Ηράκλειο: 27oC
CretaOne Radio 102,3 Δείτε Ζωντανά
Ακούστε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3
Δείτε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3

Το παρεξηγημένο τρόφιμο που αποδεικνύεται εκπληκτική υπερτροφή για τους διαβητικούς

25.08.2024, 5:47

Ένα από τα αγαπημένα αλλά παρεξηγήμενα λαχανικά, τελικά προσφέρει σημαντικά οφέλη στη ρύθμιση του σακχάρου

Παρότι πρόκειται για ένα από τα πιο πολυμορφικά λαχανικά, η πατάτα δεν έχει την καλή φήμη των υπόλοιπων ζαρζαβατικών, λόγω της υψηλής της περιεκτικότητας σε υδατάνθρακες. Μια νεότερη μελέτη έρχεται, όμως, να αποκαταστήσει αυτή την διατροφική… αδικία, αποδεικνύοντας ότι η ψητή πατάτα θα μπορούσε να αποτελέσει ένα μυστικό όπλο για τους ενήλικες με διαβήτη τύπου 2. Ειδικότερα, η κατανάλωσή τους σχετίστηκε με απώλεια πόντων από τη μέση και τη μείωση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα.

Η νεότερη αυτή έρευνα, με επικεφαλής τη Δρα Neda Akhavan, επίκουρη καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο της Νεβάδα του Λας Βέγκας (UNLV), χρηματοδοτήθηκε από τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό Alliance for Potato Research and Education και δημοσιεύθηκε στο National Library of Medicine. Τα αποτελέσματά της καταρρίπτουν έναν από τους πιο κοινούς μύθους για την πατάτα: «Οι περισσότεροι άνθρωποι συνδέουν την πατάτα με την τηγανητή της κυρίως μορφή ή με τα πολλά λιπαρά, Έτσι, θελήσαμε να ρίξουμε φως στο πώς η πατάτα – όταν προετοιμάζεται σωστά – μπορεί να είναι και λειτουργική και υγιεινή» εξηγεί.

Πού εντοπίζονται τα οφέλη

Διερευνώντας την επίδραση της κατανάλωσης της ψητής πατάτας σε 24 ενήλικες με διαβήτη τύπου 2 υπό έλεγχο σε ένα διάστημα 12 μηνών, διαπιστώθηκε ότι οι συμμετέχοντες που ενσωμάτωσαν μια καθημερινή μερίδα πατάτας στη διατροφή τους παρουσίασαν μέτριες μειώσεις στα επίπεδα γλυκόζης αίματος νηστείας, βελτιώσεις στο σωματότυπο, μείωση της περιφέρειας μέσης και ακόμη και μείωση του καρδιακού ρυθμού ηρεμίας. Τα ευρήματα αυτά έρχονται σε αντίθεση με την κοινή πεποίθηση, η οποία εδώ και καιρό προειδοποιεί τους διαβητικούς να αποφεύγουν τις πατάτες λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε υδατάνθρακες και της πιθανότητας να ανεβάσουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

Το σημείο κλειδί που κρύβει αυτά τα οφέλη είναι η φλούδα, σύμφωνα με τους ερευνητές. Στη φλούδα βρίσκεται σε αφθονία ένας τύπος φυτικών ινών, το ανθεκτικό άμυλο, το οποίο έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνει τον έλεγχο της γλυκόζης, το προφίλ των λιπιδίων και το αίσθημα του κορεσμού. Η δράση του μπορεί να εξηγήσει γιατί οι συμμετέχοντες της μελέτης που έτρωγαν πατάτες με τη φλούδα παρουσίασαν βελτιώσεις στους δείκτες υγείας τους.

Τα πλεονεκτήματα, ωστόσο, δε σταματούν εκεί, καθώς οι πατάτες περιέχουν περισσότερο κάλιο από μια μπανάνα, ένα βασικό μέταλλο που παίζει κρίσιμο ρόλο στην υγεία της καρδιάς και στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης. «Είτε το πιστεύετε είτε όχι, μια ψητή πατάτα είναι ένα από τα πιο χορταστικά τρόφιμα που καταναλώνονται στο πλαίσιο της δυτικής διατροφής. Και, όταν καταναλώνεται ψητή, αυξάνει την ικανότητά μας να αισθανόμαστε πιο χορτάτοι καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας» συμπληρώνει η Δρ Akhavan.

Επισημαίνεται, παρόλα αυτά, ότι οι μέθοδοι προετοιμασίας έχουν σημασία. Η Δρ Akhavan τονίζει ότι το μέτρο και οι μέθοδοι μαγειρέματος είναι το κλειδί για να αποκομίσετε τα πιθανά οφέλη των πατατών. Η ίδια προτείνει επίσης το ψήσιμο της πατάτας παρά το βράσιμο, για να διατηρηθεί το κάλιο από τη φλούδα.

«Τα αποτελέσματα της μελέτης μας παρέχουν αποδείξεις ότι οι πατάτες μπορούν να ενσωματωθούν στη διατροφή των ατόμων με διαβήτη τύπου 2, όταν αντικαθίστανται από άλλα τρόφιμα με υψηλό γλυκαιμικό φορτίο, όπως το λευκό ρύζι», καταλήγει η Δρ Akhavan. «Επιπλέον, δεν υπήρξαν επιβλαβείς επιδράσεις στις μετρούμενες εκβάσεις υγείας και παρουσιάστηκαν κάποια οφέλη για την καρδιομεταβολική υγεία, τα οποία ευθυγραμμίζονται με αυτό που περιμέναμε να δούμε. Επομένως, οι διαβητικοί δε θα πρέπει να αποφεύγουν τις πατάτες».

Πηγή: ygeiamou.gr

Προσθέστε το cretaone.gr ως προτιμώμενη πηγή στο Google
πριν από 2 λεπτά
Οικονομία

ΕΛΓΑ: Στους λογαριασμούς των δικαιούχων 6,6 εκατ. ευρώ – Ποιοι παραγωγοί πληρώθηκαν

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 6 λεπτά
Style

Τα ζώδια που παίρνουν πάντα αυτό που θέλουν στη ζωή

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 7 λεπτά
Ηράκλειο

Το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηρακλείου προειδοποιεί για αύριο Παρασκευή 13/8

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 11 λεπτά
Οικονομία

Ένσημα πριν το 2002: Πώς να βρείτε τα χαμένα χρόνια στον ΕΦΚΑ

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 16 λεπτά
Ελλάδα

Ελληνικό ελαιόλαδο: Πτώση 18% στις εξαγωγές λόγω χαμηλών τιμών

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 18 λεπτά
Ελλάδα

Λευκάδα: Τουριστικό σκάφος έπεσε πάνω σε άλλα σκάφη στο λιμάνι – Προσήχθη ο πλοίαρχος από το Λιμενικό

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 19 λεπτά
Κρήτη

Δεκαπενταύγουστος με θυελλώδεις ανέμους στην Κρήτη – Ριπές έως 126 χλμ./ώρα στο Κρητικό

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 23 λεπτά
Κρήτη

Χανιά: «Με έδεσε στην καρέκλα, μου πήρε το τηλέφωνο, κλείδωσε κι έφυγε» – Συγκλονίζει ο ιδιοκτήτης καντίνας μετά τη ληστεία (βίντεο)

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 26 λεπτά
Ηράκλειο

Ο ΟΦΗ σήκωσε την κούπα και έφερε «ζεστό» χρήμα στο Ηράκλειο – Ποιοι κέρδισαν από το Super Cup;

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 37 λεπτά
Ελλάδα

Φωτιά ΤΩΡΑ σε αγροτική έκταση στο Ακόντιο Βοιωτίας

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →