Το όριο θα αυξάνεται στα 150 χλμ./ώρα μόνο όταν οι συνθήκες είναι ευνοϊκές
Η αύξηση των ορίων ταχύτητας θα αποτελεί στο αμέσως επόμενο διάστημα γεγονός για ορισμένες χώρες της Ευρώπης, θέλοντας να αξιοποιήσουν την ασφάλεια που προσφέρουν οι νέοι, υψηλών προδιαγραφών αυτοκινητόδρομοι.
Η Γερμανία και η γνωστή στους περισσότερους Autobahn δεν θα αποτελεί ο μοναδικός παράδεισος της Ευρώπης για τους λάτρεις της ταχύτητας, καθώς όλο και περισσότερες χώρες βλέπουν με θετικό μάτι το ενδεχόμενο αύξησης των ορίων ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους.
Η πρώτη ευρωπαϊκή χώρα που βρίσκεται κοντά στην αύξηση των ορίων ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους είναι η Τσεχία, η οποία φιλοδοξεί να θέσει σε εφαρμογή το μέτρο το προσεχές φθινόπωρο.
Η αύξηση του ορίου ταχύτητας από τα 130 χλμ./ώρα στα 150 χλμ./ώρα θα αφορά σε ένα συγκεκριμένο τμήμα στον αυτοκινητόδρομο D3, και ειδικότερα στο τμήμα μεταξύ České Budějovice και Tábor
Στον χορό της αύξησης του ορίου ταχύτητας εισήλθε πρόσφατα και η Ισπανία, με τη Γενική Διεύθυνση Κυκλοφορίας (DGT) να εγκαινιάζει ένα καινοτόμο σύστημα διαχείρισης ταχύτητας στον αυτοκινητόδρομο AP-7 στο τμήμα μεταξύ Maçanet de la Selva και El Vendrell.
Το συγκεκριμένο τμήμα, όπου προηγουμένως ίσχυε το εθνικό όριο των 120 χλμ/ώρα, επιτρέπει πλέον μεταβλητά όρια ταχύτητας που μπορούν να φτάσουν έως και τα 150 χλμ/ώρα υπό ιδανικές συνθήκες.
Αξιοποιώντας την Τεχνητή Νοημοσύνη, το σύστημα μπορεί να αξιολογεί την πυκνότητα της κυκλοφορίας, τις καιρικές συνθήκες και την ώρα της ημέρας, ώστε να καθορίζει σε πραγματικό χρόνο το καταλληλότερο όριο ταχύτητας.
Το όριο θα αυξάνεται στα 150 χλμ./ώρα μόνο όταν οι συνθήκες είναι ευνοϊκές, ενώ αν επικρατούν ακραία καιρικά φαινόμενα το όριο μπορεί να μειωθεί ακόμα και στα 60 χλμ./ώρα.
Η αύξηση στα 150 χλμ./ώρα εξετάζεται εδώ και αρκετά χρόνια και στην Ιταλία, όπου ο υφιστάμενος ΚΟΚ επιτρέπει μια τέτοια αλλαγή σε αυτοκινητοδρόμους που πληρούν τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
Διαθέτουν 3 λωρίδες κυκλοφορίας
Διαθέτουν 1 λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) για κάθε κατεύθυνση κυκλοφορίας
Φέρουν τα κατάλληλα χαρακτηριστικά στη χάραξή τους
Φέρουν εκγκεκριμένα συστήματα μέτρησης μέσης ταχύτητας
Μέχρι σήμερα, ωστόσο, η χώρα δεν έχει εφαρμόσει μια σχετική αλλαγή, με πολλούς να υποστηρίζουν ότι σε περίπτωση πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος με ταχύτητα 150 χλμ./ώρα, οι πιθανότητες επιβίωσης μειώνονται δραματικά.
Στον αντίποδα, ορισμένοι ειδικοί υποστηρίζουν ότι οι σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι και οι τεχνολογίες που ενσωματώνουν τα νέα αυτοκίνητα, καθιστούν αναγκαία την αύξηση του ορίου.
Τι πρόκειται να συμβεί στην Ελλάδα
Στην Ελλάδα η συζήτηση για την αύξηση του ορίου ταχύτητας άνοιξε με αφορμή τις δηλώσεις του Αναπληρωτή Υπουργού Μεταφορών, κ. Κωνσταντίνου Κυρανάκη, ο οποίος ανέφερε σε ραδιοφωνική εκπομπή ότι υπάρχει η σκέψη αύξησης του μέγιστου ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους στα 140 χλμ./ώρα.
Βέβαια σε μεταγενέστερη τοποθέτησή του επί του θέματος, ο κ. Κυρανάκης ξεκαθάρισε ότι για την ώρα δεν υπάρχει τέτοιο ενδεχόμενο, μιας και προτεραιότητα του Υπουργείου είναι η λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι αυτοκινητόδρομοι της Ελλάδα θα διατηρήσουν τα υφιστάμενα όρια ταχύτητας, τα οποία ξεκινούν από τα 80 χλμ./ώρα και φτάνουν έως τα 130 χλμ./ώρα.
Πηγή: car and motor.gr
Σύνοψη άρθρου
- Το όριο ταχύτητας στην Εθνική Οδό θα αυξάνεται στα 150 χλμ./ώρα μόνο υπό ευνοϊκές συνθήκες.
- Η Τσεχία και η Ισπανία είναι από τις πρώτες χώρες που εφαρμόζουν μεταβλητά όρια ταχύτητας.
- Η Ιταλία εξετάζει την αύξηση του ορίου, αν και δεν έχει εφαρμόσει ακόμα σχετική αλλαγή.
- Στην Ελλάδα, η αύξηση του ορίου στους αυτοκινητοδρόμους δεν είναι προτεραιότητα αυτή τη στιγμή.
Δημοφιλή
Η πρώτη ανάρτηση του Αντώνη Σαμαρά για τον θάνατο της κόρης του, Λένας - Δείτε την
Βαγγέλης Στεφανάκης: Τι σκότωσε τον δολοφόνο της Φαίης - Πέθανε κατά τη διάρκεια σεξουαλικής πράξης αφού είχε πάρει χάπια
Σοκ στην Κρήτη: Βρέφος ενός έτους έπεσε από το μπαλκόνι
Σκηνές ντροπής: Έπαιξαν ξύλο επειδή το πανηγύρι τελείωσε νωρίς (βίντεο)
Ηράκλειο: Σφοδρό τροχαίο στον ΒΟΑΚ με την εμπλοκή 4 αυτοκινήτων
Κρήτη - Απαγορευτικό απόπλου: Ποια δρομολόγια πλοίων πραγματοποιούνται και ποια όχι
Αρουραίος... «γίγας» κόβει βόλτες στη Δαιδάλου (φωτογραφίες)
Ηράκλειο: Βαρύ το πένθος για την οικογένεια Σκουλά
Συναγερμός για την εξαφάνιση του 33χρονου Κωνσταντίνου (φωτογραφία)