Tι έδειξε νέα έρευνα
Οι ερευνητές ανέλυσαν τις διατροφικές συνήθειες 181.990 εγγεγραμμένων στη βρετανική τράπεζα δεδομένων UK Biobank και πραγματοποίησαν πολλές αξιολογήσεις, συμπεριλαμβανομένης της γνωστικής λειτουργίας, των μεταβολικών βιοδεικτών του αίματος, της απεικόνισης του εγκεφάλου και της γενετικής.
Οι διατροφικές προτιμήσεις κάθε συμμετέχοντα συλλέχθηκαν μέσω διαδικτυακής έρευνας και ταξινομήθηκαν σε 10 ομάδες (αλκοόλ, φρούτα, κρέατα κ.λπ.) και στη συνέχεια αναλύθηκαν με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης.
Η ισορροπημένη διατροφή συσχετίστηκε με καλύτερη ψυχική υγεία και γνωστική λειτουργία. Οι ερευνητές παρατήρησαν επίσης μεγαλύτερα επίπεδα φαιάς ουσίας στον εγκέφαλο (η οποία συνδέεται με την ευφυΐα).
Η μελέτη υπογραμμίζει την ανάγκη για σταδιακές διατροφικές τροποποιήσεις, ειδικά για τους ανθρώπους που έχουν συνηθίσει να καταναλώνουν εύγευστες αλλά φτωχές σε θρεπτικά συστατικά τροφές.
Ο επικεφαλής της μελέτης Τζιάνφενγκ Φενγκ από το Πανεπιστήμιο του Ουόρικ στη Βρετανία αναφέρθηκε στη σημασία της υιοθέτησης υγιεινών διατροφικών συνηθειών από την παιδική ηλικία.
«Για να προωθηθεί η υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή, τόσο οι οικογένειες όσο και τα σχολεία θα πρέπει να προσφέρουν μια ποικιλία από θρεπτικά γεύματα και να καλλιεργήσουν ένα περιβάλλον το οποίο υποστηρίζει τη σωματική και ψυχική τους υγεία», δήλωσε ο ερευνητής.
Ο Φενγκ αναφέρθηκε και στον ρόλο της δημόσιας πολιτικής όσον αφορά την προώθηση προσιτών επιλογών υγιεινής διατροφής.
«Δεδομένου ότι οι διατροφικές επιλογές μπορούν να επηρεαστούν από την κοινωνικοοικονομική κατάσταση ενός ατόμου, είναι σημαντικό να διασφαλιστεί ότι θα έχουν όλοι τη δυνατότητα να υιοθετήσουν μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή», κατέληξε ο ερευνητής.
Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο επιστημονικό περιοδικό Nature Mental Health.
Πηγή: onmed.gr

Δημοφιλή
ΟΠΕΚΑ: Πότε ανοίγουν οι αιτήσεις για το επίδομα των 600€ - Η βασική προϋπόθεση για να τα πάρεις
Καραμπόλες στον ΒΟΑΚ: Επτά οχήματα ενεπλάκησαν σε δύο διαδοχικά τροχαία
Η ελπίδα επιστρέφει για αυτά τα 3 ζώδια – «Τώρα είναι η ώρα να κυνηγήσετε όσα ονειρεύεστε»
Πέντε ζώδια προσελκύουν χαρά και αγάπη έως τις 10 Σεπτεμβρίου
Σφοδρό τροχαίο στην Ηρακλείου - Μοιρών: Δύο άτομα στο νοσοκομείο
Το ελληνικό νησί που δεν θα δεις εύκολα στο Instagram – Κι όμως όσοι πάνε επιστρέφουν κάθε καλοκαίρι
Θρήνος στο ελληνικό ποδόσφαιρο - Πέθανε ο Νίκος Παπαδόπουλος
Ο ΟΦΗ σήκωσε την κούπα και έφερε «ζεστό» χρήμα στο Ηράκλειο - Ποιοι κέρδισαν από το Super Cup;
ΔΕΔΔΗΕ: Σε ποιες περιοχές της Κρήτης θα κοπεί σήμερα Πέμπτη 13/8 το ρεύμα