Ηράκλειο: 29oC

ΒΟΑΚ: Την Παρασκευή 9/5 αναμένεται να «πέσουν» οι υπογραφές για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο

05.05.2025, 9:40

Το έργο του ΒΟΑΚ αποτελεί το μεγαλύτερο νέο οδικό έργο στη χώρα

Την Παρασκευή αναμένεται να πέσουν οι υπογραφές περνά το κεντρικό τμήμα του ΒΟΑΚ, Χανιά-Ηράκλειο.

Όπως έγινε γνωστό πιθανότατα στις 9 Μαΐου θα πέσουν οι υπογραφές για την σύμβαση παραχώρησης στην οποία ανάδοχος είναι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Με την ενεργοποίηση της σύμβασης, θα πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο παραχώρησης της τρέχουσας δεκαετίας και ένα από τα μεγαλύτερα όλων των εποχών για τη χώρα μας με το κόστος να ξεπερνά τα 2 δισ. ευρώ.

Η χρηματοδότηση του έργου καλύπτεται από πόρους του ΕΣΠΑ 2021-2027, εθνικούς πόρους και το Ταμείο Ανάκαμψης ενώ υπάρχει και μεγάλη χρηματοδοτική συμμετοχή από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Όπως έχει διαρρεύσει στα εγκαίνια θα παρευρεθεί ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης και φυσικά η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών καθώς είναι ο φορέας υλοποίησης του συγκεκριμένου έργου.

Η διάρκεια του έργου εκτιμάται πως θα είναι περίπου 48 μήνες από την στιγμή που θα ενεργοποιηθεί η περίοδος κατασκευών ενώ εργασίες θα ξεκινήσουν με την ολοκλήρωση των απαραίτητων οριστικών μελετών και των μελετών εφαρμογής.

Με την εκκίνηση του τμήματος Χανιά-Ηράκλειο θα είναι πλέον υπό κατασκευή όλος ο ΒΟΑΚ, από τα Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο. Να θυμίσουμε πως ήδη σε φάση κατασκευής βρίσκονται τα τμήματα Χερσόνησος-Νεάπολη μήκους 25 χιλιομέτρων (με ανάδοχο το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑKTOR GROUP) και Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος μήκους 15 χιλιομέτρων (με ανάδοχο την AKTOR).

Να διευκρινιστεί πως ως προαίρεση στην σύμβαση παραχώρησης του τμήματος Χανιά-Ηράκλειο μήκους 157 χιλιομέτρων υπάρχει και η αναβάθμιση του τμήματος Κίσαμος-Χανιά μήκους περίπου 30 χιλιομέτρων. Με αυτή την προσθήκη ο ΒΟΑΚ θα φτάσει περίπου τα 225 χιλιόμετρα σε μήκος δημιουργώντας έναν από τους μεγαλύτερους αυτοκινητόδρομους της χώρας μας.

ΒΟΑΚ παραβάσεις Φωτογραφία Αρχείου

Αντιδράσεις στην ανατολική Κρήτη

Στην ανατολική Κρήτη έχουν ξεκινήσει οι πρώτες αντιδράσεις προκειμένου να ενταχθεί στο αντικείμενο αναβάθμισης του κρητικού αυτοκινητόδρομου και το τμήμα από τον Άγιο Νικόλαο μέχρι τη Σητεία.

Ο Δήμος Σητείας μαζί με φορείς σύστησαν επιτροπή διεκδίκησης για το συγκεκριμένο αίτημα με στόχο να μπορέσει και αυτό το τμήμα να αναβαθμιστεί. Κατά πληροφορίες που έχουν γίνει γνωστές, ο πρωθυπουργός αναμένεται να παρουσιάσει την παράκαμψη της Παχειάς Άμμου, κάτι που θα ικανοποιήσει τα αιτήματα της Ανατολικής Κρήτης.

Το τμήμα από τον Άγιο Νικόλαο μέχρι τη Σητεία είναι μήκους περίπου 55 χιλιομέτρων και σήμερα εξυπηρετείται από την εθνική οδό που είναι κατασκευασμένη από την δεκαετία του 1970.

Το προφίλ του έργου

Η κατασκευή του Χανιά-Ηράκλειο θα μοιάζει σημαντικά με εκείνη που ζήσαμε πριν μια δεκαετία στην Ολυμπία Οδό με την αναβάθμιση του Κόρινθος-Πάτρα.

Αυτό γιατί θα πρέπει να γίνεται ταυτόχρονα κατασκευή και λειτουργία του δρόμου, πράγμα που θα σημάνει μια περίοδο κάποιων ετών με συνεχόμενες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις μικρής ή μεγάλης διάρκειας, ανάλογα με τη ροή των εργασιών.

Όπως έχει προαναγγελθεί για την μείωση των τροχαίων επί του ΒΟΑΚ, θα υλοποιηθεί ένα παράλληλο έργο οδικής ασφάλειας που θα προσομοιάζει με εκείνο που υλοποιήθηκε στο Πάτρα-Πύργος με μεγάλη επιτυχία καθώς περιόρισε σε συντριπτικό βαθμό, τόσο τα ατυχήματα, όσο και τα θανατηφόρα δυστυχήματα.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του τμήματος Χανιά-Χερσόνησος περιλαμβάνουν: Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 157,5 χλμ. και παράπλευρου / κάθετου δικτύου περίπου 150 χλμ. Η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μέτρα από 12,50 σήμερα.

Θα διαθέτει 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ, 26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους περίπου 34 χλμ., 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος και 20 νέους ανισόπεδους κόμβους και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου.

Το έργο του ΒΟΑΚ αποτελεί το μεγαλύτερο νέο οδικό έργο στη χώρα που υλοποιείται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και ουσιαστικά “κλείνει” τα μεγάλα έργα υπεραστικών αξόνων της χώρας.

Ανεξάρτητος Μηχανικός είναι το σχήμα HILL-OMEK-SALFO με την ΟΜΕΚ να έχει τη διαχείριση της κοινοπραξίας Α.Μ.

Πηγή: news247.gr

πριν από 1 λεπτό
Πολιτική

Χατζηδάκης: Φέτος, ο κόσμος θα πάει στη ΔΕΘ με το Μετρό

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 2 λεπτά
Πολιτική

Πλεύρης: Η κυβέρνηση δεν θα επιτρέψει η Ελλάδα να γίνει χώρα ανοικτών συνόρων

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 7 λεπτά
Τεχνολογία

Εντοπίστηκε ιός που δημιουργήθηκε από τεχνητή νοημοσύνη

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 15 λεπτά
Αθλητικά

Ο Φλορέντσι αποσύρεται από το ποδόσφαιρο

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 26 λεπτά
Ηράκλειο

Έκτακτες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην ενδοχώρα του Ηρακλείου – Πώς θα διεξάγεται η κυκλοφορία

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 26 λεπτά
Κόσμος

Χαμός στα social media για κοτομπουκιά που κόστιζε…100 δολάρια

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 31 λεπτά
Κρήτη

Πένθος στο Ηράκλειο: Έφυγε από τη ζωή ιδιοκτήτης ραδιοφωνικού σταθμού

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 36 λεπτά
Ελλάδα

Ήταν λάθος μου, έπρεπε να τον είχα πάρει μαζί μου, λέει η αδερφή του 5χρονου στα Καμίνια

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 45 λεπτά
Ελλάδα

Άνοιξε την πόρτα να κατέβει μετά από τροχαίο και τον χτύπησε φορτηγό!

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 46 λεπτά
Ελλάδα

Κ. Μητσοτάκης για θάνατο Κώστα Πυλαρινού: Υπηρέτησε με συνέπεια, επί δεκαετίες ολόκληρες, την πατρίδα

Διαβάστε περισσότερα