Το φαινόμενο γίνεται ιδιαίτερα επικίνδυνο σε αυτοκινητοδρόμους ή λεωφόρους ταχείας κυκλοφορίας
Ένας από τους συνηθέστερους λόγους πρόκλησης ατυχημάτων στην Ελλάδα, αλλά και στην Ευρώπη, είναι η αδυναμία –ή πολλές φορές και απροθυμία– των οδηγών να διατηρούν ασφαλείς αποστάσεις από το προπορευόμενο όχημα.
Το φαινόμενο γίνεται ιδιαίτερα επικίνδυνο σε αυτοκινητοδρόμους ή λεωφόρους ταχείας κυκλοφορίας, όπου οι ταχύτητες είναι υψηλότερες, καθώς αυξάνεται τόσο η απόσταση φρεναρίσματος όσο και η σφοδρότητα μιας ενδεχόμενης σύγκρουσης.
Ενδεικτικά, σχετικές έρευνες έχουν δείξει ότι αν οι οδηγοί τηρούσαν απόσταση περίπου 15 μέτρων στον αυτοκινητόδρομο, τα τροχαία ατυχήματα λόγω μη τήρησης αποστάσεων θα μπορούσαν να μειωθούν έως και 50%.
Η σημασία τήρησης των αποστάσεων τονίζεται και στον ΚΟΚ, ο οποίος προβλέπει πρόστιμο 80 ευρώ για σχετική παράβαση.
Ωστόσο, αυτό που ο νόμος δεν καθορίζει επακριβώς είναι το απαιτούμενο όριο της απόστασης αυτής, αφήνοντας την εκτίμηση αυτή στην Τροχαία αλλά και στους ίδιους τους οδηγούς.
Έτσι, συχνά παρατηρείται το φαινόμενο κάποιοι να «κολλάνε» επικίνδυνα στον προφυλακτήρα του μπροστινού οχήματος, είτε για να πιέσουν να παραμερίσει στην δεξιά λωρίδα, είτε για να του υποδείξουν να αυξήσει ταχύτητα.
Παρότι υπάρχουν μερικές έξυπνες πρακτικές να αντιμετωπιστούμε με ασφάλεια αυτή η συμπεριφορά, είναι εξίσου σημαντικό να γνωρίζουμε πώς να αποφεύγουμε εμείς οι ίδιοι να γίνουμε πηγή κινδύνου, είτε από βιασύνη μας, είτε από απροσεξία.
Σε αυτό το πρόβλημα έρχεται να δώσει λύση ο χρυσός κανόνας των 3 δευτερολέπτων, ένα απλό και αποτελεσματικό κόλπο που μας βοηθά να ελέγξουμε αν κινούμαστε με ασφάλεια και αν τηρούμε τα απαιτούμενα όρια.
Το κόλπο αυτό επιτάσσει να διατηρείται απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, η οποία αντιστοιχεί στο διάστημα που θα καλυφθεί σε συγκεκριμένη ταχύτητα μέσα σε αυτόν τον χρόνο.
Για να το υπολογίσουμε, είναι καλύτερο να επιλέξουμε ένα σταθερό σημείο του δρόμου όπως, για παράδειγμα, μια πινακίδα.
Μόλις το όχημα που προπορεύεται περάσει από το σημείο αυτό, μετράμε τον χρόνο που χρειάζεται το δικό μας αυτοκίνητο για να φτάσει στο ίδιο σημείο.
Αν η απόσταση είναι τρία δευτερόλεπτα ή περισσότερα, τότε διατηρείται επαρκής απόσταση ασφαλείας.
Αν είναι μικρότερη, πρέπει να την αυξήσουμε άμεσα.
Εναλλακτικά, μπορεί να εφαρμοστεί και ο «κανόνας του τετραγώνου».
Σε αυτή την περίπτωση, πολλαπλασιάζουμε το πρώτο ψηφίο του ορίου ταχύτητας με τον εαυτό του και βρίσκουμε την ελάχιστη απαιτούμενη απόσταση σε μέτρα.
Για παράδειγμα, σε δρόμο με όριο 90 χλμ./ώρα, κάνουμε τον υπολογισμό 9×9=81 μέτρα,σε όριο 130 χλμ./ώρα, 13×13=169 μέτρα κ.ο.κ..
Προσοχή, βέβαια, πρέπει να δίνεται στο οδόστρωμα και στην κατάσταση του.
Σε περίπτωση βροχής, η απόσταση πρέπει να διπλασιάζεται, ενώ σε χιονισμένο δρόμο πρέπει να τριπλασιάζεται.
Πηγή: CAR AND MOTOR.GR
Δημοφιλή
Απόφαση σταθμός για τους άνω των 60 - Ποιοι δεν βγαίνουν στη σύνταξη
Νησιά σε καθεστώς… take away - Οι τουρίστες γυρνούν την πλάτη στην εστίαση
Τι λέει ο Γεωργιάδης για τη γυναίκα έχασε τη ζωή της στην Αίγινα εξαιτίας έλλειψης οδηγού ασθενοφόρου στο Κέντρο Υγείας
Νέες ταυτότητες: Πότε λήγει η προθεσμία για την υποχρεωτική αντικατάστασή τους
ΕΦΚΑ: Σήμερα η πληρωμή των αναδρομικών – Ποιους αφορά
Με αίμα βάφτηκε ξανά η άσφαλτος: Νεκρός 30χρονος οδηγός μηχανής σε τροχαίο
ΟΠΕΚΕΠΕ: Λιγότεροι κατά 100 χιλιάδες οι αγρότες που υπέβαλαν αιτήσεις επιδότησης
Συντάξεις Σεπτεμβρίου: Τι ώρα θα μπουν σήμερα Τρίτη (26/8) τα λεφτά στους λογαριασμούς των συνταξιούχων
Viral ο μικρός Κρητικός που φλερτάρει νεαρή κοπέλα με μπικίνι - «Έλα να πάμε στο νησί»