Ήταν ο ανώτερος κυβερνήτης στο Boeing 787 Dreamliner που απογειώθηκε με προορισμό το Λονδίνο
«Να προσέχεις τον πατέρα μου. Θα επιστρέψω σύντομα». Αυτά ήταν τα τελευταία λόγια του κυβερνήτη της πτήσης της Air India που συνετρίβη στις 12 Ιουνίου στο Αχμενταμπάντ, σε φύλακα του συγκροτήματος διαμερισμάτων στο οποίο διέμενε, λίγο πριν αναχωρήσει για τη δουλειά του.
Ο 56χρονος Σουμίτ Σαμπαρβάλ, πιλότος με πάνω από 8.200 ώρες πτήσης, ήταν ο ανώτερος κυβερνήτης στο Boeing 787 Dreamliner που απογειώθηκε με προορισμό το Λονδίνο, αλλά συνετρίβη μόλις 30 δευτερόλεπτα μετά την απογείωση, παρασύροντας στον θάνατο 260 άτομα.
Από τα θύματα, οι 241 ήταν επιβάτες και πλήρωμα του αεροσκάφους, ενώ άλλοι 19 σκοτώθηκαν στο έδαφος όταν το αεροπλάνο συνετρίβη σε κατοικημένη περιοχή, τυλιγμένο στις φλόγες.
Το κρίσιμο ερώτημα των διακοπτών καυσίμου
Η προκαταρκτική έκθεση της Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων φέρνει στο φως ένα γεγονός που προκαλεί εντύπωση και προβληματισμό: οι δύο διακόπτες παροχής καυσίμου, οι οποίοι συνήθως παραμένουν ενεργοποιημένοι καθ’ όλη τη διάρκεια της πτήσης, βρέθηκαν στη θέση “cutoff”, δηλαδή απενεργοποιημένοι, λίγο μετά την απογείωση. Η καταγραφή από το μαύρο κουτί δείχνει σύγχυση στο πιλοτήριο και προσπάθεια να ενεργοποιηθούν ξανά οι διακόπτες, αλλά ήταν ήδη αργά.
Σύμφωνα με ειδικούς, το να στραφούν και οι δύο διακόπτες στη θέση “cutoff” απαιτεί χειροκίνητη και συνειδητή ενέργεια. Ο πιλότος και ο συγκυβερνήτης φέρονται να αντάλλαξαν φράσεις όπως: «Γιατί τους έκοψες;» και «Δεν το έκανα εγώ».
Ο χαρακτήρας του κυβερνήτη και η προσωπική του ιστορία
Παρά τις ενδείξεις για πιθανά σφάλματα ή ακόμα και σκόπιμη ενέργεια, φίλοι και συνάδελφοι υπερασπίζονται τον Σαμπαρβάλ. Ο Νιλ Πέις, πρώην συνεργάτης του, τον περιγράφει ως «τον πιο ευγενικό και ταπεινό άνθρωπο που θα μπορούσες να πετάξεις μαζί του». Ο Κάπτεν Καπίλ Κοχάλ τον αποκαλεί «ήρωα με ευγενική ψυχή», που παρά το παρατσούκλι του “Sad Sack” λόγω των μελαγχολικών του ματιών, είχε βαθιά ανθρωπιά και εσωτερική δύναμη.
Μετά τον θάνατο της μητέρας του το 2022, ο Σαμπαρβάλ μετακόμισε από το Δελχί στη Βομβάη για να φροντίζει τον 90χρονο πατέρα του, με τον οποίο ήταν αχώριστος. Ο φύλακας της πολυκατοικίας του, Σουνίλ Λοκχάντε, ανέφερε ότι ο πιλότος τον βοηθούσε οικονομικά και του χάριζε συχνά φρούτα και τρόφιμα.
Ζητήματα ψυχικής υγείας
Η έρευνα εστιάζει πλέον και στην ψυχολογική κατάσταση του κυβερνήτη, καθώς συνάδελφοί του φέρεται να είχαν εκφράσει ανησυχίες για την ψυχική του υγεία. Παρά το γεγονός ότι είχε κριθεί «ιατρικά ικανός» από την Air India, το ενδεχόμενο μίας «πιλοτικής αυτοκτονίας» δεν έχει αποκλειστεί από τις αρχές.
Ωστόσο, οι συγγενείς θυμάτων απορρίπτουν τις υποθέσεις αυτές. Ο 28χρονος Αμίν Σιντίκι, που έχασε τον γαμπρό, τη γυναίκα και την τετράχρονη κόρη τους, δήλωσε: «Αυτό είναι συγκάλυψη για να προστατεύσουν την Air India και την κυβέρνηση. Δεν δεχόμαστε αυτό το πόρισμα».
Το τεχνικό σκέλος και τα ερωτήματα για την Boeing
Παρότι δεν βρέθηκαν επικίνδυνα φορτία στο αεροσκάφος, ούτε εμφανείς μηχανικές βλάβες ή πλεονάζον βάρος, ειδικοί στην αεροπλοΐα υπενθυμίζουν ότι το 2018 η FAA είχε προειδοποιήσει για προβλήματα με τους διακόπτες καυσίμου σε ορισμένα Boeing 737. Δεν έχει διευκρινιστεί αν το ίδιο ισχύει για το συγκεκριμένο Dreamliner.
Σύμφωνα με την έκθεση, οι διακόπτες βρέθηκαν τελικά στη θέση «run», γεγονός που δείχνει ότι είχε επιχειρηθεί επανεκκίνηση των κινητήρων. Ο ένας κινητήρας άναψε, αλλά δεν απέδωσε ισχύ, ενώ ο άλλος βρισκόταν στη διαδικασία ανάφλεξης όταν το αεροπλάνο συνετρίβη.
Πηγή: protothema.gr
Σύνοψη άρθρου
- Ο κυβερνήτης του Boeing 787, Σουμίτ Σαμπαρβάλ, ήταν έμπειρος πιλότος με πάνω από 8.200 ώρες πτήσης και έχασε τη ζωή του μαζί με άλλους 259 ανθρώπους στην πτώση του αεροσκάφους στο Αχμενταμπάντ.
- Η προκαταρκτική έκθεση δείχνει ότι οι διακόπτες καυσίμου βρέθηκαν απενεργοποιημένοι, γεγονός που απαιτεί χειροκίνητη ενέργεια, προκαλώντας σύγχυση και προσπάθεια επανενεργοποίησης από το πλήρωμα.
- Φίλοι και συνάδελφοι περιγράφουν τον Σαμπαρβάλ ως ευγενικό και ταπεινό άνθρωπο, ενώ οι αρχές ερευνούν την ψυχολογική του κατάσταση, χωρίς να αποκλείουν το ενδεχόμενο πιλοτικής αυτοκτονίας.
- Παρά τις αρχικές εικασίες, δεν βρέθηκαν επικίνδυνα φορτία ή μηχανικές βλάβες στο αεροσκάφος, αν και υπάρχουν ερωτήματα σχετικά με τους διακόπτες καυσίμου, με την έρευνα να συνεχίζεται.

Δημοφιλή
Ηράκλειο: Σοκάρουν οι εικόνες από το θανατηφόρο τροχαίο στο Αστρίτσι: Σμπαράλια το Ι.Χ. όπου ανασύρθηκε νεκρό ένα άτομο
Κρήτη: Θλίψη στην Γέργερη για τον θάνατο της αγαπητής Ευθυμίας
Ηράκλειο: Σοβαρό τροχαίο με τραυματίες στο Αστρίτσι
Καιρός - Κολυδάς: «Προσοχή, έρχονται μεγάλα ύψη βροχής Τρίτη και Τετάρτη - Πως επηρεάζεται η Κρήτη
Στην Κρήτη λειτουργεί πλέον η μεγαλύτερη γεώτρηση σε όλη την Ελλάδα!
Η Κρητικοπούλα που «μάγεψε» με τον χορό της - Δείτε το βίντεο
«Είχαμε σχεδιάσει με Καρυστιανού να ανακοινώσει κόμμα στις 24 Ιουλίου στα Χανιά» - Αποκαλύψεις Καραχάλιου για το «Κύμα»
Συγκλονιστικές αποκαλύψεις από δάσκαλο στα Βορίζια: «Εφυγα από το σχολείο νύχτα, κυνηγημένος»
Τραγωδία στην άσφαλτο: Ένας νεκρός και δύο τραυματίες στο τροχαίο στο Αστρίτσι