Η σωστή χρήση φλας δεν είναι απλώς τυπική υποχρέωση, αλλά στοιχείο οδικού savoir vivre
Μπορεί η χρήση φλας να είναι ο μοναδικός τρόπος για να δείξει ο οδηγός την πρόθεσή του ότι θα κάνει ελιγμό, όμως αρκετοί δεν τα χρησιμοποιούν, με τον ΚΟΚ να είναι ξεκάθαρος.
Όσο κι αν φαίνεται αυτονόητο, το φλας παραμένει ένα από τα πιο υποτιμημένα εργαλεία στην οδήγηση . Είναι το μόνο μέσο που έχει ο οδηγός για να επικοινωνήσει στους υπόλοιπους τι σκοπεύει να κάνει, είτε πρόκειται να στρίψει είτε να αλλάξει λωρίδα. Παρ’ όλα αυτά, καθημερινά βλέπουμε αυτοκίνητα να κινούνται χωρίς καμία ένδειξη, με το μοχλό του φλας να έχει πιάσει «αράχνες», καθώς ο οδηγός θεωρεί ότι «οι άλλοι θα καταλάβουν».
Η σωστή χρήση φλας δεν είναι απλώς τυπική υποχρέωση, αλλά στοιχείο οδικού savoir vivre. Δείχνει σεβασμό προς τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου και προλαμβάνει καταστάσεις που μπορούν να οδηγήσουν σε ατυχήματα. Δεν είναι τυχαίο ότι σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες η μη χρήση φλας αντιμετωπίζεται ως σοβαρή παράβαση, γιατί αφορά την επικοινωνία και την ασφάλεια.
Σύμφωνα με τον νέο ΚΟΚ, άρθρο 25, η παράβαση για μη χρήση φλας κατατάσσεται στην κατηγορία Ε1-Β, με το πρόστιμο να ανέρχεται σε 30 ευρώ και αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας για 10 ημέρες.
Ειδική αναφορά γίνεται για την περίπτωση οδηγού που επιχειρεί συνεχείς ή διακεκομμένους ελιγμούς στην οδό με τρόπο που εγκυμονεί κίνδυνο για τους υπόλοιπους. Σε αυτή την περίπτωση η παράβαση ανεβαίνει κατηγορία (Ε3-Β), με τις αρμόδιες αρχές να μπορούν να επιβάλουν πρόστιμο 350 ευρώ, συνοδευόμενο από αφαίρεση της άδειας οδήγησης και των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος για τριάντα ημέρες.
Μάλιστα, αν ο οδηγός πραγματοποιήσει προσπέραση σε άλλο όχημα χωρίς να έχει ανάψει τα φλας, κινδυνεύει με επιπλέον πρόστιμο 150 ευρώ και αφαίρεση της άδειας οδήγησης για είκοσι ημέρες (κατηγορία Ε2-Β), σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 21 του νέου ΚΟΚ.
Τέλος, όπως αναφέρεται στο άρθρο 75 του ΚΟΚ, όλα τα αυτοκίνητα, τα τρίτροχα, οι μοτοσικλέτες, τα μοτοποδήλατα και τα ρυμουλκούμενα πρέπει να διαθέτουν ζυγό αριθμό σταθερών δεικτών κατεύθυνσης με κίτρινα φώτα που αναβοσβήνουν, ορατά ημέρα και νύχτα από τους χρήστες της οδού. Η συχνότητα αναβοσβήματος πρέπει να είναι 90 παλμοί το λεπτό, με ανοχή 30 παλμούς. Σε περίπτωση που οι δείκτες δεν λειτουργούν σωστά ή λείπουν, η παράβαση κατατάσσεται στην κατηγορία Ε2-Α, με το πρόστιμο να ανέρχεται σε 150 ευρώ.
Πηγή: carandmotor.gr
Σύνοψη άρθρου
- Η σωστή χρήση φλας είναι βασικό στοιχείο οδικής συμπεριφοράς και ασφάλειας.
- Η μη χρήση φλας μπορεί να επιφέρει πρόστιμο 30 ευρώ και αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας για 10 ημέρες.
- Σοβαρότερες παραβάσεις, όπως επικίνδυνοι ελιγμοί, μπορεί να επιφέρουν πρόστιμο 350 ευρώ και αφαίρεση αδειών για 30 ημέρες.
- Τα οχήματα πρέπει να διαθέτουν λειτουργικούς δείκτες κατεύθυνσης με συγκεκριμένες προδιαγραφές, αλλιώς υπάρχει πρόστιμο 150 ευρώ.

Δημοφιλή
Σοκ στη Λάρισα: Νεκρή ξαφνικά 28χρονη από ανακοπή καρδιάς
Ντόμινο εξελίξεων στο σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ – Σε εξέλιξη η έρευνα στο Ηράκλειο Κρήτης
Ηράκλειο: Νέες αποκαλύψεις στον ΟΠΕΚΕΠΕ - Δεν έχει τέλος το παράνομο «φαγοπότι»
Γιώργος Μαζωνάκης: Τον κατήγγειλε για ασέλγεια αλλά γιόρτασε τα γενέθλιά του με φωτογραφία του Μαζώ στην τούρτα του
Ο Πρόεδρος του Ομίλου Καράτζη, Αντώνης Καράτζης μαζί με την οικογένεια του στην πρεμιέρα της ταινίας «Καποδίστριας»
Ηράκλειο: Θλίψη για τον πρόωρο χαμό του Γιάννη - Αύριο το τελευταίο αντίο
Χανιά: Ρολά για δυο μέρες λόγω Χριστουγέννων σε αυτά τα γνωστά καταστήματα εστίασης
Ηράκλειο: Έρχονται νέες προσλήψεις - Δείτε τις ειδικότητες
Εξαφάνιση 33χρονου γιατρού στο Ηράκλειο: Νέες αποκαλύψεις - Ντοκουμέντα από τις «κβαντικές συσκευές» του «ερευνητή»