Ηράκλειο: 27oC
CretaOne Radio 102,3 Δείτε Ζωντανά
Ακούστε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3
Δείτε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3

Το απρόσμενο τρόφιμο που συνδέεται με καρκίνο του πεπτικού

06.05.2025, 21:23

Πόσα γραμμάρια είναι επικίνδυνα

Ομάδα ερευνητών υγείας του Εθνικού Ινστιτούτου Γαστρεντερολογίας στην Ιταλία διαπίστωσε συσχέτιση μεταξύ της τακτικής κατανάλωσης πουλερικών και του πρόωρου θανάτου λόγω καρκίνου του πεπτικού συστήματος.

Στη μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nutrients, η ομάδα ανέλυσε δεδομένα σχετικά με την υγεία για 4.869 ενήλικες που ζούσαν στην Ιταλία για μια περίοδο 20 ετών.

Προηγούμενες έρευνες έχουν καταδείξει ότι η κατανάλωση πουλερικών (κυρίως κοτόπουλου) είναι πιο υγιεινή από την κατανάλωση κόκκινου κρέατος ως πηγή πρωτεΐνης, επειδή ενέχει μικρότερο κίνδυνο να συμβάλει στην εμφάνιση καρδιαγγειακών παθήσεων και ορισμένων γαστρεντερικών καρκίνων.

Εντούτοις, αυτή η τελευταία έρευνα υποδηλώνει ότι η κατανάλωση κοτόπουλου σε τακτική βάση θα μπορούσε να συνδέεται με ορισμένους τύπους γαστρεντερικών καρκίνων και πρόωρο θάνατο.

Τα δεδομένα για τη μελέτη αυτή συλλέχθηκαν κατά τη διάρκεια συνεντεύξεων και από το ιατρικό προσωπικό που διενεργούσε υγειονομικές εξετάσεις. Καθένας από τους ανθρώπους που μελετήθηκαν συμπλήρωσε επίσης ερωτηματολόγια σχετικά με τις διατροφικές τους συνήθειες.

Η κατάσταση της υγείας τους αξιολογήθηκε χρησιμοποιώντας ιατρικά αρχεία και περιφερειακές βάσεις δεδομένων που επέτρεψαν στην ομάδα να συμπεριλάβει στη μελέτη και τους θανάτους. Ένας από τους παράγοντες που εξέτασαν περιλάμβανε το πόσο συχνά τα άτομα έτρωγαν κρέας ή πουλερικά- ένας άλλος ήταν ο ρυθμός ανάπτυξης γαστρεντερικών καρκίνων και οι επακόλουθοι θάνατοι.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν υψηλότερη συχνότητα εμφάνισης καρκίνου του γαστρεντερικού συστήματος, καθώς και πρόωρους θανάτους που σχετίζονται με αυτές τις περιπτώσεις καρκίνου μεταξύ των ατόμων που κατανάλωναν περισσότερα από 300 γραμμάρια πουλερικών την εβδομάδα. Ο κίνδυνος θανάτου σε αυτό το επίπεδο, διαπίστωσαν, ήταν 27% υψηλότερος σε σύγκριση με τα άτομα που έτρωγαν μόλις 100 γραμμάρια πουλερικών την εβδομάδα ή λιγότερο.

Σημειώνεται ότι δεν διευκρινίζεται ο τρόπος μαγειρέματος του κοτόπουλου και ότι παλαιότερες έρευνες έχουν επίσης συσχετίσει την αυξημένη κατανάλωσή του με περιστατικά καρκίνου.

Πηγή: ygeiamou.gr

Προσθέστε το cretaone.gr ως προτιμώμενη πηγή στο Google
πριν από 1 λεπτό
Ελλάδα

Ταυτοποιήθηκε ο οδηγός του βυτιοφόρου που έκανε επικίνδυνη προσπέραση στη Λίμνη Πλαστήρα

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 11 λεπτά
Ηράκλειο

Αναπληρωτές με μια βαλίτσα στο χέρι: Κάθε χρόνο μια νέα αρχή, κάθε χρόνο η ίδια… αγωνία

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 16 λεπτά
Κρήτη

Χανιά: «Μπλόκο» σε 32χρονο με 382 γραμμάρια πιθανής κοκαΐνης – Τον εντόπισε σκύλος του Λιμενικού

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 18 λεπτά
Ελλάδα

Συναγερμός στις Αρχές: Εντοπίστηκε σορός άνδρα στον Ισθμό της Κορίνθου

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 19 λεπτά
Οικονομία

Σύστημα IRIS: Διευκρινίσεις από την ΑΑΔΕ για τις μεταφορές χρημάτων μεταξύ συγγενών

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 26 λεπτά
Ελλάδα

Φωτιά στην Κασσάνδρα – Στο νοσοκομείο ένας πυροσβέστης

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 30 λεπτά
Κρήτη

Δεκαπενταύγουστος στην Κρήτη: Τα μέρη όπου αξίζει να βρεθείς στις 14 και 15 Αυγούστου – Τι θα ζήσεις εκεί

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 31 λεπτά
Κόσμος

Ιταλία: Έκρηξη σε εργοστάσιο πυρομαχικών

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 34 λεπτά
Αθλητικά

O Eρασιτέχνης ΟΦΗ δήλωσε κανονικά στην Α’ Εθνική, την ομάδα ποδοσφαίρου γυναικών του ΟΦΗ

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 36 λεπτά
Ελλάδα

Δυτική Αττική: Τι θα γίνει με τα 113.000 καμένα στρέμματα πριν από τις πρώτες βροχές

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →