Ηράκλειο: 27oC
CretaOne Radio 102,3 Δείτε Ζωντανά
Ακούστε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3
Δείτε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3

Τα οφέλη μιας διατροφής πλούσιας σε πρωτεΐνες

18.06.2024, 2:34

Αλλάζει το μικροβίωμα του εντέρου – Σημαντική απώλεια λίπους, διατήρηση μυϊκής μάζας

Η πρωτεΐνη, η οποία αποτελείται από «δομικά στοιχεία» που ονομάζονται αμινοξέα, είναι απαραίτητη για τη διατήρηση της υγείας των μυών και των οστών, την υγεία του ανοσοποιητικού συστήματος και τις μεταβολικές αντιδράσεις. Η κατανάλωση πρωτεΐνης μπορεί επίσης να υποστηρίξει την απώλεια λίπους διατηρώντας παράλληλα τη μυϊκή μάζα.

Μια νέα μελέτη με επικεφαλής επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Ιλινόις του Σικάγο και παρουσιάστηκε στο ASM Microbe διαπίστωσε ότι η μετάβαση σε μια διατροφή πλούσια σε πρωτεΐνες είχε ως αποτέλεσμα σημαντική απώλεια βάρους, μειωμένο σωματικό λίπος και προκάλεσε άμεσες αλλαγές στο μικροβίωμα του εντέρου στα ποντίκια.

«Αυτά τα ευρήματα παρέχουν μια κρίσιμη βάση για την κατανόηση του τρόπου με τον οποίο οι πρωτεϊνικές δίαιτες επηρεάζουν το μικροβίωμα του εντέρου και ανοίγουν πόρτες για περαιτέρω έρευνες σχετικά με το ρόλο της διατροφής στην προαγωγή ενός υγιούς εντέρου και της συνολικής υγείας», τονίζει ο Samson Adejumo, υποψήφιος διδάκτορας στη βιολογία στο Πανεπιστήμιο του Ιλινόις.

Οι ερευνητές πραγματοποίησαν ένα πείραμα τεσσάρων εβδομάδων με 16 ποντίκια. Στα ποντίκια δόθηκε αρχικά μια τυπική δίαιτα για δύο εβδομάδες, ακολουθούμενη από διατροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες. Η ερευνητική ομάδα συνέλεγε καθημερινά δείγματα κοπράνων και εβδομαδιαίες μετρήσεις σύστασης σώματος για να παρακολουθεί τις αλλαγές στη μάζα λίπους και χωρίς λίπος.

Μια σύγκριση της μικροβιακής σύνθεσης μεταξύ των τεσσάρων πρωτεϊνικών ομάδων αποκάλυψε σημαντικές αλλαγές στο μικροβίωμα μετά από εμπλουτισμό πρωτεΐνης. Τα βακτήρια του εντέρου ανταποκρίθηκαν διαφορετικά στις διατροφικές αλλαγές, συμπεριλαμβανομένων των διαφορετικών ομάδων αμινοξέων.

Οι πιο σημαντικές αλλαγές μικροβιώματος εμφανίστηκαν στην ομάδα που τροφοδοτήθηκε με αμινοξέα διακλαδισμένης αλυσίδας. Αυτά είναι απαραίτητα στο κρέας , τα γαλακτοκομικά και τα όσπρια. Εν τω μεταξύ, οι πλούσιες σε αρωματικά αμινοξέα πρωτεΐνες συσχετίστηκαν με μεγαλύτερη απώλεια βάρους και λίπους σε σύγκριση με τις τυπικές πρωτεΐνες και τις πλούσιες σε αμινοξέα πρωτεΐνες διακλαδισμένης αλυσίδας.

Στα ζώα και στον άνθρωπο, τα αρωματικά αμινοξέα παίζουν σημαντικό ρόλο στη σύνθεση πολλών βιολογικά και νευρολογικά ενεργών ενώσεων που είναι απαραίτητες για τη διατήρηση των φυσιολογικών βιολογικών λειτουργιών. Βρίσκονται στο κρέας, τα πουλερικά και τα θαλασσινά.

Οι ερευνητές λένε ότι είναι πολύ νωρίς για να δηλώσουν με βεβαιότητα ότι οι πρωτεϊνικές δίαιτες προκάλεσαν όλες τις παρατηρούμενες αλλαγές στη σύνθεση του σώματος και στα βακτήρια του εντέρου. Δεδομένου ότι η μελέτη διεξήχθη σε ζωικά μοντέλα, τα αποτελέσματα της μετάβασης σε μια διατροφή πλούσια σε πρωτεΐνες μπορεί να διαφέρουν στους ανθρώπους.

Το μικροβίωμα του εντέρου είναι το οικοσύστημα περίπου 100 τρισεκατομμυρίων βακτηρίων, ιών και μυκήτων που βοηθούν στη διάσπαση ορισμένων συστατικών των τροφίμων και υποστηρίζουν το ανοσοποιητικό και το νευρικό σύστημα.

Η ανισορροπία του μικροβιώματος του εντέρου συνδέεται με καταστάσεις όπως η φλεγμονώδης νόσος του εντέρου, το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, η παχυσαρκία και ο καρκίνος. Οι επιστήμονες εξετάζουν επίσης τη σχέση μεταξύ των μικροβίων του εντέρου και των συνθηκών ψυχικής υγείας. Ανεξάρτητα από τις αλλαγές που προκαλεί η πρωτεΐνη στο μικροβίωμα, παραμένει ουσιαστικό μέρος μιας ανθρώπινης διατροφής.

Πηγή: instyle.gr

Διαβάστε επίσης:

Καρκίνος παχέος εντέρου: Το πασίγνωστο όσπριο που προφυλάσσει τους ασθενείς

5 super τροφές που πρέπει να βάλετε στη διατροφή σας τον Ιούνιο

Έρευνα: Υπάρχουν υπολείμματα φυτοφαρμάκων στα τρόφιμα;

Γονιμότητα: 7 τροφές που την ενισχύουν

Προσθέστε το cretaone.gr ως προτιμώμενη πηγή στο Google
πριν από 3 λεπτά
Style

Τα ζώδια που παίρνουν πάντα αυτό που θέλουν στη ζωή

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 3 λεπτά
Ηράκλειο

Το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηρακλείου προειδοποιεί για αύριο Παρασκευή 13/8

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 7 λεπτά
Οικονομία

Ένσημα πριν το 2002: Πώς να βρείτε τα χαμένα χρόνια στον ΕΦΚΑ

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 13 λεπτά
Ελλάδα

Ελληνικό ελαιόλαδο: Πτώση 18% στις εξαγωγές λόγω χαμηλών τιμών

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 14 λεπτά
Ελλάδα

Λευκάδα: Τουριστικό σκάφος έπεσε πάνω σε άλλα σκάφη στο λιμάνι – Προσήχθη ο πλοίαρχος από το Λιμενικό

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 16 λεπτά
Κρήτη

Δεκαπενταύγουστος με θυελλώδεις ανέμους στην Κρήτη – Ριπές έως 126 χλμ./ώρα στο Κρητικό

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 19 λεπτά
Κρήτη

Χανιά: «Με έδεσε στην καρέκλα, μου πήρε το τηλέφωνο, κλείδωσε κι έφυγε» – Συγκλονίζει ο ιδιοκτήτης καντίνας μετά τη ληστεία (βίντεο)

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 23 λεπτά
Ηράκλειο

Ο ΟΦΗ σήκωσε την κούπα και έφερε «ζεστό» χρήμα στο Ηράκλειο – Ποιοι κέρδισαν από το Super Cup;

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 34 λεπτά
Ελλάδα

Φωτιά ΤΩΡΑ σε αγροτική έκταση στο Ακόντιο Βοιωτίας

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 40 λεπτά
Κρήτη

Λασίθι: Βυθίστηκε σκάφος έξω από το λιμάνι της Ιεράπετρας – Διασώθηκε ο μοναδικός επιβαίνοντας

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →