκίνος του εντέρου: Ποιο ρόφημα μειώνει τον κίνδυνο σχεδόν κατά 20%

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 4 ώρες
Style

Αυτά τα 2 ζώδια είναι καρμικό να επιτύχουν στη ζωή τους

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 4 ώρες
Αθλητικά

Ένταση στη Φλωρεντία μεταξύ οπαδών της ΑΕΚ και της αστυνομίας (βίντεο)

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 4 ώρες
Πολιτική

Γεωργιάδης για Novartis: «Αλέξη μήπως στην επανέκδοση της Ιθάκης θα ήθελες να μας ζητήσεις συγγνώμη;»

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 4 ώρες
Style

Κλήρωση Τζόκερ 27/11/2025: Αυτοί είναι οι τυχεροί αριθμοί που κερδίζουν 2.200.000 ευρώ

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 4 ώρες
Πολιτική

«Πυρά» Κωνσταντοπούλου: Εγκληματική οργάνωση στον ΟΠΕΚΕΠΕ

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 4 ώρες
Κρήτη

Πολάκης για ΟΠΕΚΕΠΕ: «Η κυβέρνηση Μητσοτάκη εκδικείται τους πραγματικούς αγροτοκτηνοτρόφους – Στην Κρήτη ξεσηκώνονται ξανά»

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →