Ηράκλειο: 27oC
CretaOne Radio 102,3 Δείτε Ζωντανά
Ακούστε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3
Δείτε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3

Σημαντικές ελαφρύνσεις για νοικοκυριά και επιχειρήσεις φέρνει το νέο φορολογικό νομοσχέδιο

30.10.2024, 9:23

Θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση αυτή την εβδομάδα

Προ των πυλών βρίσκεται η κατάθεση του φορολογικού νομοσχεδίου στη Βουλή, το οποίο περιλαμβάνει σημαντικές ελαφρύνσεις για νοικοκυριά και επιχειρήσεις.

Το νομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, που θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση αυτή την εβδομάδα, φέρνει αυξήσεις μισθών και συντάξεων και ελαφρύνσεις για εργαζομένους, ελεύθερους επαγγελματίες, ιδιοκτήτες, εκμισθωτές και αγοραστές ακινήτων, καθώς και οικογένειες με παιδιά, με μείωση φόρων και εισφορών, ακόμα και πλήρη απαλλαγή.

Στη νέα δέσμη μέτρων ανάμεσα σε όλα περιλαμβάνονται συγκεκριμένα η κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος, η τριετής απαλλαγή από τον φόρο εισοδήματος για όσους ανοίξουν κλειστά ακίνητα, αλλά και η έκπτωση στον ΕΝΦΙΑ. Παράλληλα, ορίζονται σαφείς προθεσμίες για τις φορολογικές δηλώσεις, εκπτώσεις στους συνεπείς και ποινές στους κρατικούς λειτουργούς σε περίπτωση αμέλειας.

Τι περιλαμβάνει

Αναλυτικότερα το νέο φορολογικό περιλαμβάνει:

  • Κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος για όλα τα φυσικά πρόσωπα (ελεύθερους επαγγελματίες), συμπεριλαμβανομένων και των εργαζομένων με «μπλοκάκι» με όφελος 400-500 ευρώ.
  • Μείωση κατά 50% στο ελάχιστο τεκμαρτό εισόδημα για φυσικά πρόσωπα -αυτοαπασχολούμενους και ατομικές επιχειρήσεις- που δραστηριοποιούνται σε περιοχές με έως 1.500 κατοίκους.
  • Τριετή απαλλαγή από φόρο εισοδήματος από ενοίκια, για όσους «ανοίξουν» κλειστά ακίνητα ή μετατρέψουν τις βραχυχρόνιες μισθώσεις (τύπου Airbnb) σε μακροχρόνιες. Βασική προϋπόθεση ότι το ακίνητο είναι κενό για τουλάχιστον 3 έτη, το εμβαδόν του δεν ξεπερνά τα 120 τετραγωνικά και ανήκει σε φυσικά πρόσωπα.
  • Οριζόντια αύξηση των μισθών στο δημόσιο, ώστε ο εισαγωγικός να µην υπολείπεται του επιπέδου του κατώτατου μισθού στον ιδιωτικό τομέα. Στο σενάριο που ο κατώτατος μισθός το 2025 προσδιοριστεί σε 870 ευρώ, οι μισθοί των δημοσίων υπαλλήλων θα αυξηθούν οριζόντια κατά 20 ευρώ (μεικτά) μηνιαίως από 1η Απριλίου 2025, ενώ για το 2026 αναμένεται αύξηση της τάξης των 40 ευρώ μηνιαίως και επιπλέον 40 ευρώ το 2027. Έτσι, η αθροιστική αύξηση του μηνιαίου μισθού θα φτάσει τα 100 ευρώ μέχρι το 2027 και ο εισαγωγικός μισθός θα φτάσει στα 950 ευρώ.
  • Αύξηση των συντάξεων όλων των ταμείων από την 1η Ιανουαρίου κατά 2,4%, ανάλογα µε την εξέλιξη του ΑΕΠ και την πορεία του πληθωρισμού στο τέλος του έτους.
  • Διπλασιασμό έκπτωσης ΕΝΦΙΑ στο 20% για ασφαλισμένα ακίνητα έως 500.000 ευρώ.
  • Κατάργηση του φόρου ασφαλίστρου 15% σε συμβόλαιο υγείας για παιδιά.
  • Αυτοτελή φορολόγηση με συντελεστή 22% των εφημεριών του ΕΣΥ.
  • Παράταση αναστολής του ΦΠΑ στις μεταβιβάσεις ακινήτων έως τα τέλη του 2025.
  • Χορήγηση κινήτρων για επιχειρήσεις που θα συγχωνευθούν ή θα μετασχηματιστούν.
  • Υποχρέωση κάθε ΙΧ για ασφάλιση για φυσικές καταστροφές. Θα ισχύσει για κάθε νέο συμβόλαιο ή ανανέωση παλιού.
  • Όσον αφορά την τελευταία διάταξη, προβλέπονται υπερεκπτώσεις δαπανών που αφορούν προϊόντα έρευνας και τεχνολογίας έως και 315% από 200% που ισχύει σήμερα, ενώ διευρύνονται τα φορολογικά κίνητρα για τους angel investors, με αύξηση του ανώτατου ορίου της επένδυσης σε start-ups στα 900.000, ενώ πλέον παρέχεται η δυνατότητα να επενδύσουν και σε αμοιβαία κεφάλαια επιχειρηματικών συμμετοχών.

Φιλοδωρήματα των εργαζομένων: Τι ισχύει

Στο μίνι φορολογικό περιλαμβάνεται και μια σημαντική διάταξη που αφορά μεγάλος μέρος του εργατικού δυναμικού της χώρας. Συγκεκριμένα, θεσπίζεται από την 1η Νοεμβρίου αφορολόγητο μέχρι 300 ευρώ τον μήνα ή 3.600 ευρώ τον χρόνο για τα φιλοδωρήματα που λαμβάνουν οι εργαζόμενοι σε επιχειρήσεις εστίασης, παροχής υπηρεσιών ατομικής φροντίδας κ.λπ., καθώς και πλήρης απαλλαγή τους ανεξαρτήτως ποσού από ασφαλιστικές εισφορές.

Φορολογικές δηλώσεις: Αλλαγές στον χρόνο υποβολής

Επίσης, το νομοσχέδιο περιλαμβάνει και μια σειρά από αλλαγές στη διαδικασία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων. Αναλυτικότερα, ορίζεται ένα σαφές και προκαθορισμένο χρονικό διάστημα στο οποίο θα υποβάλλονται οι φορολογικές δηλώσεις.

Έτσι, από το επόμενο έτος θεσπίζεται σταθερό χρονοδιάγραμμα από τις 15 Μαρτίου έως τις 15 Ιουλίου για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων τόσο για τα φυσικά όσο και για τα νομικά πρόσωπα.

Προβλέπεται έκπτωση για όσους καταβάλουν ολόκληρο το ποσό του φόρου εισοδήματος μέχρι την 31η Ιουλίου κάθε έτους και εφόσον υποβάλουν τη φορολογική τους δήλωση ως εξής:

  • 4% έκπτωση για όποιον υποβάλει δήλωση από 15 Μαρτίου έως 30 Απριλίου.
  • 3% έκπτωση από 1 Μαΐου έως 15 Ιουνίου.
  • 2% έκπτωση από 16 Ιουνίου έως 15 Ιουλίου.
Προσθέστε το cretaone.gr ως προτιμώμενη πηγή στο Google
πριν από 2 λεπτά
Ελλάδα

Φωτιά σε διαμέρισμα στου Ρέντη – Δύο άτομα στο νοσοκομείο

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 3 λεπτά
Πνευματικά

Εορτολόγιο 8 Οκτωβρίου: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα – Μην ξεχάσετε να τους πείτε «χρόνια πολλά»

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 8 λεπτά
Ηράκλειο

ΔΕΔΔΗΕ: Σε ποιες περιοχές της Κρήτης θα κοπεί το ρεύμα σήμερα Πέμπτη

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 15 λεπτά
Ηράκλειο

Κρήτη: Ηλιοφάνεια και ζέστη σήμερα Πέμπτη 8/10 – Που θα φτάσει η θερμοκρασία

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 8 ώρες
Style

Κλήρωση ΛΟΤΤΟ 2768: Αυτοί είναι οι τυχεροί αριθμοί

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 8 ώρες
Κόσμος

Η Γαλλία θα αποδεσμεύσει 10 εκατομμύρια βαρέλια ντίζελ από τα στρατηγικά της αποθέματα

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 8 ώρες
Style

Ηλίας Ψινάκης: «Με τον Καρβέλα παίξαμε μπουνιές στον δρόμο μπροστά στα αυτοκίνητα» (βίντεο)

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 8 ώρες
Ελλάδα

Βίντεο ντοκουμέντο από την επίθεση του 55χρονου με τσεκούρι σε 49χρονο οδηγό στην Ιερά Οδό

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 8 ώρες
Κόσμος

ΗΠΑ: Ο Τραμπ θέλει ένα από τα θέρετρά του να γίνει επίσημη προεδρική κατοικία

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 8 ώρες
Ελλάδα

Πυροσβεστική: 55 αγροτοδασικές πυρκαγιές το τελευταίο 24ωρο

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →