Άμεσα μέτρα για την οδική ασφάλεια στον ΒΟΑΚ ανακοίνωσε το Υπουργείο Υποδομών – Έμφαση στα πιο επικίνδυνα τμήματα
Τα άμεσα μέτρα ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), από το Κολυμπάρι έως τα Λινοπεράματα Ηρακλείου, παρουσίασε το πρωί της Δευτέρας (21/7) στα Χανιά η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στο πλαίσιο επίσκεψής στο Μεσογειακό Αγρονομικό Ινστιτούτο, των εγκαινίων της γέφυρας του Ταυρωνίτη, αλλά και της επιθεώρησης των έργων ανακαίνισης σχολείων στα Χανιά, στο πλαίσιο του προγράμματος «Μαριέττα Γιαννάκου».
Ο υπουργός υποδομών, Χρίστος Δήμας, αναφέρθηκε στον συνολικό σχεδιασμό για τον νέο ΒΟΑΚ, ο οποίος θα εκτείνεται από την Κίσσαμο έως τη Σητεία, τονίζοντας ότι η προαιρετική επέκταση του τμήματος Κίσσαμος – Χανιά θα ενεργοποιηθεί εντός του 2025. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στο τμήμα Κολυμπάρι – Χανιά, το οποίο έχει χαρακτηριστεί ως το πιο επικίνδυνο σημείο του άξονα, καθώς την τελευταία τριετία καταγράφηκαν έξι σοβαρά τροχαία δυστυχήματα με οκτώ θανάτους. Το συγκεκριμένο τμήμα έχει λάβει δείκτη προτεραιότητας 10, ενώ στη συνέχεια θα ακολουθήσουν παρεμβάσεις στα τμήματα Κίσσαμος – Κολυμπάρι και Χανιά – Γεωργιούπολη.
Ο κ. Δήμας ανέφερε οτι πρόκειται για μία σημαντική ημέρα, «που από σήμερα κιόλας αρχίζουν να υλοποιούνται μέτρα οδικής ασφάλειας στον ΒΟΑΚ σε δύο συγκεκριμένα τμήματα. Από το Κολυμπάρι μέχρι τα Χανιά και από τα Λινοπεράματα μέχρι τον ΧΥΤΑ Ηρακλείου. Τα μέτρα είναι αντίστοιχα με τα μέτρα οδικής ασφάλειας που έχουν εφαρμοστεί με μεγάλη επιτυχία στον οδικό άξονα Πάτρα-Πύργος, όπου υπήρξε θεαματική μείωση των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων, αλλά και των σοβαρών τραυματισμών. Η μέριμνα της πολιτείας είναι να μειωθούν όπως είπε ο υπουργός, τα τροχαία ατυχήματα και στον ΒΟΑΚ, «και για αυτό θα υπάρχουν 7 σημαντικές παρεμβάσεις στον ΒΟΑΚ μέχρι το τέλος του έτους. Από πλευράς της πολιτείας ισχύει ότι, ο σχεδιασμός συνολικά αφορά από την Κίσσαμο έως και τη Σητεία. Ήδη έχουμε το δημόσιο έργο που υλοποιείται από τον Άγιο Νικόλαο μέχρι και τη Νεάπολη, επίσης την σύμπραξη ιδιωτικού και δημοσίου τομέα που είναι από Νεάπολη μέχρι Χερσόνησο. Στις 9 Μαΐου υπογράφτηκε η παραχώρηση από τα Χανιά μέχρι το Ηράκλειο. Το επόμενο χρονικό διάστημα θα ενεργοποιηθεί η προαίρεση από τα Χανιά έως την Κίσσαμο και ανακοινώθηκε την περασμένη εβδομάδα το κομμάτι από Παχιά Άμμο έως Σητεία, ώστε να υπάρχει πλήρης μελετητική ωριμότητα και σε αυτό το κομμάτι που είναι το τελευταίο κομμάτι που δεν έχει μελετητική ωριμότητα. Άρα ο σχεδιασμός του υπουργείου Υποδομών και της πολιτείας είναι για έναν ΒΟΑΚ που θα ξεκινάει από την Κίσσαμο και θα καταλήγει στη Σητεία».
Οι πρώτες εργασίες έχουν ήδη ξεκινήσει στον κόμβο Γαλατά, με την τοποθέτηση διαχωριστικών κολωνακίων. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί σε πέντε μήνες και βασίζεται στο επιτυχημένο πρότυπο του άξονα Πάτρα – Πύργος, με στόχο τη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων.
Ο υπουργός είπε επίσης ότι θα μπουν πάρα πολλά κολωνάκια στον ΒΟΑΚ διότι «η εμπειρία έχει δείξει ότι αν και στην αρχή υπήρχε σκεπτικισμός από την τοπική κοινωνία και τους δημάρχους, τώρα οι ίδιοι άνθρωποι είναι αυτοί που λένε μην βγουν τα κολωνάκια, θέλουμε να κρατηθούν διότι όχι μόνο έχουν βοηθήσει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, αλλά έχουν συμβάλλει σημαντικά στην καλύτερη ροή της κυκλοφορίας. Ναι, θα τοποθετηθούν κολωνάκια και θα μπουν νέες ρυθμίσεις στον ΒΟΑΚ και από σήμερα ξεκινούν τα πρώτα άμεσα μέτρα που θα αναπτύσσονται σε όλο το επόμενο χρονικό διάστημα. Θα ολοκληρωθούν σύντομα και από κει και πέρα όσο εξελίσσεται το έργο θα μετατοπίζονται τα έργα και θα γίνονται συνεχείς διορθώσεις και προσαρμογές ανάλογα με τις ανάγκες. Άρα από σήμερα μπαίνει στην καθημερινότητά μας, χρειάζεται όμως υπομονή από τους πολίτες, αλλά φτιάχνουμε έναν σύγχρονο, ασφαλή αυτοκινητόδρομο, που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες όλων».
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών παρουσίασε το χρονοδιάγραμμα των παρεμβάσεων στον υφιστάμενο ΒΟΑΚ, το οποίο έχει ως εξής:
Τα πρώτα δύο τμήματα στα οποία ξεκινούν οι παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας είναι:
- Κολυμπάρι – Χανιά
- ΧΥΤΑ Ηρακλείου – Λινοπεράματα
Εντός του 2025, προβλέπονται ακόμη πέντε παρεμβάσεις, στα εξής σημεία:
- Χανιά – Γεωργιούπολη
- Πετρές – Ατσιπόπουλο
- Κίσσαμος – Κολυμπάρι
- Ρέθυμνο – Γεροπόταμος
- Γεροπόταμος – ΧΥΤΑ Ηρακλείου
Από την πλευρά του ο αναπληρωτής υπουργός, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, χαρακτήρισε το νέο πλαίσιο παρεμβάσεων «αντιδημοφιλές αλλά αναγκαίο», επισημαίνοντας πως αποτελεί τη μοναδική ρεαλιστική επιλογή για τη διασφάλιση της ανθρώπινης ζωής.
Ο υφυπουργός, Νίκος Ταχιάος, υπογράμμισε την ανάγκη για κοινωνική συναίνεση, προκειμένου να υλοποιηθεί ένας εθνικός στόχος για την Κρήτη. Τα προσωρινά μέτρα για την οδική ασφάλεια στον ΒΟΑΚ, σύμφωνα με τον υφυπουργό ξεκινούν άμεσα. «Πιο άμεσα δεν γίνεται, τα έργα ξεκινούν από σήμερα», τόνισε.
.
Τα μέτρα που εξειδίκευσε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Δημήτρης Αναγνώπουλος περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων εγκατάσταση διαχωριστικών κολωνακίων, αντιμετώπιση φαινομένων κατολισθήσεων σε 93 σημεία, τοποθέτηση νέων και ενίσχυση υφιστάμενων στηθαίων ασφαλείας, συμπληρωματικές τεχνικές παρεμβάσεις κ.ά.
Οι εργασίες θα ξεκινήσουν άμεσα, με ορίζοντα υλοποίησης τις επόμενες εβδομάδες, με προτεραιότητα στα πλέον επικίνδυνα τμήματα του οδικού δικτύου, και με απώτερο στόχο τη δραστική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στον ΒΟΑΚ. Υπενθυμίζεται πως βάσει των αρχικών κυβερνητικών εξαγγελιών, τα κολωνάκια ήταν να τοποθετηθούν εν μέρει έστω σε επιλεγμένα σημεία του ΒΟΑΚ από την Κίσσαμο Χανίων ως τα Ληνοπεράματα πριν μπει το φετινό καλοκαίρι. Υπήρξε ωστόσο μια σχετική καθυστέρηση, με τις εξελίξεις να αναμένονται όμως άμεσα, όπως ανακοινώνει αυτή την ώρα στα Χανιά η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών.
Ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης τόνισε: «Κάθε συζήτηση για το ζήτημα της Οδικής Ασφάλειας, επισκιάζεται από τους αριθμούς και τις στατιστικές μελέτες. Πρόκειται για δεδομένα που επιτάσσουν ολιστικές παρεμβάσεις.
Μόνο μέσα από τη συνεργασία και τη συστράτευση θα καταφέρουμε να ενισχύσουμε την εθνική συμμαχία για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και το κλείσιμο μιας λίστας που συνεχίζει να αποτελεί «πληγή που αιμορραγεί» στους κόλπους της κοινωνίας.
Από τη δική μας πλευρά, τονίζουμε πως είμαστε διαρκώς στο πλευρό και του Υπουργείου και των τοπικών φορέων για τη δρομολόγηση των έργων που απαιτούνται.
Πρόκειται για έργα «ζωτικής σημασίας» καθώς κάθε μέτρο του οδικού δικτύου που αναβαθμίζεται μετατρέπεται σε «σανίδα σωτηρίας» για τους οδηγούς και κυρίως για τους ανθρώπους νεαρής ηλικίας.
Με αυτό το δεδομένο, από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Κρήτη 2014 – 2020», και «Κρήτη 2021 – 2027», από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και από το Ταμείο Ανάκαμψης, υλοποιούμε ένα ευρύ τεχνικό πρόγραμμα για την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας σε εκατοντάδες σημεία του οδικού δικτύου, ο προϋπολογισμός του οποίου πλησιάζει συνολικά τα 107 εκατ. ευρώ».
Η παρουσίαση έγινε στο πλαίσιο εκδήλωσης στο Μεσογειακό Αγρονομικό Ινστιτούτο Χανίων, παρουσία του Υπουργού Υποδομών-Μεταφορών, Χρίστου Δήμα, του Υφυπουργού Νίκου Ταχιάου, της υφυπουργού Μετανάστευσης Σέβης Βολουδάκη και του Γ.Γ Δημήτρη Αναγνώπουλου. Το παρών πέρα από την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών έδωσαν βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, Μάξιμος Σενετάκης, Ντόρα Μπακογιάννη, Αλέξανδρος Μαρκογιαννάκης, Λευτέρης Αυγενάκης, ο Περιφερειάρχης Κρήτης, Σταύρος Αρναουτάκης, ο Αντιπεριφερειάρχης της Π.Ε. Ηρακλείου Νικόλαος Συριγωνάκης και ο Αντιπεριφερειάρχης της Π.Ε. Χανίων Νικόλαος Καλογερής, οι δήμαρχοι Ηρακλείου και Χερσονήσου, Αλέξης Καλοκαιρινός και Ζαχαρίας Δοξαστάκης, ο Γενικός Αστυνομικός Διευθυντής Κρήτης, Νίκος Σπυριδάκης κ.ά.
Ο Γενικός Αστυνομικός Διευθυντής Κρήτης, Υποστράτηγος Νικόλαος Σπυριδάκης δήλωσε: «Αποτελεί πρωταρχικό στόχο η συνδρομή μας στην αντιμετώπιση των τροχαίων ατυχημάτων, γιατί κάθε φορά που έχουμε ένα θανατηφόρο συμβάν είναι μια μαχαιριά για εμάς. Θα προσπαθήσουμε όλο αυτό το διάστημα να ανταποκριθούμε σε οποιοδήποτε περιστατικό στον ΒΟΑΚ, όχι μόνο κατά τη διάρκεια των εργασιών, αλλά και στη συνέχεια, έως ότου ο κόσμος αφομοιώσει τις παρεμβάσεις που θα γίνουν στον δρόμο. Στον ΒΟΑΚ, σήμερα, υπάρχει καλύτερη προσαρμογή στις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που έχουν γίνει το τελευταίο διάστημα. Το πρώτο εξάμηνο του 2024 είχαμε 8 θανατηφόρα δυστυχήματα με δέκα νεκρούς, ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2025 συνέβη ένα δυστύχημα με έναν νεκρό. Η Αστυνομία, λοιπόν, θα κάνει όχι μόνο αυτό που πρέπει και μπορεί, αλλά και κάτι παραπάνω, ώστε να έχουμε ένα θετικό αποτέλεσμα για να ωφεληθούν η κοινωνία και οι επισκέπτες του νησιού».
Τι αφορούν οι παρεμβάσεις
«Οι παρεμβάσεις βασίζονται στην προηγούμενη θετική διεθνή, αλλά και εγχώρια εμπειρία, καθώς εφαρμόζονται από τον Δεκέμβριο του 2023 στον οδικό άξονα Πάτρα – Πύργος, έναν δρόμο ανάλογης επικινδυνότητας, όπου κατεγράφη ετήσια μείωση των θανάτων κατά περίπου 90% και καμία μετωπική σύγκρουση το 2024. Οι παρεμβάσεις αφορούν, μεταξύ άλλων: Διαμόρφωση διατομής τριών λωρίδων με ενδιάμεση λωρίδα ασφαλούς προσπέρασης, εναλλασσόμενη στις δύο κατευθύνσεις κυκλοφορίας, κοπές της παράπλευρης βλάστησης, πρόβλεψη για εσοχές έκτακτης ανάγκης, όπου είναι δυνατό, φωτισμός και φωτεινή σηματοδότηση όπου απαιτηθεί», διευκρίνισε από την πλευρά του, κατά την τακτική ενημέρωση των πολιτικών συντακτών ο εκπρόσωπος Τύπου, Παύλος Μαρινάκης. Οπως σημείωσε, με την εφαρμογή των μέτρων επιδιώκεται: Μείωση θανάτων και σοβαρών τραυματισμών από τροχαία, διατήρηση της λειτουργικότητας της οδού και ασφαλής διέλευση στους κόμβους και στις εισόδους – εξόδους.
Δείτε φωτογραφίες
Σύνοψη άρθρου
- Οι παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στον ΒΟΑΚ παρουσιάζονται στα Χανιά με στόχο τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
- Η εκδήλωση πραγματοποιείται παρουσία του Υπουργού Υποδομών και άλλων αξιωματούχων στο Μεσογειακό Αγρονομικό Ινστιτούτο Χανίων.
- Κύριο μέτρο είναι η τοποθέτηση προσωρινών διαχωριστικών με πλαστικά κολωνάκια για την αποφυγή επικίνδυνων προσπεράσεων.
- Υπήρξε καθυστέρηση στην υλοποίηση των μέτρων, αλλά οι εξελίξεις αναμένεται να πραγματοποιηθούν άμεσα.
Δημοφιλή
Κρήτη: Με αίμα βάφτηκε ξανά η άσφαλτος: Νεκρός 47χρονος οδηγός μηχανής
Ηράκλειο: Θρήνος για τον πρόωρο θάνατο του αγαπητού Γιώργου
Αδιανόητη τραγωδία στην Πιερία: Νεκρός 13χρονος σε παραλία!
Φωτιά τώρα σε παραλία - Ξεκίνησε από τρακτέρ και καίει ξερά χόρτα
Τραγωδία στο Ρέθυμνο: Νεκρός 30χρονος πατέρας μετά από ηλεκτροπληξία
Το κόλπο με το φύλλο: Έτσι γλιτώνουν τις κλήσεις της Τροχαίας - Δείτε βίντεο
Σοκ στην Πάρο: Πήγε για σεζόν και βρέθηκε νεκρός στο δωμάτιο του από μαχαιριές
Ο Εγκέλαδος δεν ξεχνά την Σαντορίνη - Νέος σεισμός νοτιοανατολικά της Οίας
Μεγάλη αεροπορική εταιρεία αναστέλη όλες τις πτήσεις της λόγω βλάβης