Η ΕΕΚΕ γνωστοποίησε εκ νέου τα δικαιώματα που έχουν όσοι κλείνουν ένα κατάλυμα
Κατά τη δέσμευση ενός καταλύματος οι καταναλωτές έχουν πολλές υποχρεώσεις, έχουν όμως και δικαιώματα, τα οποία αναφέρει η ΕΕΚΕ.
Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας υπενθυμίζει στους καταναλωτές τα δικαιώματά τους κατά τη δέσμευση ενός καταλύματος «ώστε να μπορούν να λάβουν ορθές αποφάσεις και να απολαύσουν τις διακοπές τους χωρίς άγχος και προβλήματα».
Σχετικά με την διαμονή σε ξενοδοχεία, ο ξενοδόχος ή ιδιοκτήτης του εκάστοτε τουριστικού καταλύματος, υποχρεούται:
- να διαθέτει τα κενά δωμάτια σε οποιονδήποτε πελάτη,
- να παρέχει όλες τις ανέσεις και υπηρεσίες που διαφημίζει (π.χ. πισίνα, αθλητικές δραστηριότητες, internet, κλιματισμό, χώρο στάθμευσης κλπ),
- να απαντά εντός 3 ημερών, για την αποδοχή ή όχι της κράτησης,
- να αναρτά σε κάθε δωμάτιο, πινακίδα θεωρημένη από την Αστυνομία, όπου θα αναφέρονται αναλυτικά οι τιμές (τιμή δωματίου, προσαυξήσεις, τιμή πρωινού και γεύματος), ώστε να γνωρίζετε με ακρίβεια πόσο θα στοιχίσει η διαμονή σας.
Σχετικά με την προκαταβολή κράτησης για διαμονή σε ξενοδοχείο ή ενοικιαζόμενο δωμάτιο:
- Εφόσον ζητηθεί από τον ξενοδόχο θα πρέπει να καταβληθεί προκαταβολή η οποία όμως δεν θα ξεπερνά το 25% του συνολικού κόστους διαμονής ή να είναι μικρότερη από το μίσθωμα μιας ημέρας.
- Σε περίπτωση ακύρωσης της κράτησης, τουλάχιστον 21 ημέρες πριν τη συμφωνημένη ημερομηνία άφιξης, ο πελάτης δικαιούται την επιστροφή του συνολικού ποσού της προκαταβολής.
Ακύρωση κράτησης
Κρίσιμο είναι το χρονικό σημείο κατά το οποίο θα γίνει ακύρωση της κράτησης. Συγκεκριμένα, εάν ακυρωθεί η κράτηση:
- τουλάχιστον 21 ημέρες πριν τη συμφωνημένη ημερομηνία άφιξης, δεν υπάρχει οικονομική επιβάρυνση, και επιπρόσθετα, δικαιούται ο καταναλωτής την επιστροφή του συνολικού ποσού της προκαταβολής,
- σε διάστημα συντομότερο από 21 ημέρες πριν τη συμφωνημένη ημερομηνία άφιξης, θα πρέπει να καταβληθεί το μισό του συνολικού ποσού που θα κατέβαλε, αν δεν είχε προβεί στην ακύρωση.
Σύνοψη άρθρου
- Οι καταναλωτές έχουν δικαιώματα κατά τη δέσμευση καταλύματος, όπως η ενημέρωση για τις τιμές και τις υπηρεσίες.
- Οι ξενοδόχοι οφείλουν να παρέχουν όλες τις διαφημιζόμενες ανέσεις και να απαντούν σε κρατήσεις εντός 3 ημερών.
- Η προκαταβολή δεν πρέπει να ξεπερνά το 25% του συνολικού κόστους διαμονής, με δικαίωμα επιστροφής σε έγκαιρη ακύρωση.
- Σε ακύρωση κράτησης τουλάχιστον 21 ημέρες νωρίτερα, επιστρέφεται η προκαταβολή, ενώ σε λιγότερο διάστημα χρεώνεται το μισό ποσό.

Δημοφιλή
Μια υπόκλιση αμοιβαίου σεβασμού στο Ηράκλειο - Το νόημα της τιμής σε μια κίνηση
Τουρκία: Ανατροπή με τον θάνατο της οικογένειας τουριστών στην Κωνσταντινούπολη
Καταιγίδες και ισχυροί άνεμοι από αύριο 26/11 – Προ των πυλών η κακοκαιρία Adel και στην Κρήτη
Κλειστά τα σχολεία αύριο σε περιοχή της Ελλάδας λόγω κακοκαιρίας - Δείτε την ανακοίνωση
Ηράκλειο: Επιπλέον 30.000 κυβικά νερού άρδευσης ανά ημέρα φέρνει η νέα μονάδα της ΔΕΥΑΗ (βίντεο και φωτογραφίες)
Ηράκλειο: Θρήνος για τον πρόωρο χαμό της αγαπητής Άννας μητέρας τριών παιδιών
Τελευταία ευκαιρία για χιλιάδες Κρητικούς για να....σώσουν τα οικόπεδα τους!
Σκηνές πανικού σε κηδεία: Η νεκρή άρχισε να χτυπά το φέρετρο!
Αναπάντεχες εκπλήξεις έρχονται σε 3 ζώδια μέχρι το τέλος του Νοεμβρίου