Ηράκλειο: 28oC

Τα δικαιώματα που έχουν οι τουρίστες όταν δεσμεύουν ένα κατάλυμα

13.07.2025, 22:16

Η ΕΕΚΕ γνωστοποίησε εκ νέου τα δικαιώματα που έχουν όσοι κλείνουν ένα κατάλυμα

Κατά τη δέσμευση ενός καταλύματος οι καταναλωτές έχουν πολλές υποχρεώσεις, έχουν όμως και δικαιώματα, τα οποία αναφέρει η ΕΕΚΕ.

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας υπενθυμίζει στους καταναλωτές τα δικαιώματά τους κατά τη δέσμευση ενός καταλύματος «ώστε να μπορούν να λάβουν ορθές αποφάσεις και να απολαύσουν τις διακοπές τους χωρίς άγχος και προβλήματα».

Σχετικά με την διαμονή σε ξενοδοχεία, ο ξενοδόχος ή ιδιοκτήτης του εκάστοτε τουριστικού καταλύματος, υποχρεούται:

  • να διαθέτει τα κενά δωμάτια σε οποιονδήποτε πελάτη,
  • να παρέχει όλες τις ανέσεις και υπηρεσίες που διαφημίζει (π.χ. πισίνα, αθλητικές δραστηριότητες, internet, κλιματισμό, χώρο στάθμευσης κλπ),
  • να απαντά εντός 3 ημερών, για την αποδοχή ή όχι της κράτησης,
  • να αναρτά σε κάθε δωμάτιο, πινακίδα θεωρημένη από την Αστυνομία, όπου θα αναφέρονται αναλυτικά οι τιμές (τιμή δωματίου, προσαυξήσεις, τιμή πρωινού και γεύματος), ώστε να γνωρίζετε με ακρίβεια πόσο θα στοιχίσει η διαμονή σας.

Σχετικά με την προκαταβολή κράτησης για διαμονή σε ξενοδοχείο ή ενοικιαζόμενο δωμάτιο:

  • Εφόσον ζητηθεί από τον ξενοδόχο θα πρέπει να καταβληθεί προκαταβολή η οποία όμως δεν θα ξεπερνά το 25% του συνολικού κόστους διαμονής ή να είναι μικρότερη από το μίσθωμα μιας ημέρας.
  • Σε περίπτωση ακύρωσης της κράτησης, τουλάχιστον 21 ημέρες πριν τη συμφωνημένη ημερομηνία άφιξης, ο πελάτης δικαιούται την επιστροφή του συνολικού ποσού της προκαταβολής.

Ακύρωση κράτησης

Κρίσιμο είναι το χρονικό σημείο κατά το οποίο θα γίνει ακύρωση της κράτησης. Συγκεκριμένα, εάν ακυρωθεί η κράτηση:

  • τουλάχιστον 21 ημέρες πριν τη συμφωνημένη ημερομηνία άφιξης, δεν υπάρχει οικονομική επιβάρυνση, και επιπρόσθετα, δικαιούται ο καταναλωτής την επιστροφή του συνολικού ποσού της προκαταβολής,
  • σε διάστημα συντομότερο από 21 ημέρες πριν τη συμφωνημένη ημερομηνία άφιξης, θα πρέπει να καταβληθεί το μισό του συνολικού ποσού που θα κατέβαλε, αν δεν είχε προβεί στην ακύρωση.

Σύνοψη άρθρου

  • Οι καταναλωτές έχουν δικαιώματα κατά τη δέσμευση καταλύματος, όπως η ενημέρωση για τις τιμές και τις υπηρεσίες.
  • Οι ξενοδόχοι οφείλουν να παρέχουν όλες τις διαφημιζόμενες ανέσεις και να απαντούν σε κρατήσεις εντός 3 ημερών.
  • Η προκαταβολή δεν πρέπει να ξεπερνά το 25% του συνολικού κόστους διαμονής, με δικαίωμα επιστροφής σε έγκαιρη ακύρωση.
  • Σε ακύρωση κράτησης τουλάχιστον 21 ημέρες νωρίτερα, επιστρέφεται η προκαταβολή, ενώ σε λιγότερο διάστημα χρεώνεται το μισό ποσό.
πριν από 54 λεπτά
Πολιτισμός

Τι σημαίνει η λέξη «άτμητος»

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 1 ώρα
Πολιτική

Μητσοτάκης: «Η ξαφνική και τόσο άδικη απώλεια της Λένας Σαμαρά μάς συγκλονίζει όλους»

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 2 ώρες
Ελλάδα

Αντώνης Σαμαράς: Πέθανε σε ηλικία 34 ετών η κόρη του πρώην πρωθυπουργού

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 2 ώρες
Οικονομία

ΑΤΜ: Από Δευτέρα οι αλλαγές στις αναλήψεις μετρητών – Τι πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 2 ώρες
Ελλάδα

Αγνοείται Τούρκος επιχειρηματίας στο ταξίδι προς τη Μύκονο – Η σχέση του με Ελληνίδα και η εταιρεία σκαφών

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 2 ώρες
Τεχνολογία

Συνεργασία Apple-Samsung: Ποιο είναι το κρυμμένο μήνυμα

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 2 ώρες
Style

«Έκρηξη» τύχης για 4 ζώδια τις επόμενες εβδομάδες

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 2 ώρες
Style

Γιατί μας παίρνει ο ύπνος πιο εύκολα στον καναπέ και όχι στο κρεβάτι; Οι επιστήμονες λύνουν το μυστήριο

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 3 ώρες
Κόσμος

Απατεώνες τον έπεισαν να αγοράσει συνδρομές για… 300 χρόνια σε γυμναστήριο

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 3 ώρες
Ελλάδα

Νέο κόλπο στα σούπερ μάρκετ: Τα προϊόντα αλλάζουν τιμή ενώ ψωνίζεις

Διαβάστε περισσότερα