Λύση για τις οδικές διασυνδέσεις
Σε… τροχιά απογείωσης μπαίνει το Καστέλλι. Οι εργασίες για το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Ηρακλείου Κρήτης -το οποίο θα είναι το δεύτερο πιο πολυσύχναστο της χώρας- προχωρούν με εντατικούς ρυθμούς, ενώ ένα ακόμη κρίσιμο βήμα ολοκληρώθηκε: το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) ενέκρινε τους περιβαλλοντικούς όρους για τις δύο στρατηγικής σημασίας οδικές συνδέσεις που θα ενώσουν τον νέο αερολιμένα με τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (BOAK) και με την οδό Ηρακλείου – Βιάννου.
Ειδικότερα, ο γενικός διευθυντής περιβαλλοντικής πολιτικής του ΥΠΕΝ Κωνσταντίνος Δημόπουλος υπέγραψε τη νέα Απόφαση Έγκρισης των Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ). Οι αλλαγές στη χάραξη των οδικών δικτύων που είναι απαραίτητα για την πλήρη λειτουργία του έργου προέκυψαν κατά το στάδιο ωρίμανσης του σχεδιασμού, με κυριότερη τη δημιουργία σήραγγας δύο κλάδων (μήκους 2.822 μέτρων δεξιά και 2.754 μέτρων αριστερά) στην οδική σύνδεση του νέου αερολιμένα Καστελίου με τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ). Στην τροποποίηση της χάραξης του συγκεκριμένου αυτοκινητόδρομου, η οποία εγκρίθηκε και από το Υπουργείο Πολιτισμού και εντάσσεται στην ΑΕΠΟ, οδήγησε ο εντοπισμός σημείων αρχαιολογικού ενδιαφέροντος.
Σε προχωρημένο στάδιο η κατασκευή
Με συνολικό προϋπολογισμό 522 εκατ. ευρώ και ορίζοντα ολοκλήρωσης στο τέλος του 2027, το νέο αεροδρόμιο —που αναπτύσσεται από την εταιρεία «Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης Α.Ε.» με τη συμμετοχή του Ελληνικού Δημοσίου (45,9%), του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (32,46%) και του ινδικού ομίλου GMR (21,64%)— φιλοδοξεί να αποτελέσει πρότυπο υποδομής για τη Μεσόγειο.
Η ΤΕΡΝΑ Α.Ε. (κατασκευαστικός βραχίονας της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), που έχει αναλάβει την κατασκευή, έχει ήδη ολοκληρώσει πάνω από το 50% των βαριών κατασκευαστικών εργασιών του αεροδρομίου, το οποίο θα εκτείνεται σε 6.030 στρέμματα.
Οι φέροντες οργανισμοί του πύργου ελέγχου και του αεροσταθμού έχουν αποπερατωθεί, ενώ η διάστρωση των τελικών επιφανειών στους διαδρόμους προσγείωσης, απογείωσης και στάθμευσης έχει φτάσει το 60%. Αντίστοιχο ποσοστό καταγράφεται και στην πρόοδο των εργασιών της νέας οδικής σύνδεσης ενώ σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή των οικοδομικών και ηλεκτρομηχανολογικών εργασιών.
Ένα «έξυπνο», πράσινο αεροδρόμιο – Υποδομή επόμενης γενιάς
Το νέο αεροδρόμιο θα υποδέχεται 10.000.000 επιβάτες ετησίως με την έναρξη της λειτουργίας του, ενώ κατά τη διάρκεια της περιόδου παραχώρησης εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί πάνω από 18.000.000 ταξιδιώτες τον χρόνο. Με στόχο να καταστεί ένα από τα πιο «πράσινα» αεροδρόμια της Ευρώπης, θα βασίζεται στην αυτοπαραγωγή και διαχείριση ενέργειας, ενώ θα εφαρμόζει προηγμένα συστήματα για τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος (CO₂).
Το έργο θα περιλαμβάνει:
διάδρομο προσγείωσης-απογείωσης μήκους 3.200 μέτρων
παράλληλο τροχόδρομο κίνησης αεροσκαφών ίδιου μήκους, 8 συνδετήριους τροχόδρομους και δύο συνδετήριους τροχόδρομους με τον διάδρομο του Στρατιωτικού Αεροδρομίου
33 θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών, 16 θέσεις για γενική αεροπλοΐα και 3 θέσεις για ελικόπτερα
τερματικό κτίριο αεροσταθμού επτά επιπέδων συνολικής επιφάνειας 94.000 τ.μ.
Πύργο Ελέγχου 780 τ.μ. και ύψους 44 μ. και Κτίριο Μετεωρολογικού σταθμού 3.100 τ.μ.
10 κτήρια και εγκαταστάσεις απαραίτητες για τη λειτουργία του αεροδρομίου (Πυροσβεστική, Αστυνομία, συντήρησης αεροδρομίου, Κέντρο Ενέργειας, δεξαμενές νερού, εγκατάσταση βιολογικού καθαρισμού κλπ.)
Χώρους στάθμευσης και εξυπηρέτησης οχημάτων (400 μακράς και 200 μικρής διάρκειας για ΙΧ, 168 για Ταξί, 500 για ενοικιαζόμενα, 600 για υπαλλήλους, 110 για λεωφορεία)
Εσωτερικό δίκτυο οδοποιίας συνολικού μήκους 23 χλμ. και εξωτερικό περιμετρικό δίκτυο 20 χλμ.
Χώρο εμπορικών χρήσεων επιφάνειας 400 στρεμμάτων
Όσον αφορά στις στρατηγικές οδικές συνδέσεις περιλαμβάνουν τις οδούς σύνδεσης του αεροδρομίου με τον ΒΟΑΚ στο ύψος του οικισμού Χερσονήσου μήκους περίπου 18 χλμ. (δύο κλάδων με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και παράπλευρο δίκτυο σε όλο το μήκος) και του αεροδρομίου με την οδό Αρκαλοχωρίου – Βιάννος μήκους περίπου 6 χλμ. (μία λωρίδα κυκλοφορίας και διευρυμένη ΛΕΑ ανά κατεύθυνση και παράπλευρο δίκτυο σε όλο το μήκος). Επίσης, στο οδικό δίκτυο περιλαμβάνεται και η περιμετρική οδός Καστελίου μήκους 1,5 χλμ.
Πηγή: ot.gr
Δημοφιλή
Ποια είναι νόσος ALS από την οποία έπασχε ο ηθοποιός Γεράσιμος Μιχελής
Τραγωδία σε χωριό της Κρήτης: Νεκρός 25χρονος με τραύμα από μαχαίρι – Εξετάζονται όλα τα ενδεχόμενα
Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: Αυτή η περιοχή της Κρήτης μπαίνει στο «στόχαστρο» της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας
EKTAKTO: Γνωστός φωτογράφος από το Ηράκλειο ο 46χρονος που παρασύρθηκε από ΙΧ στο Κολωνάκι
Κρήτη: Έφυγε από τη ζωή η Ανδρονίκη Μανουσάκη
Ηράκλειο: Βροντερό «όχι» στη δημιουργία δομής μεταναστών στο Καστέλλι (φωτογραφίες & βίντεο)
Έσπασε το πόδι του ο υφυπουργός
Τροχαίο στον ΒΟΑΚ: Συγκρούστηκαν δύο Ι.Χ στο ύψος του Καβρού - Ουρές χιλιομέτρων
Την έπιασαν τα γέλια την Ειρήνη Μουρτζούκου όταν μπήκε στο περιπολικό για να πάει στην Πάτρα - Δείτε την θρασύτατη αντίδρασή της