Αν το δώρο των Χριστουγέννων δεν καταβληθεί από τον εργοδότη έως τις 21 Δεκεμβρίου τότε καθίσταται παράνομο και ο εργοδότης διώκεται
«Ανάσα» για χιλιάδες μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα είναι η καταβολή του δώρου των Χριστουγέννων, η καταληκτική ημερομηνία του οποίου είναι η 21η Δεκεμβρίου.
Η περίοδος που μετράται για την καταβολή του είτε ολόκληρου, είτε αναλογικά είναι το χρονικό διάστημα από 1ης Μαΐου μέχρι 31ης Δεκεμβρίου κάθε έτους.
Το ολόκληρο δώρο είναι ίσο με έναν μηνιαίο μισθό για τους αμειβόμενους με μισθό και με 25 ημερομίσθια για τους αμειβόμενους με ημερομίσθιο.
Αν η εργασιακή σχέση είναι μικρότερη του παραπάνω προβλεπόμενου διαστήματος τότε το δώρο Χριστουγέννων υπολογίζεται ως εξής: 2/25 του μηνιαίου μισθού ή 2 ημερομίσθια – ανάλογα με το πώς αμείβονται – για κάθε 19 ημερολογιακές ημέρες διάρκειας της εργασιακής σχέσης. Ακόμα και οι μισθωτοί που εργάστηκαν χρονικό διάστημα μικρότερο των 19 ημέρων δικαιούνται ανάλογο κλάσμα του δώρου. Εκτός από την περίπτωση που η εργασία παρασχέθηκε χωρίς διακοπή όλο το διάστημα από την 1η Μαΐου έως την 31η Δεκεμβρίου, στο διάστημα αυτό συνυπολογίζονται και όλες οι ημέρες που οι εργαζόμενοι-ες απουσιάζουν νόμιμα από την εργασία τους (π.χ. με ετήσια άδεια, με άδεια μητρότητας).
Δείτε πόσο είναι το «δώρο» σας
Στην εφαρμογή του ΚΕ.Π.Ε.Α. μπορείτε να υπολογίσετε πόσο δώρο χριστουγέννων δικαιούστε: https://kepea.gr/calc-doro-xristoygennon.php.
Παράνομη η μη καταβολή του.
Αν το δώρο των Χριστουγέννων δεν καταβληθεί από τον εργοδότη έως τις 21 Δεκεμβρίου τότε καθίσταται παράνομο και ο εργοδότης διώκεται.
Όπως ενημερώνει το Κέντρο Πληροφόρησης Εργαζομένων και Ανέργων
Η καταβολή του δώρου Χριστουγέννων πρέπει να γίνει έως τις 21/12 ενώ η ημερομηνία 31/12 αποτελεί δήλη ημέρα και είναι το απώτερο χρονικό σημείο καταβολής του.
Σύμφωνα με το newsbomb.gr, σε περίπτωση που το δώρο δεν καταβληθεί έγκαιρα, οι εργαζόμενοι μπορούν να προσφύγουν στην οικεία Επιθεώρηση Εργασίας προκειμένου να συνταχθεί μηνυτήρια αναφορά.
Η μηνυτήρια αναφορά διαβιβάζεται στον Εισαγγελέα για την άσκηση ατομικής δίωξης σε βάρος του εργοδότη ενώ παράλληλα διαβιβάζεται και στο οικείο αστυνομικό τμήμα για την κίνηση της αυτόφωρης διαδικασίας.
Βέβαια, οι εργαζόμενοι μπορούν να υποβάλλουν και ατομικά έκκληση στην αρμόδια εισαγγελία (χωρίς παράβολο αν έχει δημοσιευθεί σε ΦΕΚ ο πρόσφατος νόμος περί τροποίησης του Πτωχευτικού Κώδικα κλπ).
Για την υποβολή της μηνυτήριας αναφοράς στην Επιθεώρηση Εργασίας οι εργαζόμενοι δεν πληρώνουν παράβολο.

Δημοφιλή
Ποιο είναι το βαθύτερο σημείο της θάλασσας γύρω από την Κρήτη και τι υπάρχει εκεί κάτω;
Φράγμα Αποσελέμη: Πάνω από 6,6 εκατ. κυβικά νερού από την κακοκαιρία και παράλληλη στήριξη από τον ΟΑΚ στους παραγωγούς!
Η ζωή γίνεται πολύ καλύτερη για 5 ζώδια μέχρι τις 23 Οκτωβρίου
Μεσαρά: Έκλεισε το Φράγμα Φανερωμένης – Πόσο νερό έχει σήμερα
Νικόλαος Νικολαΐδης στο CRETAONE 102,3: «Χάνουμε εκατομμύρια κυβικά νερού από κακοδιαχείριση και διαρροές»
Κύκλωμα που εξαπατούσε τον ΕΦΚΑ: Αδαμαντίδης, Θώδη, Ηλιάδη, Στανίση και ακόμη 9 τραγουδιστές εμφανίζονταν ως ασφαλισμένοι
Σε έκτακτη ανάγκη Βασιλειές και Σκαλάνι στον Δήμο Ηρακλείου
Θλίψη στο Ηράκλειο: «Έφυγε» ο Γιάννης Ηλιάκης – Πένθος για τη Βαγγελιώ Σχοιναράκη
Γαστρεντερίτιδα στο Ρέθυμνο: 70 περιστατικά σε μία ημέρα – Ψάχνουν την πηγή, ελέγχουν την ύδρευση