Ηράκλειο: 27oC
CretaOne Radio 102,3 Δείτε Ζωντανά
Ακούστε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3
Δείτε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3

Τι να «κόψετε» για να μη σας προδώσει η καρδιά σας στα 50

18.01.2025, 22:48

Δείτε τι πρέπει να βγάλτε τα από τη διατροφή σας

Δύο κοινά διατροφικά μοτίβα, που περιλαμβάνουν υψηλή κατανάλωση σοκολάτας και γλυκών μπορεί να σχετίζονται με αυξημένο κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων και θανάτου στη μέση ηλικία, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στο BMC Medicine.

Πιο συγκεκριμένα, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης εντόπισαν δύο δίαιτες που σχετίστηκαν με αυξημένο κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων και θανάτου στη μέση ηλικία. Η πρώτη περιελάμβανε πολλή σοκολάταγλυκίσματα, βούτυρο και λευκό ψωμί και λίγα φρέσκα φρούτα και λαχανικά. Η δεύτερη περιελάμβανε πολλά ροφήματα με σακχαρούχα γλυκαντικά, χυμούς φρούτων, σοκολάτα, προιόντα ζαχαροπλαστείου, επιτραπέζια ζάχαρη και συντηρητικά και λίγο βούτυρο και τυρί υψηλών λιπαρών.

Για να εξετάσουν τις επιδράσεις της διατροφής στον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων και θνησιμότητας, οι συγγραφείς ανέλυσαν δεδομένα 116.806 ενηλίκων από την Αγγλία, τη Σκωτία και την Ουαλία, με ηλικία από 37 έως 73 ετών και μέση ηλικία τα 56 έτη. Οι συμμετέχοντες ανέφεραν το φαγητό που κατανάλωσαν κατά τη διάρκεια των προηγούμενων 24 ωρών και στη συνέχεια οι ερευνητές αναγνώρισαν τα θρεπτικά συστατικά τις ομάδες τροφίμων που είχαν καταναλώσει οι συμμετέχοντες και υπολόγισαν τα περιστατικά καρδιαγγειακών παθήσεων και θνησιμότητας, μέσω αρχείων εισαγωγής στο νοσοκομείο και θανάτων μέχρι το 2017 και το 2020 αντίστοιχα.

Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι όσοι ακολουθούσαν την πρώτη διατροφή ήταν πιο πιθανό να είναι άνδρες, νέοι, με οικονομικά προβλήματα, καπνιστές, λιγότερο δραστήριοι σωματικά, παχύσαρκοι ή υπερτασικοί σε σύγκριση με όσους η διατροφή τους δεν είχε υψηλή περιεκτικότητα στα τρόφιμα που ανήκουν στη δίαιτα αυτή. Στην ομάδα της πρώτης διατροφής, τα άτομα που ήταν νεότερα των 60 ετών ή υπέρβαρα ή παχύσαρκα είχαν υψηλότερο κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων από εκείνα που ήταν μεγαλύτερα των 60 ετών ή είχαν φυσιολογικό βάρος.

Από την άλλη πλευρά, οι συμμετέχοντες που ακολουθούσαν τον δεύτερο τύπο διατροφής, βρέθηκε πως είχαν αυξημένο κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων και θνησιμότητας, παρόλο που έτειναν να είναι σωματικά δραστήριοι και ήταν λιγότερο πιθανό να καπνίζουν ή να πάσχουν από παχυσαρκία, υπέρταση, διαβήτη ή υψηλή χοληστερόλη, σε σύγκριση με όσους δεν ακολουθούσαν αυτή τη διατροφή. Γυναίκες, άτομα νεότερα των 60 ετών ή πάσχοντες συγκεκριμένα από παχυσαρκία είχαν υψηλότερο κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων, αν κατανάλωναν διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε τρόφιμα της δεύτερης δίαιτας.

Οι συγγραφείς προειδοποιούν ότι η παρατηρητική φύση της μελέτης δεν επιτρέπει συμπεράσματα για κάποια αιτιώδη σχέση ανάμεσα στη διατροφή, τις καρδιαγγειακές παθήσεις και τη θνησιμότητα. Επιπλέον, καθώς τα διατροφικά δεδομένα λήφθηκαν από ατομικές αξιολογήσεις του 24ωρου και όχι από μια συνεχιζόμενη χρονική περίοδο, μπορεί να μην αντιπροσωπευτικά της διατροφής των συμμετεχόντων επί μακρόν. Οι μελλοντικές έρευνες θα μπορούσαν να διερευνήσουν τους πιθανούς λόγους για τους συσχετισμούς ανάμεσα στις διατροφές που εξετάστηκαν σε αυτή τη μελέτη και τις καρδιαγγειακές παθήσεις και τη θνησιμότητα.

«Η έρευνά μας υποδεικνύει ότι η χαμηλότερη κατανάλωση σοκολάτας, ειδών ζαχαροπλαστικής, βουτύρου, ψωμιού χαμηλού σε φυτικές ίνες, ροφημάτων με σακχαρούχα γλυκαντικά, τυποποιημένων χυμών φρούτων, επιτραπέζιας ζάχαρης και συντηρητικών θα μπορούσε να σχετίζεται με χαμηλότερο κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων ή θανάτου κατά τη μέση ηλικία. Τα συμπεράσματά μας βρίσκουν συνάφεια και με προηγούμενη μελέτη που υποδείκνυε ότι η κατανάλωση τροφίμων που περιέχουν λιγότερα σάκχαρα και θερμίδες μπορεί να σχετίζεται με χαμηλότερο κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων. Τα ευρήματα αυτής της μελέτης θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία μιας διατροφικής συμβουλευτικής με βάση τα τρόφιμα που θα βοηθήσει τους ανθρώπους να ακολουθούν μια πιο υγιεινή διατροφή και να μειώσουν τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων», καταλήγει η Carmen Piernas, συγγραφέας της μελέτης.

 

πηγή: ygeiamou.gr

Προσθέστε το cretaone.gr ως προτιμώμενη πηγή στο Google
πριν από 1 λεπτό
Οικονομία

ΕΛΓΑ: Στους λογαριασμούς των δικαιούχων 6,6 εκατ. ευρώ – Ποιοι παραγωγοί πληρώθηκαν

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 5 λεπτά
Style

Τα ζώδια που παίρνουν πάντα αυτό που θέλουν στη ζωή

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 5 λεπτά
Ηράκλειο

Το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηρακλείου προειδοποιεί για αύριο Παρασκευή 13/8

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 9 λεπτά
Οικονομία

Ένσημα πριν το 2002: Πώς να βρείτε τα χαμένα χρόνια στον ΕΦΚΑ

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 15 λεπτά
Ελλάδα

Ελληνικό ελαιόλαδο: Πτώση 18% στις εξαγωγές λόγω χαμηλών τιμών

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 16 λεπτά
Ελλάδα

Λευκάδα: Τουριστικό σκάφος έπεσε πάνω σε άλλα σκάφη στο λιμάνι – Προσήχθη ο πλοίαρχος από το Λιμενικό

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 18 λεπτά
Κρήτη

Δεκαπενταύγουστος με θυελλώδεις ανέμους στην Κρήτη – Ριπές έως 126 χλμ./ώρα στο Κρητικό

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 21 λεπτά
Κρήτη

Χανιά: «Με έδεσε στην καρέκλα, μου πήρε το τηλέφωνο, κλείδωσε κι έφυγε» – Συγκλονίζει ο ιδιοκτήτης καντίνας μετά τη ληστεία (βίντεο)

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 24 λεπτά
Ηράκλειο

Ο ΟΦΗ σήκωσε την κούπα και έφερε «ζεστό» χρήμα στο Ηράκλειο – Ποιοι κέρδισαν από το Super Cup;

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 36 λεπτά
Ελλάδα

Φωτιά ΤΩΡΑ σε αγροτική έκταση στο Ακόντιο Βοιωτίας

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →