Ηράκλειο: 16oC

Τα δικαιώματα που έχουν οι τουρίστες όταν δεσμεύουν ένα κατάλυμα

13.07.2025, 22:16

Η ΕΕΚΕ γνωστοποίησε εκ νέου τα δικαιώματα που έχουν όσοι κλείνουν ένα κατάλυμα

Κατά τη δέσμευση ενός καταλύματος οι καταναλωτές έχουν πολλές υποχρεώσεις, έχουν όμως και δικαιώματα, τα οποία αναφέρει η ΕΕΚΕ.

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας υπενθυμίζει στους καταναλωτές τα δικαιώματά τους κατά τη δέσμευση ενός καταλύματος «ώστε να μπορούν να λάβουν ορθές αποφάσεις και να απολαύσουν τις διακοπές τους χωρίς άγχος και προβλήματα».

Σχετικά με την διαμονή σε ξενοδοχεία, ο ξενοδόχος ή ιδιοκτήτης του εκάστοτε τουριστικού καταλύματος, υποχρεούται:

  • να διαθέτει τα κενά δωμάτια σε οποιονδήποτε πελάτη,
  • να παρέχει όλες τις ανέσεις και υπηρεσίες που διαφημίζει (π.χ. πισίνα, αθλητικές δραστηριότητες, internet, κλιματισμό, χώρο στάθμευσης κλπ),
  • να απαντά εντός 3 ημερών, για την αποδοχή ή όχι της κράτησης,
  • να αναρτά σε κάθε δωμάτιο, πινακίδα θεωρημένη από την Αστυνομία, όπου θα αναφέρονται αναλυτικά οι τιμές (τιμή δωματίου, προσαυξήσεις, τιμή πρωινού και γεύματος), ώστε να γνωρίζετε με ακρίβεια πόσο θα στοιχίσει η διαμονή σας.

Σχετικά με την προκαταβολή κράτησης για διαμονή σε ξενοδοχείο ή ενοικιαζόμενο δωμάτιο:

  • Εφόσον ζητηθεί από τον ξενοδόχο θα πρέπει να καταβληθεί προκαταβολή η οποία όμως δεν θα ξεπερνά το 25% του συνολικού κόστους διαμονής ή να είναι μικρότερη από το μίσθωμα μιας ημέρας.
  • Σε περίπτωση ακύρωσης της κράτησης, τουλάχιστον 21 ημέρες πριν τη συμφωνημένη ημερομηνία άφιξης, ο πελάτης δικαιούται την επιστροφή του συνολικού ποσού της προκαταβολής.

Ακύρωση κράτησης

Κρίσιμο είναι το χρονικό σημείο κατά το οποίο θα γίνει ακύρωση της κράτησης. Συγκεκριμένα, εάν ακυρωθεί η κράτηση:

  • τουλάχιστον 21 ημέρες πριν τη συμφωνημένη ημερομηνία άφιξης, δεν υπάρχει οικονομική επιβάρυνση, και επιπρόσθετα, δικαιούται ο καταναλωτής την επιστροφή του συνολικού ποσού της προκαταβολής,
  • σε διάστημα συντομότερο από 21 ημέρες πριν τη συμφωνημένη ημερομηνία άφιξης, θα πρέπει να καταβληθεί το μισό του συνολικού ποσού που θα κατέβαλε, αν δεν είχε προβεί στην ακύρωση.

Σύνοψη άρθρου

  • Οι καταναλωτές έχουν δικαιώματα κατά τη δέσμευση καταλύματος, όπως η ενημέρωση για τις τιμές και τις υπηρεσίες.
  • Οι ξενοδόχοι οφείλουν να παρέχουν όλες τις διαφημιζόμενες ανέσεις και να απαντούν σε κρατήσεις εντός 3 ημερών.
  • Η προκαταβολή δεν πρέπει να ξεπερνά το 25% του συνολικού κόστους διαμονής, με δικαίωμα επιστροφής σε έγκαιρη ακύρωση.
  • Σε ακύρωση κράτησης τουλάχιστον 21 ημέρες νωρίτερα, επιστρέφεται η προκαταβολή, ενώ σε λιγότερο διάστημα χρεώνεται το μισό ποσό.
πριν από 2 ώρες
Υγεία

Ποιο πασίγνωστο εμβόλιο μπορεί να αποτελέσει «ασπίδα» κατά του εμφράγματος

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 5 ώρες
Υγεία

Νέα έρευνα: Η εφηβεία διαρκεί μέχρι τα 32 έτη

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 6 ώρες
Αθλητικά

Σαρωτικός Παναθηναϊκός AKTOR: «Εξαφάνισε» την Παρτιζάν και την τελείωσε με το 91-69

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 6 ώρες
Αμυντικά

Ένοπλες Δυνάμεις: Οι πρώτες γυναίκες έφεδροι αξιωματικοί στα Ειδικά Προγράμματα Θητείας

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 6 ώρες
Κόσμος

Σοκ στη Βρετανία: Της έσπασε τον λαιμό όταν προσπάθησε να τον εγκαταλείψει – Παλεύει για τη ζωή της

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 6 ώρες
Καιρός

Καιρός: Βροχές και καταιγίδες σε όλη τη χώρα αύριο 26/11 – Μικρή άνοδος της θερμοκρασίας

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 6 ώρες
Κρήτη

Σεισμός 3,8 Ρίχτερ ανοιχτά της Παλαιοχώρας

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 6 ώρες
Ελλάδα

Έκρηξη σε εργοστάσιο στην ΒΙΠΕ Πάτρας – Ένας τραυματίας

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 6 ώρες
Κόσμος

Τουρκία: Ανατροπή με τον θάνατο της οικογένειας τουριστών στην Κωνσταντινούπολη

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 6 ώρες
Κόσμος

Ντόναλντ Τραμπ: Στέλνει τον Γουίτκοφ στη Μόσχα για συνάντηση με τον Πούτιν

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →