Ηράκλειο: 27oC
CretaOne Radio 102,3 Δείτε Ζωντανά
Ακούστε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3
Δείτε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3

Υγιεινή και οικονομική – Η διατροφή που συμφέρει

15.01.2025, 16:35

Χάστε κιλά, εξοικονομήστε χρήματα και προστατέψτε το περιβάλλον ακολουθώντας αυτή τη διατροφή

Πόσο κοστίζει το να είσαι vegan; Πολύ λιγότερο απ’ όσο νομίζετε – και, μάλιστα, μια plant-based διατροφή μπορεί να είναι πιο οικονομική και από αυτή που ακολουθείτε τώρα!

Νέα έρευνα, που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό JAMA Network Open, αμφισβητεί την κοινή αντίληψη ότι η φυτική διατροφή είναι απαγορευτικά ακριβή. Συγκεκριμένα, η ερευνητική ομάδα υποστηρίζει ότι οι συμμετέχοντες άλλαξαν το διατροφικό τους πλάνο σε χορτοφαγικό μείωσαν το ημερήσιο κόστος διατροφής τους κατά περίπου 1,80 δολάρια – μια μείωση κατά 19% σε σχέση με τις συνήθεις διατροφικές τους συνήθειες.

Επιπλέον, οι συγγραφείς της μελέτης σύγκριναν τη χορτοφαγική με τη μεσογειακή διατροφή και παρατήρησαν ότι η χορτοφαγική ήταν κατά 25% λιγότερο δαπανηρή, εξοικονομώντας στους συμμετέχοντες περίπου 2,40 δολάρια την ημέρα.

Ξέρω τι σκέφτεστε: «δεν κοστίζουν περισσότερο όλες αυτές οι φανταχτερές χορτοφαγικές εναλλακτικές λύσεις;» Ενώ τα υποκατάστατα κρέατος αύξησαν τις δαπάνες κατά περίπου 50 σεντς ανά ημέρα, η εξοικονόμηση από την εξάλειψη του κρέατος (-3 δολάρια ανά ημέρα), των γαλακτοκομικών (-50 σεντς) και των πρόσθετων λιπαρών (-50 σεντς) υπεραντιστάθμισε το ποσό αυτό. Ακόμα με περισσότερα λαχανικά (+50 λεπτά) και δημητριακά (+30 λεπτά), ο συνολικός λογαριασμός για τα ψώνια μειώθηκε σημαντικά.

Οι ερευνητές από το Physicians Committee for Responsible Medicine και διάφορα πανεπιστήμια κατέληξαν στον συμπέρασμα ότι ένας χορτοφάγος μπορεί να εξοικονομήσει 876 δολάρια ετησίως.

Τι άλλο θα κερδίσετε ακολουθώντας μια vegan διατροφή

Μερικά από τα οφέλη της χορτοφαγικής διατροφής περιλαμβάνουν:

  • Ευκολότερη απώλεια βάρους.
  • Χαμηλότερο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.
  • Μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη.
  • Ισορροπία του εντέρου.
  • Λιγότερη φλεγμονή.
  • Υγιές δέρμα.
  • Μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα

Η παραγωγή κρέατος και γαλακτοκομικών προϊόντων συνδέεται με την υπερβολική χρήση φυσικών πόρων, την ρύπανση και τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Γι’ αυτό όλο και περισσότεροι άνθρωποι επιλέγουν αυτή τη διατροφή (και τρόπο ζωής), ώστε να συμβάλουν στη μείωση του περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος.

Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση Nature Food, οι δίαιτες vegan είχαν ως αποτέλεσμα 75% λιγότερες εκπομπές θερμότητας, μικρότερη ρύπανση των υδάτων και χρήση γης συγκριτικά με τις δίαιτες στις οποίες καταναλώνονται περισσότερα από 100 γραμμάρια κρέατος την ημέρα. Οι vegan δίαιτες μείωσαν επίσης την καταστροφή της άγριας ζωής κατά 66% και τη χρήση νερού κατά 54%.

Πηγή: vita.gr

Προσθέστε το cretaone.gr ως προτιμώμενη πηγή στο Google
πριν από 1 λεπτό
Ηράκλειο

Πρόγνωση Κολυδά: Θυελλώδεις άνεμοι το Δεκαπενταύγουστο – Έως 126 χλμ. οι ριπές στο Κρητικό

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 2 λεπτά
Ελλάδα

Ταυτοποιήθηκε ο οδηγός του βυτιοφόρου που έκανε επικίνδυνη προσπέραση σε τυφλό σημείο στη Λίμνη Πλαστήρα

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 3 λεπτά
Ηράκλειο

Πρόβλημα στις τηλεφωνικές γραμμές της ΕΛ.ΑΣ. στο Ηράκλειο

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 3 λεπτά
Ελλάδα

Εύβοια: Χειροβομβίδα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου εντοπίστηκε σε παλιά αποθήκη

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 10 λεπτά
Ελλάδα

Νέο ρεκόρ για τη Fraport Greece: Στα 6,9 εκατομμύρια οι επιβάτες τον Ιούλιο (+5,4%)

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 17 λεπτά
Κρήτη

Χανιά: Μασκοφόρος λήστεψε 85χρονο ιδιοκτήτη καντίνας μέσα στο σπίτι του

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 19 λεπτά
Ελλάδα

Εξαφανίστηκε 70χρονος στη Λαμία: Σε κίνδυνο η ζωή του – Πάσχει από άνοια

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 20 λεπτά
Κρήτη

Χανιά: Ελεύθερος με περιορισμούς όρους ο 21χρονος φοιτητής για τα ναρκωτικά σε δέματα

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 27 λεπτά
Ελλάδα

Φωτιά στο Βαρθολομιό Ηλείας: Επιχειρούν ισχυρές πυροσβεστικές δυνάμεις – Μήνυμα του 112

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 28 λεπτά
Κόσμος

Έκρηξη στο λιμάνι του Ρότερνταμ: Ένας νεκρός και πολλοί τραυματίες

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →