Οι αλλαγές να είναι καταιγιστικές στην αυτοκινητοβιομηχανία
Με τα SUV να κυριαρχούν πλέον στην αγορά, συγκεκριμένα είδη και μοντέλα αυτοκινήτων έχουν δεχθεί πλήγμα στις πωλήσεις τους.
Από την άμαξα στο πρώτο αυτοκίνητο βιομηχανικής παραγωγής Patent-Motorwagen No. 3, από την επίπονη, χρονοβόρα και ακριβή βιοτεχνική παραγωγή αυτοκινήτων στην κινητή γραμμή συναρμολόγησης του Henry Ford, από την κασέτα στις μεγάλες οθόνες αφής, από τη βενζίνη στην ηλεκτρική ενέργεια. Η αυτοκινητοβιομηχανία βρίθει από αλλαγές, επαναστάσεις που επαναπροσδιόρισαν πολλές φορές εν ριπή οφθαλμού όλα όσα γνωρίζαμε.
Στον κόσμο των τεσσάρων τροχών τίποτα δεν μένει ίδιο, με τις αλλαγές να είναι καταιγιστικές. Μέσα σε ένα τόσο δυναμικό τοπίο, όλα αλλάζουν, ακόμα και οι προτιμήσεις των καταναλωτών, οι οποίοι -ευφυώς καθοδηγούμενοι από τις στρατηγικές εμπνεύσεις των τμημάτων μάρκετινγκ των αυτοκινητοβιομηχανιών- δείχνουν πρόθυμοι να απορρίψουν ελαφρά τη καρδία αγαπημένες τους αυτοκινητιστικές συνήθειες και να αγκαλιάσουν νέες.
Γράφοντας μαζί με τους επικεφαλής της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας νέες σελίδες. Μία από τις σπουδαιότερες σελίδες σήμερα αφορά στην κυριαρχία των SUV, τα οποία χρόνο με το χρόνο στραγγαλίζουν τις υπόλοιπες κατηγορίες οχημάτων. Κατηγορίες που κάποτε μεσουρανούσαν και ουδείς φανταζόταν ότι θα ακροβατούσαν μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας.
Στην Ελλάδα το μερίδιο των SUV ανέρχεται πλέον (Ιανουάριος-Ιούνιος 2025) σε πάνω από 60%, ενώ σε παρόμοια επίπεδα κινείται και σε ευρωπαϊκό ή διεθνές επίπεδο. Η συντριπτική πλειονότητα των καταναλωτών πλέον ονειρεύεται ένα SUV, δηλαδή ένα υπερυψωμένο όχημα που προσφέρει ικανοποιητικούς χώρους, ψηλή θέση οδήγησης, αξιοπρεπείς εκτός δρόμου ικανότητες και -κακά τα ψέματα- αντιμετωπίζεται ως σύμβολο κύρους, απόδειξη επαγγελματικής και κοινωνικής καταξίωσης.
Η κυριαρχία των SUV δεδομένη, και την ίδια ώρα όμως… υπονομευτική για πολλές άλλες κατηγορίες οχημάτων. Το μεγαλύτερο πλήγμα αναμφίβολα έχουν δεχθεί τα πολυμορφικά (MPV), χωρίς, ωστόσο, να μένουν ανεπηρέαστα και άλλα οχήματα, όπως τα μεσαίου μεγέθους σεντάν. Αυτά που κάποτε αποτελούσαν την πρώτη επιλογή μιας οικογένειας -και όχι μόνο- όταν περιφερόταν στις αντιπροσωπείες αναζητώντας το νέο της αυτοκίνητο.
Για να αντιληφθούμε την κατάρρευση των μεσαίου μεγέθους σεντάν αρκεί να ρίξουμε μια ματιά στα στοιχεία αγοράς των ΗΠΑ, όπου το 2014, περίπου 10 χρόνια πριν, ήταν η κορυφαία σε πωλήσεις κατηγορία επιβατικών οχημάτων. Τρία χρόνια αργότερα, το 2017, είχαν διολισθήσει στην 5η θέση, βρίσκοντας ξαφνικά μπροστά τους, κυρίως τα compact και μεσαίου μεγέθους SUV.
Οι πωλήσεις στα τάρταρα, και οι αυτοκινητοβιομηχανίες μπροστά σε ένα μονόδρομο. Να εκμεταλλευτούν την «τρέλα» για τα SUV, απομακρύνοντας σταδιακά από τις προϊοντικές γκάμες τα πάλαι ποτέ κραταιά σεντάν. Και στην Ελλάδα, πού πήγε το Volkswagen Passat, το Toyota Avensis, το Ford Mondeo; Στην πραγματικότητα πήραν την άγουσα για τα αποδυτήρια, παραδίδοντας τα σκήπτρα στα Volkswagen Tayron, Toyota RAV4, Ford Kuga.
Και ας μην προσφέρουν τις οδηγικές συγκινήσεις όπως τα sedan, τα SUV είναι πρακτικά, έχουν απόσταση από το έδαφος οπότε εγκαταλείπουν πιο εύκολα την πόλη, επιτρέπουν στον οδηγό να κάθεται ψηλότερα και… τι να κάνουμε είναι στη μόδα. Όπως κάποτε επικρατούσε πανζουρλισμός γύρω από τα οικογενειακά hatchback -βλ. VW Golf, Mercedes A-Class- τα οποία δεν έχουν βιώσιμη τον πλήρη παραγκωνισμό, αλλά και αυτά έχουν αρχίσει εδώ και καιρό να περνούν σε 2η μοίρα όταν δίπλα τους στην αντιπροσωπεία δεσπόζουν μοντέλα όπως το Tiguan και η GLA.
Αναντίρρητα, η κυριαρχία των SUV δεν δείχνει ικανή να μονοπωλήσει το αυτοκινητιστικό ενδιαφέρον των καταναλωτών. Τα μεσαίου μεγέθους sedan, όπως και τα οικογενειακά hatchaback θα συνεχίζουν να γνωρίζουν οπαδούς. Ανθρώπους ρομαντικούς που θέλουν να ξεχωρίζουν ή αδυνατούν να ζήσουν δίχως οδηγικές συγκινήσεις. Και ας μειώνονται οι επιλογές.
Πηγή: 4troxoi.gr
Σύνοψη άρθρου
- Με την κυριαρχία των SUV, κατηγορίες όπως τα πολυμορφικά και τα μεσαίου μεγέθους σεντάν έχουν γνωρίσει μείωση στις πωλήσεις τους.
- Το μερίδιο αγοράς των SUV στην Ελλάδα και διεθνώς έχει ξεπεράσει το 60%, καθιστώντας τα σύμβολο κοινωνικής καταξίωσης.
- Οι αυτοκινητοβιομηχανίες απομακρύνουν σταδιακά τα παραδοσιακά σεντάν από τις γκάμες τους για να εκμεταλλευτούν τη ζήτηση για SUV.
- Παρά την πτώση των πωλήσεων, τα μεσαίου μεγέθους σεντάν και τα οικογενειακά hatchback διατηρούν οπαδούς που αναζητούν οδηγικές συγκινήσεις.
Δημοφιλή
Μέγα σεισμός 8,8 Ρίχτερ στη Ρωσία: Τσουνάμι 4 μέτρων έπληξε τις ακτές - Δείτε βίντεο
Σάλος στη Μύκονο: Ζευγάρι κάνει σεξ σε ξαπλώστρες μπροστά στα μάτια των λουόμενων – Δείτε το βίντεο
Ηράκλειο: Έφυγε από τη ζωή η Φωτεινή Κανατέλια, σύζυγος του ιδρυτή του ιστορικού εστιατορίου «Κυριάκος»
Σοκ στην Κρήτη: Συνελήφθη γιατρός σε παιδική κατασκήνωση για ασέλγεια σε ανήλικη
Τραγικό τροχαίο στην Βραζιλία: Μεθυσμένος δικαστής, με γυμνή γυναίκα στην αγκαλιά του, παρέσυρε και σκότωσε 30χρονη
Σοβαρό τροχαίο στο Ηράκλειο: ΙΧ με 4 νεαρούς «καρφώθηκε» στην αυλή του Πειραματικού Λυκείου! Τρία άτομα στο νοσοκομείο
Τρομακτικά βίντεο: Η στιγμή που τα 8,8 Ρίχτερ χτυπούν την Ρωσία
Σεισμός γίγας 8,8 Ρίχτερ στη Ρωσία: Έφτασε στην Ιαπωνία το τσουνάμι - Στις στέγες των κτηρίων ανέβηκαν οι Ιάπωνες (βίντεο)
Ένταση στη Βουλή μεταξύ Αυγενάκη και Κωνσταντοπούλου: «Σηκωθήκατε για να μας χτυπήσετε, όπως κάνατε με υπαλλήλους στο αεροδρόμιο;»