Ηράκλειο: 27oC
CretaOne Radio 102,3 Δείτε Ζωντανά
Ακούστε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3
Δείτε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3

Προσθέστε χρόνια ζωής ξεκινώντας από το πιάτο σας

29.08.2024, 11:59

Δείτε τι αποκαλύπτει νέα βρετανική μελέτη

Η υιοθέτηση μιας υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής θα μπορούσε να προσθέσει έως και 8,5 χρόνια ζωής σε μια 40χρονη γυναίκα και 9 επιπλέον χρόνια σε έναν άνδρα. Αυτό δείχνει νέα βρετανική μελέτη που δημοσιεύεται στο Nature Food, τονίζοντας ότι η αντικατάσταση ανθυγιεινών τρoφίμων από πιο υγιεινές επιλογές είναι μια ωφέλιμη κίνηση για όλους τους ανθρώπους, ανεξαρτήτως ηλικίας.

Ειδικότερα, όπως αναφέρει το ygeiamou.gr, η μελέτη παρατήρησε ότι η σημαντικότερη διατροφική παρέμβαση που μπορείτε να κάνετε είναι να μειώσετε την κατανάλωση σακχαρούχων ποτών και επεξεργασμένων κρεάτων, όπως τα λουκάνικα και το μπέικον, αντικαθιστώντας τα με τρόφιμα, όπως οι ξηροί καρποί και τα δημητριακά ολικής άλεσης.

Η παρέμβαση αυτή βασίζεται στον διατροφικό οδηγό Eatwell του Εθνικού Συστήματος Υγείας της Αγγλίας (NHS), το οποίο συστήνει στους ανθρώπους να καταναλώνουν καθημερινά πέντε μερίδες φρούτων και λαχανικών, αρκετά αμυλούχα και πλούσια σε πρωτεΐνες τρόφιμα και, ταυτόχρονα, να μειώσουν την πρόσληψη τροφών με υψηλήπεριεκτικότητα σε λιπαρά, νάτριο και σάκχαρα.

«Η υγιεινή διατροφή μπορεί να αποτρέψει σοβαρούς κινδύνους για την υγεία, όπως μια καρδιακή προσβολή ή ένα εγκεφαλικό επεισόδιο, τα οποία μπορεί να οδηγήσουν σε πρόωρο θάνατο», τόνισε ο καθηγητής Lars Thadnes από το Πανεπιστήμιο του Bergen, που ηγήθηκε της μελέτης. Οι άνθρωποι που προσαρμόζουν τη διατροφή τους σε ένα όσο το δυνατόν πιο υγιεινό μοτίβο συμβάλλουν σημαντικά στην επίτευξη του στόχου για μείωση των θανάτων που μπορούν να αποφευχθούν, επισημαίνει ο ίδιος. «Βασική προτεραιότητα αποτελεί ο περιορισμός της κατανάλωσης σακχαρούχων ποτών, όπως τα αναψυκτικά και επεξεργασμένων κρεάτων και η ενίσχυση της πρόσληψης δημητριακών ολικής αλέσεως και ξηρών καρπών», πρόσθεσε.

Η έρευνα συμπεριέλαβε 467.354 συμμετέχοντες της μελέτης UK Biobank, οι οποίοι συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια που αφορούσαν στη διατροφή που είχαν ακολουθήσει όλο τον προηγούμενο χρόνο. Οι συμμετέχοντες παρακολουθήθηκαν για πολλά χρόνια, έως τον θάνατό τους, έτσι ώστε να διαπιστωθεί ποια είδη διατροφής συνδέονται με τη μακροζωία. Η μελέτη αποκάλυψε ότι όσοι ακολουθούσαν μια ανθυγιεινή διατροφή -αποτελούμενη από μικρές ποσότητες λαχανικών, φρούτων, δημητριακών ολικής άλεσης, ξηρών καρπών, οσπρίων, ψαριών, λευκού κρέατος και γαλακτοκομικών προϊόντων και σημαντικές ποσότητες επεξεργασμένου κρέατος, σακχαρούχων ποτών, αυγών και επεξεργασμένων δημητριακών, όπως λευκό ψωμί, λευκό ρύζι και μπισκότα- ανήκαν στο 1/5 των ανθρώπων κινδύνευαν περισσότερο από πρόωρο θάνατο.

Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι εκείνοι που ακολουθούσαν την πιο υγιεινή διατροφή εξασφάλιζαν και τα μεγαλύτερα οφέλη μακροζωίας. Πρόκειται για ανθρώπους που κατανάλωναν σημαντικές ποσότητες λαχανικών, ξηρών καρπών, οσπρίων, γαλακτοκομικών προϊόντων και χαμηλές ποσότητες επεξεργασμένου κρέατος, επεξεργασμένων δημητριακών, κόκκινου κρέατος αυγών και σακχαρούχων ροφημάτων.

Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι εάν τα άτομα με πιο ανθυγιεινή διατροφή μετακινούνταν σε πιο υγιεινές επιλογές, θα μπορούσαν να προσθέσουν περισσότερο από μια δεκαετία στο προσδόκιμο ζωής τους στην ηλικία των 40 ετών και περισσότερα από 5 χρόνια κάνοντας αυτές τις αλλαγές στην ηλικία των 70 ετών.

Η μελέτη, μάλιστα, επιβεβαίωσε ότι τα οφέλη μιας υγιεινής διατροφής στη μακροζωία εξακολουθούν να ισχύουν ακόμη και μετά τον συνυπολογισμό άλλων παραγόντων του τρόπου ζωής, όπως το κάπνισμα, η κατανάλωση αλκοόλ, τα επίπεδα άσκησης και η ηλικία.

Οι ερευνητές υπογραμμίζουν, τέλος, τη σημασία των ευρημάτων τους, αναφέροντας ότι εκατοντάδες χιλιάδες θανάτους κάθε χρόνο οφείλονται στην ανθυγιεινή διατροφή.

Προσθέστε το cretaone.gr ως προτιμώμενη πηγή στο Google
πριν από 1 λεπτό
Ηράκλειο

Πρόγνωση Κολυδά: Θυελλώδεις άνεμοι το Δεκαπενταύγουστο – Έως 126 χλμ. οι ριπές στο Κρητικό

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 2 λεπτά
Ελλάδα

Ταυτοποιήθηκε ο οδηγός του βυτιοφόρου που έκανε επικίνδυνη προσπέραση σε τυφλό σημείο στη Λίμνη Πλαστήρα

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 3 λεπτά
Ηράκλειο

Πρόβλημα στις τηλεφωνικές γραμμές της ΕΛ.ΑΣ. στο Ηράκλειο

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 4 λεπτά
Ελλάδα

Εύβοια: Χειροβομβίδα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου εντοπίστηκε σε παλιά αποθήκη

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 11 λεπτά
Ελλάδα

Νέο ρεκόρ για τη Fraport Greece: Στα 6,9 εκατομμύρια οι επιβάτες τον Ιούλιο (+5,4%)

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 18 λεπτά
Κρήτη

Χανιά: Μασκοφόρος λήστεψε 85χρονο ιδιοκτήτη καντίνας μέσα στο σπίτι του

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 20 λεπτά
Ελλάδα

Εξαφανίστηκε 70χρονος στη Λαμία: Σε κίνδυνο η ζωή του – Πάσχει από άνοια

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 20 λεπτά
Κρήτη

Χανιά: Ελεύθερος με περιορισμούς όρους ο 21χρονος φοιτητής για τα ναρκωτικά σε δέματα

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 28 λεπτά
Ελλάδα

Φωτιά στο Βαρθολομιό Ηλείας: Επιχειρούν ισχυρές πυροσβεστικές δυνάμεις – Μήνυμα του 112

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 29 λεπτά
Κόσμος

Έκρηξη στο λιμάνι του Ρότερνταμ: Ένας νεκρός και πολλοί τραυματίες

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →