Ηράκλειο: 26oC

Σούπερ μάρκετ: Ανάπτυξη 3% στο πρώτο τρίμηνο του 2024

26.04.2024, 23:30

Αναλυτικά τα στοιχεία

Με ανάπτυξη 3% έκλεισε το πρώτο τρίμηνο του 2024 (στοιχεία YTD έως 31 Μαρτίου 2024) σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο, για τα σούπερ μάρκετ (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ. σε Ηπειρωτική Ελλάδα, Κρήτη & Νησιά Ιουνίου & Αιγαίου) όπως προκύπτει από τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η NielsenIQ.

Όσον αφορά πιο συγκεκριμένα στα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα, αυτά παρουσιάζουν ανάπτυξη 2,7% η οποία φαίνεται αναλογικά να προέρχεται κυρίως από την θετική μεταβολή των πωλούμενων όγκων, καθώς η αύξηση των τιμών φαίνεται να παρουσιάζει σημαντική αποκλιμάκωση και να κυμαίνεται γύρω στο 1%, γεγονός που φαίνεται να έχει τονώσει την κατανάλωση. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι σε σχέση με τον ετήσιο δείκτη τιμών καταναλωτή, ο οποίος τον Μάρτιο βρίσκεται στο +3,2%, η αύξηση της μέσης τιμής για τα FMCGs είναι σημαντικά χαμηλότερη.

Αναλύοντας στη συνέχεια τις επιμέρους FMCG υπέρ-κατηγορίες, η NielsenIQ παρατηρεί ότι τόσο στα τρόφιμα & ποτά, όσο και στις κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς η αύξηση του τζίρου που σημειώθηκε ήταν στο +3,3%, ενώ στην μεγάλη κατηγορία της φροντίδας του σπιτιού ο τζίρος είναι μειωμένος κατά 1,7%, με την μέση τιμή να παρουσιάζει σημαντική μείωση, γεγονός που ενδέχεται να οφείλεται στα πρόσφατα ρυθμιστικά μέτρα της κυβέρνησης για τις κατηγορίες του μη τρόφιμου και στις αντίστοιχες ενέργειες, στις οποίες προέβη η πλευρά των προμηθευτών.

Παρά τον μειούμενο ρυθμό ανάπτυξης των τιμών, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας φαίνεται να έχουν κερδίσει μια σημαντική θέση στο καλάθι των νοικοκυριών, καθώς το μερίδιο αυτών συνεχίζει την αυξητική του πορεία, και από το 24,7%, που ήταν στο τέλος του 2023, έφτασε το 25,4% κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους. Την ίδια στιγμή, η προωθητική ένταση συνεχίζει να είναι ιδιαίτερα υψηλή, από 68,7% που ήταν στο τέλος της περασμένης χρονιάς, στο 69,8%, ενώ με βάση τα πιο πρόσφατη έρευνα Shopper Trends της NielsenIQ, 9 στους 10 αγοραστές επηρεάζονται από τα προωθητικά, όταν χρειάζεται να λάβουν απόφαση για τις μάρκες ή ακόμη και τα καταστήματα, που επιλέγουν για τις αγορές τους.

Σε επίπεδο κατηγοριών, ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι οι υψηλές θερμοκρασίες, ιδιαίτερα του Μαρτίου, φαίνεται να ευνόησαν τις πωλήσεις ορισμένων περισσότερο «καλοκαιρινών κατηγοριών» όπως είναι τα παγωτά (+21,0%), τα εντομοαπωθητικά (+19,5%), καθώς επίσης οι μπύρες (+12,7%) & τα νερά (+10,4%).

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

πριν από 1 λεπτό
Αθλητικά

Στην «Αγιά Σοφιά» για το ΑΕΚ-Άντερλεχτ ο Μιχάλης Μπούσης

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 16 λεπτά
Ηράκλειο

Ηράκλειο: «Δολοφονική» αναστροφή λεωφορείου στη Λεωφόρο Σενετάκη (βίντεο)

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 32 λεπτά
Κρήτη

Πλήθος κόσμου στο Ναό Αγίων Ιωάννη του Προδρόμου και Νίκωνος στον Καρτερό (φωτογραφίες)

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 48 λεπτά
Ελλάδα

Σοκ! Σακάτεψαν 71χρονο καρκινοπαθή για να του κλέψουν 500 ευρώ (βίντεο)

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 57 λεπτά
Κόσμος

Ιδιοκτήτης βενζινάδικου έγινε πλουσιότερος κατά 2,7 εκατομμύρια ευρώ, χάρη σε ένα κέρμα!

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 1 ώρα
Αθλητικά

Champions League: Μεγαθήρια και… αουτσάιντερ αντίπαλοι του Ολυμπιακού στη League Phase

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 1 ώρα
Ελλάδα

Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: Επιδοτήσεις σε… νεκρούς και σκιές πολιτικών διασυνδέσεων (βίντεο)

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 1 ώρα
Κόσμος

Σάλος με τουρίστα που δίνει μπύρα σε ελέφαντα! (βίντεο)

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 1 ώρα
Αθλητικά

Πολύ καλή εμφάνιση της Σάκκαρη και πρόκριση στους «32» του US Open!

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 1 ώρα
Κόσμος

Αρχιεπίσκοπος Αμερικής: Πόσα ακόμη παιδιά πρέπει να πεθάνουν;

Διαβάστε περισσότερα