Ο (κακός) υπολογισμός του ΕΦΚΑ
Σε παγίδα υπερφορολόγησης και αποκλεισμού από το «δώρο» των 250 ευρώ του προσεχούς Νοεμβρίου έχουν πιαστεί πολλοί συνταξιούχοι χηρείας.
Λόγω αδυναμίας (;) του ΕΦΚΑ να αποδώσει τις νόμιμες συντάξεις, πολλές χήρες (συνήθως, αλλά και άνδρες που λαμβάνουν σύνταξη λόγω θανάτου), αποκλείονται της ενίσχυσης, ενώ ταυτόχρονα εμφανίζονται σαν οφειλέτες στο ασφαλιστικό σύστημα.
Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση δεν διορθώνει το πρόβλημα, αφενός για να μην αποκαλυφθεί ότι οι συντάξεις χηρείας μετατρέπονται σε επιδόματα μετά την τριετία, όταν περιορίζονται στο 35% της αρχικής σύνταξης, σε περίπτωση απασχόλησης του δικαιούχου ή λήψης σύνταξης εξ ιδίου δικαιώματος, και αφετέρου για να μην καταλογιστούν τα επιπλέον ποσά και κληθεί ο/η συνταξιούχος να τα επιστρέψει. Χωρίς, μάλιστα, να ευθύνεται. Και όλα αυτά εν μέσω αποσάθρωσης του κυβερνητικού σχήματος λόγω σκανδάλων κ.α.
Έτσι, το πρόβλημα ξεκινά από τη συνέχιση της καταβολής της δεύτερης σύνταξης (χηρείας) στο 70% της αρχικής του άμεσα ασφαλισμένου. Καίτοι ο δικαιούχος σύζυγος εργάζεται ή συνταξιοδοτείται εξ ιδίου δικαιώματος.
Σε αυτές τις περιπτώσεις, οι οποίες είναι πολύ διαδεδομένες στους ασφαλισμένους του ΙΚΑ, των ειδικών ταμείων, του ΟΑΕΕ κ.λπ. και λιγότερο στο Δημόσιο, καθόλου, δε, στον πρώην ΟΓΑ, οι ασφαλισμένοι:
- Εμφανίζονται σαν οφειλέτες στον ΕΦΚΑ χωρίς να ευθύνονται.
- Τύποις λαμβάνουν διπλάσια (70%) σύνταξη από αυτή που δικαιούνται (35%).
- Πληρώνουν επιπλέον φόρο στον βαθμό που εκ παραλλήλου εργάζονται ή συνταξιοδοτούνται, άρα αθροίζεται μεγαλύτερο ετήσιο εισόδημα (από δύο πηγές).
- Καταβάλλουν υψηλότερες εισφορές Υγείας (6% από κάθε πηγή, σε πολλές δε περιπτώσεις συντάξεων χηρείας από τέσσερις πηγές, κύρια και επικουρική του θανόντος και κύρια και επικουρική εξ ιδίου δικαιώματος).
- Υπάγονται, σε πολλές περιπτώσεις, στην καταβολή Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχου (ΕΑΣ) καθώς αθροίζουν επικουρικές συντάξεις πάνω από 300 ευρώ ή κύριες πάνω από 1.433 ευρώ.
- Και τώρα, καθώς σε ορισμένες περιπτώσεις το ετήσιο εισοδήματα εμφανίζεται, πλασματικά, πάνω από 14.000 ευρώ (όριο ετήσιου εισοδήματος), αποκλείονται του «δώρου» των 250 ευρώ που θα καταβληθεί τον προσεχή Νοέμβριο.
Να σημειωθεί ότι εκτός από το όριο του ετήσιου εισοδήματος, υπάρχουν και οι εξής προϋποθέσεις για τη χορήγηση της ενίσχυσης:
α) Να έχουν συμπληρώσει το 65ο έτος της ηλικίας τους στις 31 Δεκεμβρίου του προηγούμενου έτους από το έτος αναφοράς. Δεν ισχύει για τους συνταξιούχους αναπηρίας.
β) Το ετήσιο συνολικό οικογενειακό εισόδημά τους, ανεξαρτήτως της πηγής προέλευσης, φορολογούμενο και απαλλασσόμενο, πραγματικό και τεκμαρτό, δεν υπερβαίνει για το εκάστοτε προηγούμενο φορολογικό έτος το ποσό των 14.000 ευρώ για τον άγαμο και των 26.000 ευρώ για τον έγγαμο ή για το μέρος συμφώνου συμβίωσης.
γ) Το σύνολο της αξίας της ακίνητης περιουσίας υπόχρεου, συζύγου ή μέρους συμφώνου συμβίωσης και εξαρτώμενων τέκνων δεν υπερβαίνει, με βάση την πράξη διοικητικού προσδιορισμού Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ) εκάστου έτους αναφοράς, το ποσό των 200.000 ευρώ για τον άγαμο και των 300.000 ευρώ για τον έγγαμο ή για το μέρος συμφώνου συμβίωση.
Πηγή: Ieidiseis.gr

Δημοφιλή
Ηράκλειο: Έφυγε ο «Μαστρο-Κώστας»: Ο άνθρωπος που συνέβαλε στην ανάπτυξη του τουρισμού στη Χερσόνησο
«Ο γιος μου είναι άγγελος» λέει ο πατέρας του 52χρονου γυναικολόγου που συνελήφθη για πορνογραφία ανηλίκων
Θλίψη στο Ρέθυμνο: Έφυγε από τη ζωή η Αμαλία Νικολουδάκη σε ηλικία μόλις 43 ετών
Από πού πήραν το όνομά τους οι συνοικίες του Ηρακλείου; Η ιστορία πίσω από ονόματα που χρησιμοποιούμε καθημερινά
Ελεύθεροι επαγγελματίες: Ποιοι δεν θα επωφεληθούν από τις νέες φορολογικές αλλαγές του 2027
Θλίψη στο Ηράκλειο για την Ελευθερία που «έφυγε» μόλις στα 37 της χρόνια
Συναγερμός για εξαφάνιση 16χρονης στα Χανιά
Επίδομα 400 ευρώ: «Κλείδωσε» η ημερομηνία πληρωμής – Πότε μπαίνει στους λογαριασμούς
Ρούλα Πισπιρίγκου: Πληροφορίες ότι διαγνώστηκε με καρκίνο στον λάρυγγα – Τι αναφέρθηκε για την υγεία της