Ηράκλειο: 24oC

Ταραντίλης: Προαπαιτούμενο καινοτομίας η συνεργασία έρευνας – επιχειρήσεων

05.12.2023, 23:00

Στην Ημερίδα Τεχνολογίας που διοργάνωσε το ερευνητικό κέντρο Αθηνά στην Αθήνα

Τη στενή συνεργασία των ερευνητικών ιδρυμάτων με τις εδραιωμένες επιχειρήσεις της χώρας ως βασική προϋπόθεση για να μπορέσουν τα ελληνικά ερευνητικά προϊόντα και υπηρεσίες να απευθυνθούν στις μεγάλες διεθνείς αγορές επεσήμανε ο κ. Χρήστος Ταραντίλης, Εταίρος και Επικεφαλής του Τομέα Κεντρικής Διοίκησης και Δημοσίου της EY στην Ελλάδα και Καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών στην Ημερίδα Τεχνολογίας που διοργάνωσε το ερευνητικό κέντρο Αθηνά στην Αθήνα.

Ο κ. Ταραντίλης ανέλυσε τον καθοριστικό ρόλο που παίζουν οι επιχειρήσεις στην επιτυχημένη πραγματοποίηση των σταδίων και των διαδικασιών προκειμένου τα αποτελέσματα της έρευνας να μεταφραστούν σε καινοτόμο προϊόν ή υπηρεσία και να βρουν τη θέση τους στην παγκόσμια αγορά. Υπογράμμισε επίσης ότι επιλογή του σεναρίου χρήσης του ερευνητικού αποτελέσματος που παράγεται στα εργαστήρια και η οποία καλείται να απαντήσει ποιο συγκεκριμένο πρόβλημα ή ανάγκη της αγοράς θα μπορούσε να επιλύσει το ερευνητικό αποτέλεσμα, δεν επιβεβαιώνεται παρά μόνο αν η ερευνητική ομάδα έρθει σε επαφή με την ίδια την αγορά, η οποία και συνήθως προτείνει βελτιώσεις. Στη συνέχεια ο κ. Ταραντίλης αναφέρθηκε στην ανάγκη πιλοτικής χρήσης του ερευνητικού αποτελέσματος (proof-of-concept) σε μία επιχείρηση προκειμένου να αποδειχθεί ο μετασχηματισμός του ερευνητικού αποτελέσματος σε προϊόν ή υπηρεσία.

Ακολούθως, ο κ. Ταραντίλης αναφέρθηκε στην ανάγκη οι ερευνητικές ομάδες, που στοχεύουν στην επιχειρηματική αξιοποίηση των αποτελεσμάτων τους, να εντάξουν στο δυναμικό τους άτομα με επιχειρηματικές δεξιότητες και γνώσεις (π.χ. στα οικονομικά, το marketing, τη διοίκηση επιχειρήσεων). Σύμφωνα με τον κ. Ταραντίλη, αυτά τα άτομα θα βοηθήσουν καταλυτικά να σχεδιαστεί και να υλοποιηθεί η στρατηγική εισόδου στην αγορά του ερευνητικού προϊόντος (go-to-market strategy), ορίζοντας το προφίλ του πελάτη-στόχου για το προϊόν ή την υπηρεσία, τα κανάλια προσέγγισής του και τον τρόπο για συστηματικές και αυξανόμενες πωλήσεις. Με αυτό τον τρόπο θα επιτευχθεί αρχικά θετική ταμειακή ροή και οικονομική βιωσιμότητα και στη συνέχεια ανάπτυξη και επέκταση σε διεθνές επίπεδο (scale-up), με στόχο την αύξηση των εσόδων, τη διεύρυνση του target group των πελατών και τη διείσδυση σε νέες αγορές.

Κλείνοντας, ο κ. Ταραντίλης εξήρε την ανάπτυξη αριστείας του ερευνητικού κέντρου Αθηνά σε διεθνές επίπεδο καθώς και τις ποικίλες δράσεις για την επίτευξη συνεργασιών και δικτύωσης με τη βιομηχανία.

 

Πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ

πριν από 1 λεπτό
Οικονομία

«Φρένο» στον παράνομο τζόγο: Θα «πέσουν» λουκέτα και βαριές ποινές – Στο «στόχαστρο» και influencers

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 6 λεπτά
Ελλάδα

Σαρωτικές αλλαγές στα εργασιακά – Τι προβλέπει το νέο νομοσχέδιο

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 10 λεπτά
Κρήτη

Xανιά: Πρωινή βροχή αιφνιδίασε τουρίστες και ντόπιους (βίντεο)

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 16 λεπτά
Οικονομία

Μετά τον Δεκαπενταύγουστο το «πακέτο» της ΔΕΘ – Παρεμβάσεις 1,5 δισ. ευρώ

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 18 λεπτά
Style

Οι συνεργάτες της Νατάσσας Μποφίλιου την τρόμαξαν με μία ψεύτικη κατσαρίδα – Δείτε το βίντεο

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 27 λεπτά
Ελλάδα

Κλιμακώνεται η έξοδος των αδειούχων του Αυγούστου – Ουρές στο λιμάνι του Πειραιά (βίντεο)

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 31 λεπτά
Ελλάδα

Θανατηφόρο τροχαίο στην Παλλήνη με 1 νεκρό και 1 σοβαρά τραυματία

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 39 λεπτά
Κόσμος

9η εκτέλεση θανατοποινίτη στη Φλόριντα – Είχε δολοφονήσει όλη του την οικογένεια

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 45 λεπτά
Κρήτη

Τροχαίο στο Ρέθυμνο τα μεσάνυχτα – Συγκρούστηκαν 2 οχήματα

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 51 λεπτά
Κόσμος

Πανικός σε εμπορικό κέντρο: Άνδρας με σχιζοφρένεια επιχείρησε να απαγάγει 3χρονη (βίντεο)

Διαβάστε περισσότερα