Ηράκλειο: 19oC

Πόσα άλογα κόβει το air condition από τον κινητήρα; (βίντεο)

28.06.2025, 13:15

Τι έδειξε η οθόνη του δυναμόμετρου;

Όσοι έχουν οδηγήσει (ή οδηγούν ακόμα) παλιότερα αυτοκίνητα, θα γνωρίζουν πως η ενεργοποίηση του air condition συνοδεύεται από απώλεια ισχύος. Αυτό το χαρακτηριστικό «κόψιμο» στην απόδοση, μετά το κομπλάρισμα του συμπιεστή. Στα σύγχρονα μοντέλα, με τα τούρμπο βενζίνης ή πετρελαίου, τους ηλεκτροκινητήρες και τις σεμιναριακές καμπύλες ροπής, το φαινόμενο είναι ανεπαίσθητο. Σε κατασκευές μέτριας ιπποδύναμης 20ετίας και άνω, όμως, κάνει με το παραπάνω αισθητή την παρουσία του.

Κάτι απολύτως λογικό, καθώς ο κομπρέσορας του air condition παίρνει κίνηση από τον κινητήρα. Όσο μεγαλύτερη η δύναμη, τόσο λιγότερο αισθητή η απώλεια – και τούμπαλιν: όσο πιο αδύναμο το μοτέρ, τόσο πιο έντονο το «γονάτισμα». Αυτό που μας έκανε να κλείνουμε τον κλιματισμό στις ανηφόρες, προκειμένου να βοηθάμε το τράβηγμα του κινητήρα. Πόσα άλογα, τελικά, χάνονται με το πάτημα του μπουτόν που γράφει «A/C» ή φέρει μια νιφάδα πάνω του; Οι Ρώσοι αποφάσισαν να το εξακριβώσουν, χρησιμοποιώντας ένα καινούργιο αυτοκίνητο μεν, παλαιάς κοπής δε. Το Lada Niva Travel ανανεώθηκε πρόσφατα και απέκτησε νέο κινητήρα, αλλά οι ρίζες του πηγαίνουν μέχρι το 2003.Tότε, δηλαδή, που πρωτομπήκε ο 1.700άρης τετρακύλινδρος (εφεξής 1.8 λίτρα και 90 άλογα) στο μηχανοστάσιο του ρωσικού εργαλείου, με απόδοση 80 ίππων στις 5.200 σ.α.λ. και 127 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Προκειμένου να διαπιστωθούν οι απώλειες λόγω air condition, το αυτοκίνητο μετρήθηκε δυο φορές κανονικά και άλλες δυο με τον κλιματισμό ενεργοποιημένο.

Τι έδειξε η οθόνη του δυναμόμετρου; Kαταρχάς μεγάλες απώλειες μετάδοσης. Τη στιγμή που ο στρόφαλος παράγει 79 ίππους και 118,6 Nm ροπής, στους τροχούς καταλήγουν μόλις 49,3 άλογα και 78,8 Nm! Η τετρακίνηση με τα τρία διαφορικά και το βοηθητικό κιβώτιο επιβαρύνει τα μέγιστα, με το μοτέρ να καλείται να αντιμετωπίσει και την τροφοδοσία του κλιματισμού. Κόντρα σε ό,τι περιμένει κάποιος, ωστόσο, τα «δανεικά» δεν είναι πολλά. Στα 73,7 άλογα και 110,7 Nm πέφτει το νεύρο του στρόφαλου, με τους τροχούς να παραλαμβάνουν 45,4 ίππους και 72,2 Nm.

Χοντρικά, λοιπόν, μιλάμε για απώλειες της τάξης των 4-5 ίππων και 8-10 Nm ροπής. Φυσικά τα αποτελέσματα ποικίλουν από air condition σε air condition κι από μοτέρ σε μοτέρ, όμως παίρνουμε μια καλή ιδέα. Εξίσου πειστική είναι και η εξήγηση στο γιατί τα παλαιότερα αυτοκίνητα αγκομαχούν μόλις ανάβει ο κλιματισμός: απλούστατα, δεν είναι αρκετά δυνατά. Άλλο να ενεργοποιείς το air condition σε ένα καινούργιο 1.500άρι τούρμπο Hyundai i30, άλλο σε BMW 318i E36.

Πηγή: autogreeknews.gr

πριν από 4 λεπτά
Πολιτική

Σε πλήρη εφαρμογή το νέο επιχειρησιακό σχέδιο αστυνόμευσης σε καταυλισμούς Ρομά

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 5 λεπτά
Πολιτική

Ο Μανόλης Χνάρης σε συνάντηση με τον Ευρωπαίο Επίτροπο Christophe Hansen στη Βουλή

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 6 λεπτά
Πολιτική

Πιερρακάκης: «Απαλλαγή ΕΝΦΙΑ σε συγκεκριμένα χωριά μέχρι 1700 κατοίκους»

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 12 λεπτά
Style

Αυτά τα ζώδια έχουν εμμονή το ένα με το άλλο

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 13 λεπτά
Πολιτισμός

Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων: Το Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας Ημαθίας κατέκτησε το πρώτο βραβείο

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 16 λεπτά
Πολιτική

Πηγές ΝΔ – ΟΠΕΚΕΠΕ: «Η Νέα Δημοκρατία απέδειξε και σήμερα απόλυτη διαφάνεια και συνέπεια»

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 21 λεπτά
Ελλάδα

Αιματηρή ληστεία στον Αλιάκμονα: «Τα παιδιά σοκαρίστηκαν και τον παρακαλούσαν να μη τους σκοτώσει» λεέι ο πατέρας του νεαρού (φωτο)

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 22 λεπτά
Κόσμος

Μυστήριο στις ΗΠΑ: Εντοπίστηκε δέμα με «ύποπτη λευκή σκόνη» σε στρατιωτική βάση – Αρκετοί διακομίστηκαν στο νοσοκομείο

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 26 λεπτά
Ταξίδια

World Travel Market Λονδίνου 2025: Το Ιόνιο στην κορυφή των προτιμήσεων των Βρετανών ταξιδιωτών

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 29 λεπτά
Ελλάδα

Σοβαρή καταγγελία: «Μου έκαναν γαστροσκόπηση χωρίς αναισθησία σε δημόσιο νοσοκομείο»

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →