Τι δείχνουν τα στοιχεία νέας μελέτης
Η χορτοφαγική διατροφή, vegetarian και vegan, συνδέεται με καλύτερη κατάσταση της υγείας, που συνδέεται με την καρδιαγγειακή υγεία και τον κίνδυνο καρκίνου, σύμφωνα με ανασκόπηση δημοσιευμένων εργασιών των τελευταίων δύο δεκαετιών, η οποία παρουσιάζεται στο περιοδικό ανοικτής πρόσβασης «PLOS ONE».
Οι ερευνητές εξέτασαν 48 εργασίες που δημοσιεύθηκαν την περίοδο 2000-2023 και ανέλυσαν δεδομένα σχετικά με τη σύνδεση μεταξύ φυτικής διατροφής, καρδιαγγειακής υγείας και κινδύνου καρκίνου.
Η ανάλυση έδειξε ότι συνολικά η vegetarian και η vegan διατροφή έχουν ισχυρή στατιστική συσχέτιση με καλύτερη κατάσταση υγείας σε διάφορους παράγοντες κινδύνου που σχετίζονται με καρδιομεταβολικά νοσήματα, καρκίνο και θνησιμότητα, όπως η αρτηριακή πίεση, η διαχείριση του σακχάρου στο αίμα και ο δείκτης μάζας σώματος.
Αυτού του είδους η διατροφή συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο ισχαιμικής καρδιακής νόσου, γαστρεντερικού καρκίνου, καρκίνου του προστάτη και θανάτου από καρδιαγγειακά νοσήματα.
Ωστόσο, οι έγκυες με χορτοφαγική διατροφή δεν αντιμετώπισαν καμία διαφορά στον κίνδυνο διαβήτη κύησης και υπέρτασης σε σύγκριση με εκείνες που δεν ακολουθούσαν φυτική διατροφή.
Συνολικά τα ευρήματα υποδηλώνουν ότι οι χορτοφαγικές διατροφές συνδέονται με σημαντικά οφέλη για την υγεία. Ωστόσο, οι ερευνητές σημειώνουν ότι η στατιστική ισχύς αυτής της συσχέτισης περιορίζεται σημαντικά από τις διαφορές μεταξύ των μελετών όσον αφορά στα συγκεκριμένα διατροφικά σχήματα που ακολουθήθηκαν, τα δημογραφικά στοιχεία των συμμετεχόντων, τη διάρκεια της κάθε μελέτης και άλλους παράγοντες. Επιπλέον, ορισμένες χορτοφαγικές διατροφές μπορεί να συνδέονται με ελλείψεις βιταμινών και ανόργανων συστατικών για ορισμένους ανθρώπους.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Διαβάστε επίσης:

Δημοφιλή
ΟΠΕΚΑ: Πότε ανοίγουν οι αιτήσεις για το επίδομα των 600€ - Η βασική προϋπόθεση για να τα πάρεις
Καραμπόλες στον ΒΟΑΚ: Επτά οχήματα ενεπλάκησαν σε δύο διαδοχικά τροχαία
Η ελπίδα επιστρέφει για αυτά τα 3 ζώδια – «Τώρα είναι η ώρα να κυνηγήσετε όσα ονειρεύεστε»
Πέντε ζώδια προσελκύουν χαρά και αγάπη έως τις 10 Σεπτεμβρίου
Ο ΟΦΗ σήκωσε την κούπα και έφερε «ζεστό» χρήμα στο Ηράκλειο - Ποιοι κέρδισαν από το Super Cup;
Το ελληνικό νησί που δεν θα δεις εύκολα στο Instagram – Κι όμως όσοι πάνε επιστρέφουν κάθε καλοκαίρι
Σφοδρό τροχαίο στην Ηρακλείου - Μοιρών: Δύο άτομα στο νοσοκομείο
Θρήνος στο ελληνικό ποδόσφαιρο - Πέθανε ο Νίκος Παπαδόπουλος
Ηράκλειο: Τρεις συλλήψεις για 1,7 κιλά κοκαΐνης και χιλιάδες αναβολικά