Κάθε χρόνο επαναλαμβάνονται τα σοβαρά προβλήματα με τη μεταφορά μαθητών
Σοβαρές καταγγελίες από τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στο Ρέθυμνο για τους όρους κάτω από τους οποίους γίνεται η μεταφορά των μαθητών από την ΚΤΕΛ ΑΕ, χωρίς επίσημα στοιχεία για λεωφορεία, οδηγούς και συνοδούς, με παιδιά να αφήνονται χωρίς επίβλεψη πριν ανοίξουν τα σχολεία, κτλ, αυξάνοντας την ανησυχία γονιών και εκπαιδευτικής κοινότητας.
Το πρόβλημα, βέβαια, δεν είναι καινούργιο. Πέρα από το γεγονός ότι κάθε χρόνο επαναλαμβάνονται τα σοβαρά προβλήματα με τη μεταφορά μαθητών, δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τις αντιδράσεις γονιών, μαθητών και εκπαιδευτικών για το ζήτημα της μεταφοράς στο Ρέθυμνο (από άλλον ιδιώτη τότε) και την ταλαιπωρία που προκλήθηκε σε παιδιά και γονείς. Γονείς και μαθητές βρέθηκαν ανάμεσα σε «διασταυρούμενα πυρά» μεταξύ μεγάλων οικονομικών συμφερόντων, με τεράστιες ευθύνες να βαραίνουν την περιφερειακή αρχή, που λειτουργεί ως «τροχονόμος» των εμπόρων της μεταφοράς, εφαρμόζοντας -και μάλιστα αδιαμαρτύρητα- την πολιτική των κυβερνήσεων για την πλήρη παράδοση της μεταφοράς των μαθητών σε ιδιώτες.
Συγκεκριμένα, η περιφερειακή αρχή Κρήτης έχει μεγάλη ευθύνη καθώς : Συναινεί και εφαρμόζει το σύστημα των εργολάβων, δηλαδή το υπάρχον σύστημα «δημοσίων» συμβάσεων με τις οποίες ανατίθεται στους επιχειρηματίες αυτή η σημαντική πτυχή της ζωής των λαϊκών οικογενειών που αφορά την ασφαλή μεταφορά των μαθητών. Μοιράζονται εκατομμύρια σε ΑΕ και αποτινάσσεται η κρατική ευθύνη της μεταφοράς μαθητών.
Επιπλέον, η περιφερειακή αρχή εξωραΐζει την κατάσταση, αποκρύβει την αντιλαϊκή πολιτική των κυβερνήσεων, αφού καν δεν θίγει την ουσία του προβλήματος, δηλαδή την ιδιωτικοποίηση και την παντελή έλλειψη υποδομών μεταφοράς από το ίδιο το κράτος, σε όλες του τις βαθμίδες (υπουργείο – Περιφέρειες – δήμοι).
Το αποτέλεσμα είναι πως η ικανοποίηση του δικαιώματος των παιδιών για ασφαλή μεταφορά, η ποιότητα των υπηρεσιών, εξαρτάται, τελικά, από το τι συμφέρει την κάθε ιδιωτική επιχείρηση (ΚΤΕΛ ΑΕ, ταξιδιωτικό γραφείο, ταξί, κλπ.), ενώ δρομολόγια κηρύσσονται άγονα με κριτήριο το κέρδος.
Και δυστυχώς η κατάσταση είναι ακόμη χειρότερη για τα ειδικά σχολεία, με την έλλειψη ειδικά εκπαιδευμένων συνοδών για παιδιά με αναπηρία και την έλλειψη ειδικά διαμορφωμένων οχημάτων, εξαιτίας της πολιτικής «κόστους – οφέλους» των κυβερνήσεων και σε αυτό τον τομέα.
Το «μάρμαρο» αυτής της αντιλαϊκής πολιτικής το πληρώνουν και οι εργαζόμενοι στις υπηρεσίες της περιφέρειας που επιβαρύνονται με έναν τεράστιο όγκο δουλειάς, που πρέπει να σχεδιάζουν δρομολόγια για χιλιάδες μαθητές, χωρίς όμως να μπορούν να αντιμετωπίσουν τα ζητήματα που προκύπτουν, τα οποία οφείλονται στην επιλεκτική ανικανότητα του κράτους να λύσει ολοκληρωμένα το ζήτημα.
Να σημειωθεί, επίσης, ότι η περιφερειακή αρχή δεν έχει ούτε καν διαμαρτυρηθεί, μέσα στα συλλογικά όργανα ή δημόσια, για το θεσμικό πλαίσιο που ισχύει για τη μεταφορά των μαθητών. Για τους μεγάλους περιορισμούς στο δικαίωμα των παιδιών για δωρεάν μεταφορά προς και από το σχολείο τους, τους χιλιομετρικούς κόφτες που περιορίζουν τη δωρεάν μεταφορά, με αποτέλεσμα οι γονείς να αναγκάζονται να καλύπτουν το ζήτημα της μεταφοράς με ίδια μέσα, ενώ και το γονικό επίδομα μεταφοράς μαθητών παραμένει στο ίδιο ύψος τα τελευταία 15 χρόνια, τη στιγμή που το κόστος των καυσίμων έχει σχεδόν διπλασιαστεί.
Το συμπέρασμα είναι ότι, ενώ εν έτει 2025 θα ήταν αναμενόμενο να υπάρχουν όλες οι απαραίτητες προϋποθέσεις για την ασφαλή μεταφορά των μαθητών, αυτή η ανάγκη μένει ανεκπλήρωτη, μοιάζει «άπιαστη», εξαιτίας της βαρβαρότητας ενός συστήματος που λειτουργεί με κριτήριο το κέρδος και το οποίο υπηρετούν η εκάστοτε κυβέρνηση και οι εκλεγμένοι των αστικών κομμάτων στην τοπική διοίκηση, όπως η πρασινογάλαζη περιφερειακή αρχή Κρήτης των ΠΑΣΟΚ – ΝΔ.
Με βάση τα παραπάνω, καλούμε την περιφερειακή αρχή να απαντήσει :
• Γιατί δεν έχει προβεί η αντιπεριφέρεια Ρεθύμνου, από την αρχή της σχολικής χρονιάς (η τριετής σύμβαση με την ΚΤΕΛ ΑΕ υπογράφτηκε τον Ιούλιο του 2025) σε όλους τους απαιτούμενους ελέγχους τήρησης των συμβατικών υποχρεώσεων από την πλευρά του αναδόχου, αλλά έπρεπε να περάσουν μήνες με προβλήματα, όπως καταγγέλλει ο ΣΕΠΕ Ρεθύμνου;
• Τι προτίθεται, έστω εκ των υστέρων, να κάνει για να ικανοποιηθούν όλες οι ανάγκες των μαθητών στην ΠΕ Ρεθύμνου για ασφαλή μεταφορά;
• Σκοπεύει να διεκδικήσει από την κυβέρνηση, σύμφωνα με τα πάγια αιτήματα του γονικού κινήματος, τη δημιουργία δημόσιου φορέα ανά Περιφέρεια, αγορά όλου του αναγκαίου στόλου οχημάτων και προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, οδηγού και συνοδών, με πλήρη εργασιακά δικαιώματα, κατάλληλα εκπαιδευμένων, ώστε έγκαιρα και ολοκληρωμένα να προγραμματίζονται και να πραγματοποιούνται όλα τα δρομολόγια που χρειάζονται για τη μεταφορά των μαθητών, χωρίς τον ασφυκτικό χιλιομετρικό περιορισμό; Με ταυτόχρονη ένταξη και χρήση του στόλου αυτού σε υπόλοιπες ανάγκες και δράσεις μετακινήσεων (εκδρομές, επισκέψεις σε χώρους Πολιτισμού και Άθλησης, άλλα δρομολόγια κλπ.). Δηλαδή να διεκδικήσει τη μοναδική λύση, για να πάψουν τα αδιέξοδα στη μεταφορά των μαθητών.
Ο περιφερειακός σύμβουλος της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Κρήτης, Νίκος Μανουσάκης

Δημοφιλή
Κρητικός ο τραγουδιστής που κατηγορείται για ασελγείς πράξεις
Γαμήλιες χαρές στον ΣΥΡΙΖΑ - Με ποια βουλευτή παντρεύεται ο Γιάννης Ραγκούσης
Έφτασε στην Κρήτη ο «Φραπές» μετά την θυελλώδη κατάθεση στην εξεταστική - Δείτε φωτογραφίες
Η πρώτη αντίδραση του τραγουδιστή στις καταγγελίες περί ασέλγειας
Νέα εξαφάνιση στην Κρήτη: Έφυγε από τη δουλειά αλλά δεν επέστρεψε στο σπίτι
Όταν ο πασίγνωστος αγροτοσυνδικαλιστής έδινε συνεντεύξεις ως... «πολυεκατομμυριούχος»
Καταγγελία «βόμβα» για σεξουαλική κακοποίηση εναντίον πασίγνωστου Έλληνα τραγουδιστή
Καταγγελία για τον ΟΠΕΚΕΠΕ: «Δεν κάλεσαν τον πραγματικό Φραπέ στη Βουλή»
Στιγμές τρόμου για ανήλικη στο κέντρο του Ηρακλείου – Μίμος φέρεται να ασέλγησε σε βάρος της