Τι θα πράξει η Ελλάδα
Από την Πρωτοχρονιά του 2026 οι ευρωπαίοι οδηγοί θα πληρώνουμε πιο ακριβά το καύσιμο στα πρατήρια εξαιτίας απόφασης της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την επιβολή των νέων Πιστοποιητικών Εξοικονόμησης Ενέργειας.
Με την αυγή του 2026 οι οδηγοί σε κάποιες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης -όπως στη Γαλλία, για παράδειγμα- θα πρέπει να πληρώνουν περισσότερα ευρώ για να ανεφοδιάζουν το αυτοκίνητό τους με την ίδια ποσότητα καυσίμου.
Αυτό θα συμβεί επειδή από την 1η Ιανουαρίου (2026) τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. θα πρέπει να συμμορφωθούν με τη σχετική απόφαση που αφορά στα Πιστοποιητικά Εξοικονόμησης Ενέργειας («ΠΕΕ») και να την εφαρμόσουν.
Ως γνωστόν αυτά αφορούν στην προσπάθεια για εξοικονόμηση της απαιτούμενης ενέργειας γενικότερα στις χώρες τις Ευρωπαϊκής Ένωσης, στην αντίστοιχη μείωση του εκπεμπόμενου διοξειδίου του άνθρακα και στον περιορισμό της εξάρτησής τους από τα ορυκτά καύσιμα για τα προσεχή χρόνια.
Υπό αυτό το πρίσμα, η απόφαση της Κομισιόν είναι να προωθήσουν τις πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, κάτι που δεν συμβαίνει στον βαθμό που θα ήθελαν τα στελέχη της.
Έτσι, ως ένα ακόμη κίνητρο για να γίνει αυτό, αλλά και ως εισπρακτικό μέτρο, αποφασίστηκε η αύξηση της τιμής ανά λίτρο καυσίμου στην αντλία. Όπως ανακοινώθηκε, η γαλλική κυβέρνηση είναι από τις πρώτες που θα την εφαρμόσει από την Πρωτοχρονιά (2026), προκαλώντας αντιδράσεις στους οδηγούς.
Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, η επιπλέον επιβάρυνση θα είναι περίπου 16-17 λεπτά του ευρώ ανά λίτρο, κατά μέσο όρο, όταν για το 2025 η επιπλέον επιβάρυνσή ήταν περίπου 11 λεπτά του ευρώ (μέσος όρος).
Για τη χρονιά που διανύουμε (2025) αθροιστικά, αυτό σημαίνει μια ετήσια επιβάρυνση κατά περίπου 76 ευρώ, για κάθε οδηγό στη Γαλλία, για τον ανεφοδιασμό τού οχήματός του με τη συνήθη ποσότητα που χρειάζεται κατ’ έτος (σημ.: στη Γαλλία).
Για το 2026 η αυξημένη επιπλέον επιβάρυνση ανά λίτρο στην αντλία σημαίνει ότι το συνολικό ετήσιο ποσό αναμένεται να ξεπεράσει τα 110 ευρώ (σημ.: στη Γαλλία).
Ο Φιλίπ Νοζιέγ, Πρόεδρος της «40 Millions d’automobilistes», της μεγαλύτερης εθνικής ένωσης στη Γαλλία για την προστασία των δικαιωμάτων των οδηγών και αυτοκινητιστών, δήλωσε σχετικά:
«Πρόκειται για μια απολύτως ακατανόητη αύξηση για το ισχύον πλαίσιο (σημ: κοινωνικοοικονομικό). Οι Γάλλοι υφίστανται ήδη σημαντική απώλεια αγοραστικής δύναμης και τους προστίθεται ακόμη ένας συγκαλυμμένος φόρος, που καθιστά κάθε καθημερινή μετακίνηση ακριβότερη.
»Πέντε ή έξι λεπτά επιπλέον ανά λίτρο είναι τεράστια επιβάρυνση για εκατομμύρια οδηγούς που δεν έχουν καμία εναλλακτική πέρα από το αυτοκίνητο. Μετατρέπουμε ξανά τη μετακίνηση σε πολυτέλεια», κατέληξε με δεικτικό τρόπο ο Νοζιέγ.
Στη χώρα μας, προς το παρόν, δεν έχει υπάρξει κάποια αντίστοιχη απόφαση της Κυβέρνησης για επιπλέον επιβάρυνση της τιμής των καυσίμων ανά λίτρο στην αντλία λόγω της εφαρμογής της ευρωπαϊκής απόφασης για τη συμμόρφωση της Ελλάδας βάσει των Πιστοποιητικών Εξοικονόμησης Ενέργειας.
Πηγή: newsauto.gr

Δημοφιλή
Βαρύ το πένθος στο Τυμπάκι: Αυτός είναι ο κρητικός οδηγός που βρέθηκε νεκρός μέσα στο όχημά του
Τραγωδία για Κρητικό οδηγό - Βρέθηκε νεκρός μέσα στο όχημά του
Τραγωδία στην Μεσαρά - Πατέρας τριών παιδιών πέθανε την ώρα που μάζευε ελιές
Χανιά: Ένοχος ο ιδιοκτήτης της κατοικίας στη Λάρισα για τον θάνατο του φοιτητή Νίκου Μπιτσάκη
ΟΠΕΚΕΠΕ: Τι αναμένεται να καταβληθεί πριν από τα Χριστούγεννα
Απίστευτο περιστατικό στα Χανιά: Άνδρας εντοπίστηκε «ξαπλωμένος» μες την μέση του δρόμου τα ξημερώματα - Δείτε φωτογραφία
Η «μερακλίνα» που σάρωσε στη σκηνή - Δείτε βίντεο
Πασίγνωστος δημοσιογράφος αποκάλυψε ότι έχει καρκίνο του προστάτη
Ιεράπετρα: Σοκάρουν οι περιγραφές για το πως εντοπίστηκαν οι 18 νεκροί μετανάστες - «Μια θλιβερή βραδιά για τον τόπο»