Ανοιχτό ενδεχόμενο για αλλαγές στη χάραξη του νέου ΒΟΑΚ άφησε από τα Χανιά ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος, υπό την προϋπόθεση ότι αυτές θα είναι τεχνικά και οικονομικά εφικτές.
Στη συνάντηση που είχε ο κ. Ταχιάος και στελέχη του υπουργείου, με φορείς και δημάρχους των Χανίων, προέταξε το ζήτημα της εφικτότητας των παρεμβάσεων και τροποποιήσεων που ζητούνται, χωρίς να αρνηθεί ότι σε κάποιες από αυτές, όπως ο κόμβος Αγίας Μαρίνας και η Καληδονία, οι φορείς έχουν δίκιο και πρέπει να εξεταστούν.
Έκανε δε, σαφές ότι το χρονικό περιθώριο για την έγκριση της ΜΠΕ του τμήματος Χανιά – Κίσαμος είναι σύντομο και για τον λόγο αυτό είναι κομβικής σημασίας να προχωρήσει.
Όπως είπε ο κ. Ταχιάος μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης, το υπουργείο είναι ανοιχτό να συζητήσει τις ενστάσεις των φορέων σε σχέση με τη χάραξη του ΒΟΑΚ και θα υπάρχει διαρκής διαβούλευση: «Τους εξηγήσαμε ότι είναι πάρα πολύ σημαντικό να ξεκινήσει η παραχώρηση με την έγκριση της ΜΠΕ που αφορά στην προαίρεση Χανιά – Κίσαμος, την οποία προχωράμε με πολύ εντατικούς ρυθμούς. Επίσης, πρέπει να λάβουν υπόψιν τους κάτι που αποτελεί εμπειρία από την υπόλοιπη Ελλάδα: οι παραχωρήσεις δεν είναι κάτι που τελειώνει στα 5 χρόνια της κατασκευής του έργου αλλά είναι μια υπόθεση που αφορά και τα υπόλοιπα χρόνια λειτουργίας και αποτελούν ένα εργαλείο που μας επιτρέπει να διορθώνουμε ως ελληνικό δημόσιο αστοχίες και λάθη που σε άλλα δημόσια έργα μένουν εσαεί και δε διορθώνονται. Επίσης, μας επιτρέπει να προσθέτουμε έργα που είναι εντελώς αναγκαία και για τον αυτοκινητόδρομο και για την περιοχή που αυτός επηρεάζει.
Ο ΒΟΑΚ θέλει μια απίστευτη σε μέγεθος, δέσμευση ανθρωπίνων πόρων και εξοπλισμού. Είναι ένα έργο που πρέπει να το τρέξουμε με κύριο κριτήριο την προστασία του περιβάλλοντος, την παρέμβαση της τοπικής κοινωνίας και την εφικτότητα των αλλαγών που εκ των πραγμάτων θα χρειαστεί να κάνουμε».
Ως προς τις αλλαγές επί της ΜΠΕ που έχουν επισημανθεί από το ΤΕΕ ΤΔΚ, όπως για παράδειγμα ο κόμβος της Αγίας Μαρίνας ή η Καληδονία, ο υφυπουργός δήλωσε ότι είναι θετικός να συζητηθούν. «Εξάλλου η αλλαγή ή όχι είναι θέμα τεχνικής εφικτότητας. Συμφωνώ όμως ότι έχουν δίκιο και πρέπει να το εξετάσουμε» δήλωσε.
Ο κ. Ταχιάος έκανε σαφές ότι ο χρόνος έγκρισης της ΜΠΕ είναι πολύ σύντομος και χρειάζεται να τρέξει η διαδικασία, η οποία ωστόσο εξαρτάται εν πολλοίς από τις παρεμβάσεις που έχουν γίνει κατά τη διάρκεια της διαβούλευσης.
Τέλος, ως προς το ζήτημα της έκδοσης αδειών από την πολεοδομία σε περιοχές που φαίνεται να επηρεάζονται από τη χάραξη του έργου δήλωσε: «Υπάρχει μια ζώνη στην οποία, κατά το διάστημα της ωρίμανσης του έργου, δε θα επιτρέπεται η έκδοση οικοδομικών αδειών. Βεβαίως σε πολλά τμήματα του ΒΟΑΚ που είχαν στο παρελθόν απαλλοτριωθεί και δεν έχει υλοποιηθεί το έργο, είδαμε ότι αυτό δεν ακολουθήθηκε πολύ.
Ο αντιπεριφερειάρχης Χανίων, Νίκος Καλογερής σε δηλώσεις του ανέφερε κάποια από τα ζητήματα που έθιξαν οι φορείς στον υπουργό ζητώντας αυτά να βελτιωθούν.
Όπως είπε: «Υπάρχουν σημεία προς βελτίωση. Δε θα εμποδίσουμε σαφέστατα την αδειοδότηση και ούτε θα βάλουμε σε κίνδυνο τη χρηματοδότηση ενός τέτοιου έργου. Όμως, μπορεί να εξεταστεί για παράδειγμα το ζήτημα του κόμβου στην Αγία Μαρίνα, προκειμένου να αποσυμφορήσει τον Πλατανιά και την παλιά εθνική οδό όταν τα λεωφορεία για την τουριστική περιοχή της Αγίας Μαρίνας κατεβαίνουν από τον κόμβο του Πλατανιά και διασχίζουν όλη την περιοχή για να φτάσουν Αγία Μαρίνα.
Εξετάσαμε επίσης το θέμα της Καλληδονίας ώστε να δοθεί μια άλλη τεχνική λύση και να μη διασχίζει το χωριό. Μας είπε ότι θα εξεταστεί.
Επισημάναμε επίσης και κάποια άλλα προβλήματα. Για παράδειγμα στην περίπτωση του Μαυρομούστακου, επειδή δεν έχουν γίνει μέχρι τώρα τα γεωτεχνικά, ενδέχεται να προκύψουν αλλαγές στη χάραξη, που μπορεί να διευκολύνουν και άλλες αλλαγές στην πορεία.
Αναφερθήκαμε και στον Αποκόρωνα. Έχουμε προτείνει να περάσει ο δρόμος πιο νότια και να παρακάμψει την Επισκοπή από πιο ψηλά. Δηλαδή να μην κατέβει στον Πετρέ και να ξεκινήσει το τούνελ από κάτω από τον οικισμό του Πετρέ προς Γεράνι αλλά να πάει πιο νότια. Είναι και περιβαλλοντικά και οικονομικά πιο εφικτό αλλά και πιο αποδεκτό από τις κοινωνίες».
Καταλήγοντας ο κ. Καλογερής επεσήμανε ότι πρέπει να υπογραφεί η παραχώρηση για το κομμάτι της προαίρεσης: «Πολλοί ήθελαν την προαίρεση, αυτά τα 33 χλμ., να πάνε αλλού. Εκτιμώ ότι ήρθαν στην πιο πιεσμένη τουριστικά και κυκλοφοριακά περιοχή και πρέπει να το αξιοποιήσουμε».
Όπως είπε ο πρόεδρος του ΤΕΕ ΤΔΚ, Βασίλης Κοντεζάκης: «Ο υπουργός έθεσε πολύ το ζήτημα της εφικτότητας σε αυτά που ζητήσαμε αλλά μας ανέλυσε σε βάθος και το οικονομικό και μας εξήγησε ότι είναι πολύ κομβικό αυτή τη στιγμή που μιλάμε να εγκριθεί η ΜΠΕ του Χανιά – Κίσαμος, το οποίο κατέλαβε και το μεγαλύτερο μέρος της κουβέντας. Το τμήμα αυτό είναι αναπόσπαστο κομμάτι της παραχώρησης και είναι πολύ κομβικό να προχωρήσει και να εγκριθεί.
Στα επιμέρους ζητήματα που θέσαμε υποσχέθηκε ότι θα τα δουν για σημειακές ή ευρύτερες διορθώσεις σε δεύτερο στάδιο έχοντας κάνει και τις γεωλογικές μελέτες που είναι ένα πολύ κρίσιμο σημείο για πιθανές αλλαγές ακόμα και της χάραξης. Υπάρχει δηλαδή, η τεχνική δυνατότητα να γίνουν οι αλλαγές αυτές και το ευχόμαστε γιατί κομμάτια όπως το Μαυρομούστακο και η Καλληδονία πρέπει να γίνουν διορθώσεις, όπως και στον κόμβο ή ημικόμβο της Αγίας Μαρίνας υποσχέθηκαν ότι θα ξαναδούν το θέμα.
Ο δήμαρχος Αποκορώνου έθεσε αυτά προβλήματα που υπάρχουν. Είδαμε με προσοχή και ο υπουργός και αυτοί που τον συνόδευαν που ήταν οι γενικοί γραμματείς και ο μελετητής που σημείωναν προσεκτικά ό,τι τους λέγαμε.
Στον δήμο Αποκορώνου για παράδειγμα θέσαμε το θέμα ότι πρέπει να μεταφερθεί νοτιότερα από τα Δράμια η χάραξη, περίπου 70-80 μέτρα, να αποφύγει το πρόβλημα που δημιουργείται σε εκείνο το οικιστικό κομμάτι. Επίσης είπαμε και για το θέμα των Καλυβών Αποκορώνου που ουσιαστικά ο νέος δρόμος έρχεται εν επαφή με το Σχέδιο Πόλης Καλυβών και με τις κατοικίες. Είπαμε τι μπορεί να γίνει εκεί. Εκεί θα ήταν ιδανικό να γίνει μια σύραγγα πράγμα δύσκολο, αλλά τουλάχιστον μπορεί υψομετρικά να υποβιβαστεί ο δρόμος να αποφύγουμε την όχληση.
Έθεσαν το θέμα την εφικτότητα και δεν είχαν και άδικο. Πρέπει και να διορθώνουμε και να προχωράνε τα έργα.»
Με πληροφορίες από flashnews.gr
Σύνοψη άρθρου
- Ο υφυπουργός Νίκος Ταχιάος άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο αλλαγών στη χάραξη του ΒΟΑΚ εφόσον είναι τεχνικά και οικονομικά εφικτές.
- Συζητήθηκαν συγκεκριμένες παρεμβάσεις όπως ο κόμβος Αγίας Μαρίνας και η Καληδονία, με έμφαση στην εφικτότητα και την προστασία του περιβάλλοντος.
- Η έγκριση της ΜΠΕ για το τμήμα Χανιά – Κίσαμος είναι επείγουσα και κομβικής σημασίας για την πρόοδο του έργου.
- Το υπουργείο δεσμεύτηκε σε διαρκή διαβούλευση με τους τοπικούς φορείς για τις τροποποιήσεις και τις τεχνικές λύσεις.

Δημοφιλή
Πένθος στο Ηράκλειο: Έφυγε από τη ζωή η Άννα Μαστρογαμβράκη
Δεν σταματούν οι μπαλοθιές στην Κρήτη - «Έβγαλαν» πιστόλια σε ρακοκάζανο
Σεισμική δόνηση 3,4 ρίχτερ στα Χανιά
Κρήτη: Κλειστός αύριο Τρίτη 25/11 ο ΒΟΑΚ λόγω εργασιών
Τελευταία ευκαιρία για χιλιάδες Κρητικούς για να....σώσουν τα οικόπεδα τους!
Σοκ στο Ηράκλειο για τον 42χρονο Μάνο που «έσβησε» πρόωρα (Φώτο)
Ηράκλειο: Ανείπωτη θλίψη για τον Μάνο – «Έφυγε» κάνοντας αυτό που αγαπούσε
Λουτράκι: «Χρήζει ψυχιατρικής παρακολούθησης», λέει ο πρώην σύζυγος της δασκάλας
Ηράκλειο: Καραμπόλα 3 οχημάτων στην παραλιακή - Σοκάρουν οι φωτογραφίες