Ηράκλειο: 27oC
CretaOne Radio 102,3 Δείτε Ζωντανά
Ακούστε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3
Δείτε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3

Σύμμαχος κατά της άνοιας το ελαιόλαδο

16.05.2024, 1:22

Η καθημερινή κατανάλωση ελαιόλαδου μειώνει τις πιθανότητες εμφάνισης άνοιας

Μια κουταλιά ελαιόλαδο θα μπορούσε να μειώσει τον κίνδυνο θανάτου από άνοια, σύμφωνα με νέα μελέτη επιστημόνων του Χάρβαρντ.

Η ερευνητική ομάδα ανέλυσε δεδομένα για χιλιάδες άτομα που περιλαμβάνονται σε δύο ξεχωριστές βάσεις δεδομένων υγείας και διαπίστωσε ότι εκείνα που κατανάλωναν τουλάχιστον 7 γραμμάρια ελαιόλαδου καθημερινά είχαν λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν από ασθένειες που σχετίζονται με την άνοια.

Προηγούμενες έρευνες έχουν δείξει ότι η μεσογειακή διατροφή μπορεί να ωφελήσει τους περισσότερους ανθρώπους. Σε αυτή τη νέα μελέτη, η ερευνητική ομάδα βρήκε ενδείξεις ότι η καθημερινή χρήση του ελαιόλαδου μπορεί να είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες της μεσογειακής διατροφής.

Οι ερευνητές μελέτησαν στοιχεία ασθενών για περισσότερες από 60.000 γυναίκες που συμμετείχαν στη Μελέτη Νοσηλευτών Υγείας (Nurses’ Health Study) και περισσότερους από 31.000 άνδρες που συμμετείχαν στη Μελέτη παρακολούθησης Επαγγελματιών Υγείας (Health Professionals Follow-up Study).

Διαπιστώθηκε ότι 4.751 από τους 92.383 ασθενείς είχαν πεθάνει από αιτίες που σχετίζονται με την άνοια. Συγκρίνοντας τις ιατρικές πληροφορίες με τη διατροφή τους, διαπίστωσαν ότι όσοι κατανάλωναν τουλάχιστον μισό κουταλάκι του γλυκού ελαιόλαδο την ημέρα κατά τη διάρκεια της μελέτης, είχαν 28% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν από ασθένειες που σχετίζονται με την άνοια. Η ερευνητική ομάδα σημείωσε επίσης ότι πολλοί από τους συμμετέχοντες είχαν αντικαταστήσει το βούτυρο, τη μαγιονέζα και άλλα φυτικά έλαια, με ελαιόλαδο, γεγονός που θα μπορούσε να έχει αντίκτυπο στα ποσοστά άνοιας.

Όπως αναφέρει το ertnews.gr, η ομάδα καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η μεσογειακή διατροφή και η καθημερινή κατανάλωση ελαιόλαδου μπορεί να μειώσει τις πιθανότητες εμφάνισης άνοιας, αναστέλλοντας τη φλεγμονή που προκαλείται από άλλους παράγοντες.

Η μελέτη δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «JAMA Network Open».

Προσθέστε το cretaone.gr ως προτιμώμενη πηγή στο Google
πριν από 1 λεπτό
Κρήτη

Οι διακοπές ρεύματος σε περιοχές της Κρήτης σήμερα Τετάρτη

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 5 λεπτά
Καιρός

Κρήτη: Με ήλιο και ισχυρούς βοριάδες η Τετάρτη – Στους 35°C «σκαρφαλώνει» ο υδράργυρος στα νότια

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 8 λεπτά
Αθλητικά

Ο θρυλικός Μίλτος Τεντόγλου στέφθηκε πρωταθλητής Ευρώπης στο μήκος για τέταρτη φορά και έγραψε ιστορία

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 10 λεπτά
Ελλάδα

Σοβαρό τροχαίο στην Κόρινθο: Τραυματίστηκε βαριά άνδρας που βρισκόταν πίσω από το αυτοκίνητό του

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 13 λεπτά
Καιρός

Κρήτη: Με ισχυρούς βοριάδες ο Δεκαπενταύγουστος – Πότε πέφτει η θερμοκρασία και πού θα φτάσουν τα 8 μποφόρ

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 8 ώρες
Οικονομία

ΑΑΔΕ: Μέχρι πότε οι διορθώσεις στο ΟΣΔΕ 2025- Tι ισχύει για συνδεδεμένες ενισχύσεις και οικολογικά Σχήματα

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 8 ώρες
Κρήτη

Ναρκωτικά σε… κούτες παιχνιδιών στην Κρήτη – Στα ίχνη νέας εγκληματικής ομάδας οι Αρχές

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 8 ώρες
Style

Αύγουστος με εκλείψεις: Τα 4 ζώδια που θα βιώσουν σπουδαία επιτυχία μέχρι να τελειώσει το καλοκαίρι

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 8 ώρες
Style

Παντρεύτηκαν ο Κριστιάνο Ρονάλντο και η Τζορτζίνα Ροντρίγκεζ – Η πρώτη φωτογραφία με τις βέρες

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 8 ώρες
Ελλάδα

Τραγωδία στην Πάτρα: 60χρονη εντοπίστηκε νεκρή στο σπίτι της

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →