Ηράκλειο: 17oC

Τα δικαιώματα που έχουν οι τουρίστες όταν δεσμεύουν ένα κατάλυμα

13.07.2025, 22:16

Η ΕΕΚΕ γνωστοποίησε εκ νέου τα δικαιώματα που έχουν όσοι κλείνουν ένα κατάλυμα

Κατά τη δέσμευση ενός καταλύματος οι καταναλωτές έχουν πολλές υποχρεώσεις, έχουν όμως και δικαιώματα, τα οποία αναφέρει η ΕΕΚΕ.

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας υπενθυμίζει στους καταναλωτές τα δικαιώματά τους κατά τη δέσμευση ενός καταλύματος «ώστε να μπορούν να λάβουν ορθές αποφάσεις και να απολαύσουν τις διακοπές τους χωρίς άγχος και προβλήματα».

Σχετικά με την διαμονή σε ξενοδοχεία, ο ξενοδόχος ή ιδιοκτήτης του εκάστοτε τουριστικού καταλύματος, υποχρεούται:

  • να διαθέτει τα κενά δωμάτια σε οποιονδήποτε πελάτη,
  • να παρέχει όλες τις ανέσεις και υπηρεσίες που διαφημίζει (π.χ. πισίνα, αθλητικές δραστηριότητες, internet, κλιματισμό, χώρο στάθμευσης κλπ),
  • να απαντά εντός 3 ημερών, για την αποδοχή ή όχι της κράτησης,
  • να αναρτά σε κάθε δωμάτιο, πινακίδα θεωρημένη από την Αστυνομία, όπου θα αναφέρονται αναλυτικά οι τιμές (τιμή δωματίου, προσαυξήσεις, τιμή πρωινού και γεύματος), ώστε να γνωρίζετε με ακρίβεια πόσο θα στοιχίσει η διαμονή σας.

Σχετικά με την προκαταβολή κράτησης για διαμονή σε ξενοδοχείο ή ενοικιαζόμενο δωμάτιο:

  • Εφόσον ζητηθεί από τον ξενοδόχο θα πρέπει να καταβληθεί προκαταβολή η οποία όμως δεν θα ξεπερνά το 25% του συνολικού κόστους διαμονής ή να είναι μικρότερη από το μίσθωμα μιας ημέρας.
  • Σε περίπτωση ακύρωσης της κράτησης, τουλάχιστον 21 ημέρες πριν τη συμφωνημένη ημερομηνία άφιξης, ο πελάτης δικαιούται την επιστροφή του συνολικού ποσού της προκαταβολής.

Ακύρωση κράτησης

Κρίσιμο είναι το χρονικό σημείο κατά το οποίο θα γίνει ακύρωση της κράτησης. Συγκεκριμένα, εάν ακυρωθεί η κράτηση:

  • τουλάχιστον 21 ημέρες πριν τη συμφωνημένη ημερομηνία άφιξης, δεν υπάρχει οικονομική επιβάρυνση, και επιπρόσθετα, δικαιούται ο καταναλωτής την επιστροφή του συνολικού ποσού της προκαταβολής,
  • σε διάστημα συντομότερο από 21 ημέρες πριν τη συμφωνημένη ημερομηνία άφιξης, θα πρέπει να καταβληθεί το μισό του συνολικού ποσού που θα κατέβαλε, αν δεν είχε προβεί στην ακύρωση.

Σύνοψη άρθρου

  • Οι καταναλωτές έχουν δικαιώματα κατά τη δέσμευση καταλύματος, όπως η ενημέρωση για τις τιμές και τις υπηρεσίες.
  • Οι ξενοδόχοι οφείλουν να παρέχουν όλες τις διαφημιζόμενες ανέσεις και να απαντούν σε κρατήσεις εντός 3 ημερών.
  • Η προκαταβολή δεν πρέπει να ξεπερνά το 25% του συνολικού κόστους διαμονής, με δικαίωμα επιστροφής σε έγκαιρη ακύρωση.
  • Σε ακύρωση κράτησης τουλάχιστον 21 ημέρες νωρίτερα, επιστρέφεται η προκαταβολή, ενώ σε λιγότερο διάστημα χρεώνεται το μισό ποσό.
πριν από 2 ώρες
Style

Συνταγή για μακαρονοσαλάτα με σολομό

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 2 ώρες
Υγεία

Αυτή η συνήθεια βοηθά στην απώλεια βάρους μετά τα 50

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 3 ώρες
Κόσμος

Έκρηξη σε εργοστάσιο στο Τενεσί: «Δεν υπάρχουν επιζώντες», ανακοίνωσε η αστυνομία

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 3 ώρες
Style

Καταγγελία σε βάρος γνωστής Ελληνίδας influencer – Δεν επιστρέφει ρούχα αξίας 2.500 ευρώ

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 3 ώρες
Υγεία

Καρκίνος παχέος εντέρου: Τα συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 3 ώρες
Κρήτη

Χανιά: Στο «σκοτάδι» παραμένουν οι κάτοικοι στον Γαλατά – Χωρίς ρεύμα στους δρόμους

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 3 ώρες
Ελλάδα

Σοκαριστική μαρτυρία 14χρονου που έπεσε θύμα bullying στο σχολείο – «Ήταν 7 άτομα κι εγώ μόνος μου» (Βίντεο)

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 3 ώρες
Ταξίδια

Οι νέοι κανόνες που ισχύουν για τα ταξίδια από αύριο Κυριακή 12/10

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 3 ώρες
Κρήτη

Κρήτη: Συνελήφθη 32χρονος ως ο διακινητής των 13 μεταναστών που εντοπίστηκαν νότια της Γαύδου

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 3 ώρες
Ελλάδα

Κλήρωση ΛΟΤΤΟ 2665: Αυτοί είναι οι τυχεροί αριθμοί που κερδίζουν

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →